Vis full versjon : Vogn med "tre" hjul
Ser at Teutonia har kommet med duovogner med to "vanlige" hjul bak og med to hjul som står veldig tett foran (ser nesten ut som om det er 3 hjul)
Noen som har noen råd/meninger med det? Fordeler/ulemper? Ser ut som om den er veldig fremkommelig, men vet ikke om dette stemmer?
MVH
Pompel
Hei på deg!
Jeg har også sett disse vognene og spurte i to forskjellige butikker, hvilke vogner de ville anbefalt (disse trehjulingene med fire hjul eller kobi-/duovogn). Begge svarte Teutonia!! De er lette å styre og er stødige. Jeg var så freidig at jeg stoppet en dame som hadde en slik vogn og spurte henne. Hun sa seg kjempeforøyd med vognen, hadde hatt annen vogn til tidligere barn, men denne var klart best. Sønnen hennes var 2 mnd og hun hadde brukt den hele tiden (sportsvognen med softbag).
Jeg kommer helt klart til å kjøpe denne, den er så utrolig praktisk også! Blir liten når en legger den sammen, trenger liksom ikke en lastebil for å få plass.
Lykke til, spør litt rundt omkring!
Klem fra Rusken, 14+4
Jeg kommer også til å velge Teutonia.
Mine grunner:
1. Alle jeg har spurt om 3-hjulinger sier at denne er best
2. 2003-modellen er konstruert slik at du kan snu sportsvogn-delen slik at du kan velge å barnet mot deg eller fra deg.
3. Svært få reklamasjoner i forhold til f.eks. Quinny
4. 3-hjulinger er mye tøffere :-)
5. 3-hjulinger er mye lavere mot bakken hvilket betyr at de er noe mer balanserte
6. Kan enkelt klipse på bilsete. Dette er mye mer praktisk enn jeg hadde antatt. Har en svigerinne som benytter denne funksjonen mye da hun slipper å vekke et sovende barn etter bilturen for å f.eks. gå inn i en butikk, cafe e.l.
Ser ingen negative aspekter med denne vognen, og blir derfor mitt valg.
Jeg har også tenkt å velge denne typen vogn til minstemann. Jeg har lest og forhørt meg rundt en del, og funnet ut at Teutonia er mye bedre enn quinny. Jeg har hørt at de har hat mange problemer med quinny, og at flere butikker har sluttet å selge denne. Så jeg satser på en teutonia som man kan ha vognen begge veier, enten med softbag eller fotforlenger. Vet ikke hva som er best.
Vi har også tenkt å kjøpe Teutonia, men ikke en med trehjulsstilling. Jeg er enig i at det ser litt tøft ut, men grunnen til at vi heller vil ha en sportsvogn med fire hjul er at den bl.a. tar mindre plass når den slås sammen (vi har liten bil).
Sportsvognsdelen på -02 modellene er også vendbare...;)
Puu T-9
Fikk i går høre en del negativt med 3-hjulsvognen av ei dame som har den:
- den er ganske tung pga understellet er ikke i aliminium og det er treplate i bunnen av bagen.
- lav høyde: ikke så god "arbeidshøyde" for rygg når du skal løfte opp unge mm.
- lite plass under vogna til varer mm. pga "trekant" istedet for firkant under, og fordi den er så lav.
- simpelt regntrekk
- knirk i kalesjen
Dette gjorde meg usikker............... Noen kommentarer!?
Kan også ta med det positive:
+ håndbrems
+ luft i hjulene
+ mørkt i bagen
+ enkel å slå sammen, ta av og på bag
Hilsen Pompel som tenker hardt........
helenmarina
22-10-2002, 14:09
Hei!
Jeg har nettopp kjøpt tvillingvogn med 3 hjul. Kjøpte den i Skottland, på Mothercare. Den er SÅ lett og kjempe enkel å manovrere. Må ha skikkelig dekk, og det ene hjulet foran må man kunne låse eller ha helt fritt (avhengig av terreng).
Jeg kan anbefale den jeg kjøpte på det sterkeste. Billig var den og!!
:klapp:
H
http://www.mothercare.com
Anbefaler Teutonia Y2K system! Vi har nettopp kjøpt den og er så langt fornøyd - har jo egentlig bare kjørt opp og ned på stuegolvet da men...
Fordeler:
-den er kjempelett å slå sammen! Det er bare å dra i håndtakene og vippe den fremover
-regntrekket er IKKE simpelt som Pompel sier. Det er impregnert(litt seigt) og mye bedre enn quinny sitt. Dama på Bebito(hvor vi kjøpte vognen) testet vognen og lot de sto ute i skikkelig trøndervær. Teutonia var en klar vinner. Men når jeg tenker meg om så kanskje Pompel mener det regntrekket som fulgte med? Det var gjennomsiktig og litt praktisk sånn sett, for da får man jo vist frem vogna:klapp:
-bagen var større enn på feks quinny sine vogner.
-kalesjen var mye kraftigere enn på de andre vognene
-det er blinkelys på vogna(sambo likte disse)
-man kan snu vogna slik at bebsen sitter alle veier!
Bakdelene kan være at den er noe tung og det er liten plass under vogna, men vi brydde oss ikke om dette da vi har bil og kommer til å bruke denne fremfor å stappe alt under vogna.
Jeg anbefaler ihvertfall Teutonia sin. Den vi kjøpte er årsmodellen og den koster 6100,-. De nye koster 1000 kr mer. Quinny er jo billigere, men dama på butikken sa(så klart!) at Teutonia var suverent best. De var visst mye sikrere også. Vet ikke helt på hvilken måte men...
Der hvor vi kjøpte vogna sa de at på de nye vognene så var det opptil 13 uker ventetid og de var opptil 1500 kr dyrere enn årsmodellene.
Det var bare flaks som gjorde at vi fikk en 2002-modell, så det spørs om det er smart å kaste seg rundt og kjøpe nå hvis en vil spare litt penger!
Eneste forskjellen på vognene er at de nye(2003-modellen) har en fempunkts-sele til sportsvogna. Og fargene er jo såklart litt forskjellige da.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.