PDA

Vis full versjon : Oppblåst mage

Trolley
21-10-2002, 22:20
Føles av og til så uvirkelig at jeg er gravid. Har visst det i 9 dager nå, og symptomene har vært ganskelike hele veien. For noen dager måtte jeg ta en ny test, liksom for å sjekke at jeg faktisk var gravid, og at det ikke var noe jeg gikk rundt og innbildte meg selv:blush:

Har noen små perioder med kvalme innimellom og litt mensmurringer, men det som er mest merkbart annerledes fra før jeg ble gravid er at jeg er så skrekkelig oppblåst i magen. Føler det nesten som om magen buler ut som jeg var mye lenger på vei enn 4+3.

Er det noen andre som er det, eller vet om dette er et vanlig svangerskapstegn?

Trolley og trollungen 4+3:baby:

MokkMokk
21-10-2002, 22:28
Å jada, oppblåsthet/ luft i magen er visst veldig vanlig :)
Jeg har selv følt i perioder at magen har stått ut som en sperreballong, ikke særlig behaglig!
Knappen øverst på buksa må også til tider kneppes opp for å slippe "galskapen" (magen) løs :o

Men jeg merker at dette avhenger ganske mye av hva jeg putter i meg; spiser jeg grovt brød, frukt og grønnsaker
(fiber altså), så blir jeg mindre oppblåst enn om jeg spiser fint brød, sukkervarer, etc.
Slik som ellers egentlig, bare at jeg syns oppblåstheten er mer merkbar nå som jeg er gravid :uff:

Neelie
21-10-2002, 22:35
Oppblåst ja! Ingen av buksene mine passer lenger!! :D Kan nesten ikke kjøpe mammabukser helt ennå heller, kan jeg?

Sonar
21-10-2002, 23:21
Jepp, kjenner meg igjen ja. Idag når jeg kjørte bil, så måtte bare buksen åpnes. Bra jeg ikke ble stoppet i kontroll :D

Tror nok det er helt vanlig.

Trymma
24-10-2002, 00:17
...at det er sånn for flere! Jeg er nemlig ganske rund fra før, og nå er jeg så oppblåst at jeg føler at jeg ser helt gravid ut! Trymmakjæresten sier at det ikke er så stor forskjell, men buksene er definitivt trange allerede!:)

opus
24-10-2002, 01:08
Jeg merker at jeg har mye luft i magen ja :uff:
Men det som er verst er at jeg har fått igjen halsbrannen min :( Den har jeg ikke sett snurten av siden forrige svangerskap. Men nå er den her igjen, forhåpentligvis for å forsvinne igjen snart.