PDA

Vis full versjon : Dere som har vær igjennom ivf/icsi

smilla27
14-05-2004, 13:36
Lurer på hvordan dere hadde det dagene etter innsett? Jeg fikk tatt egg ut (11 stk) mandag 10.mai og satt inn 2 egg onsdag 12, altså to dager siden. Helt siden uttak har jeg hatt vondt i maven, øm når jeg går o.l.

Men fra i dag har jeg vært kvalm, svimmel og har stikkinger i maven hele tiden! Og nesten bare i høyre side?! Noen som har opplevd det samme? Det er veldig mange stikkinger, og det gjør nesten litt vondt... Kan det være fra uttaket? (Det ble tatt flest egg fra høyre eggstokk).

Vet at noen av bivirkningene til Progesta stikkpillene er kvalme og svimmelhet.
Men hva med de stikkingene? Er redd for at dette ikke er normalt?

Veldig takknemlig for svar!

LilleMy69
14-05-2004, 13:58
Høres veldig "normalt" ut for meg, i allefall! Men; det skader jo ikke å ta en telefon til klinikken for å sjekke, sånn for sikkerhets skyld.

Progesta har jeg ikke vært borti, så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg der...

smilla27
14-05-2004, 23:16
Takk for svar LilleMy69!

Det er jo normalt å ha vondt noen dager etter uttak og sånn, men trodde ikke det skulle stikke SÅ mye...

Progestan er det samme som progesteron stikkpiller tror jeg, bare det er i kapsel form.

fortuna
16-05-2004, 18:16
Hei! Ville bare si at jeg har hatt så mye vondt etter mine uttak at jeg har vært mer eller mindre sengeliggende en ukes tid! Så det er ikke uvanlig, tror jeg! :lykketil:

Lusk
21-05-2004, 15:25
Jeg også var lite funksjonell de første dagene etter uttak/innsetting. Hadde masse stikkinger, veldig øm, hadde vondt når jeg gikk m.m. Så det er nok heeelt normalt og ikke være 'fit for fight' med en gang.
Lykke til :lykke:

Vintersol
21-05-2004, 19:59
Du må bare ta det med ro. Kroppen trenger tid å komme seg på. :lykketil: