Vis full versjon : Forstoppelse og Laxobal...
Jeg har skikkelig problemer med avføringen for tiden. Har prøvd stikkpiller, men disse hjelper svært lite. Har i dag kjøpt Laxobal dråper for å prøve det, og lurer på om det er andre som har prøvd dette? Fungerer det?
Jeg har ikke prøvd det selv, men jeg jobber på sykehus, og har gitt Laxoberal-dråper til pasienter mange ganger! Det funker! Ofte funker det etter en dose, noen ganger innimellom må man ta flere.
Noen får det VELDIG travelt med å komme seg på do, når dråpene endelig virker. Vi gir dem som regel om kvelden før leggetid, da ser vi ofte effekten på morgenen dagen etter :)
Ellers er ikke dette noe du bør bruke fast. Dette bør bare være en nødløsning når du først har gått så lenge at du har blitt skikkelig forstoppet. Når du nå får tømt deg, bør du heller prøve å forebygge forstoppelse med kosthold, evt Duphalac som fåes kjøpt på apotek.
Dråpene er ganske kraftige, så ikke tenk at "dobbel dose er sikkert bedre enn enkel dose". 10-15 dråper er som regel godt nok i massevis!
ingridlille
19-05-2004, 20:53
ville bare si at du må ikke ta de ofte og eller regelmessig, for de er veldig avhengighetsadannende. inneholder stoffer som nedsetter motorikken i tarmen etter en tids bruk, så prøv heller å unngå forstopppelse med dulphalac/lactulose, slik at du unngår å måtte bruke dissse stoffene.
hilsen ingridlille.:lykketil:
Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Sikkerheten ved bruk under graviditet er ikke klarlagt da erfaring fra mennesker er utilstrekkelig. Bruk under graviditet bør unngås. Overgang i morsmelk: Synes ikke å gå over i morsmelk.dette skriver felleskatalogen om Laxoberal dråper...
Jeg vet at vi ble fra rådet av legen til å gi laxoberal dråper til svake passienter som vi hadde der jeg jobber. Tror kanskje jeg ville funnet noe annet enn Laxoberal dråper....
Takk for svar...
Til Ingridlille; Jeg har brukt en del Lactulose opp gjennom svangerskapet, men nå i det siste har det blitt et mer akutt behov for noe sterkere. :flau:
Til Maria73; Grunnen til at man ikke skal bruke det når man er gravid, er at effekten kan være så sterk at man setter i gang fødsel. Jeg har igjen 8 dager :hyper: til termin, så det er jeg ikke redd for...
Til Julibe; Jeg prøvde Laxoberal i forigårs, men eneste det hjalp mot var luftsmertene :fis: :flau: Så neste gang jeg får problemer skal jeg prøve Microlax. (kanskje det setter igang fødselen også...)
Svisker er svært effektiv!! Drikk lite melk:gravid:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.