Vis full versjon : Størrelsen på klær til nyfødt.
Dette er en koselig tid, vi har begynt og anskaffe klær og utstyr til den lille. Det finnes så mye flott!
Klær til den nye verdensborgeren. Finnes jo i størrelse 50 - nyfødt heter det. Men det er da utrolig smått? Hvor i all verden skal man legge seg på i størrrelser den første måneden??? 56? Noen sier; sats på størrelse 62 - da passer klærne iallefall. Men det er da tre måneders størrelse.
Jeg har kjøpt klærne i str 56-62... Kan heller kjøpe noe som er mindre vist babyen er veldig liten da.. Babyene vokser jo fort, og di passer vel ikke str 50 mange dagene??? Det er vel bedre å brette litt opp vist det er litt for stort??
Lica (33+4)
Jeg har kjøpt to skift i str.50 ellers har jeg kjøpt endel i str.56
og str. 62. Alt av kjøredresser og annet yttertøy har jeg kjøpt i
62. Men sånn i begynnelsen er det jo greit å ha klær som passer
da, ser litt teit ut når de svømmer i klærne liksom.
Puu T-9
Hei!
Som et lite tips til dere SM'ere vil jeg først si at dere ikke bør se hva det står på lappen på klærne når det gjelder ALDER.. Gjelder spes. klær fra H&M!
Snakker av erfaring.. Min vakre Håvard sover hver natt i ulike pysjamaser fra H&M i str. 74 - og det skal liksom være 6-9 mnd..
Han er såvidt fylt 3 mnd! Greit nok at han er litt større enn gj.snittet, men det er ikke voldsomt mye!
Han var 54 cm da han ble født og klær i str 56 var allerede i snaueste laget..
Anbefaler dere derfor å kjøpe mest i str 62 og litt i str 56. De blir fort store disse bebbisene!
Så glem antydning om alder på klærne - stemmer nesten aldri!
A
Gretchen
22-10-2002, 14:51
Jeg satset på 56 til førstemann - heldigvis!!
Hun kom ut 54 cm lang, og var over på 62 følr 14 dager var gått. Ellers er jeg enig med mange av de andre her, disse størrelsener er bare "veiledende" det lønner seg å måle og prøve. Ting har blitt liggende hos meg fordi jeg har trodd at det har vært for stort, og så var det for lite da det burde passe..
Noen babyer er jo knøttsmå nå de kommer også, så da er som regel 50 greit i begynnelsen, men det er bedre å vokse inn i ting- enn å vokse for fort ut av det.
Klem Gretchen ;) 8+1
Takk for flere kloke og veiledende svar!
Av deres erfaringer ser jeg at jeg nå skal legge meg på størrelse 62 - med litt av de mindre størrelsene.
sofieoglille
28-10-2002, 22:38
Vi har allerede kjøpt noen sett i 50. Håper ikke de blir for små.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.