PDA

Vis full versjon : Steinbukk's kontroll Nr. 2

Steinbukk
15-08-2002, 20:30
Hei

Da har jeg endelig vært på kontroll nr 2. Første kontroll var 18/6 og så var jeg på nr 2 i går 14/8.

Fikk sjen av jordmor fordi jeg så så sliten ut...har hatt 14 dager ferie men har pusset opp leilighet og flyttet...stått på fra tidlig til sent. Måtte forklare at jeg ikke ahr løftet tungt, ikke malt eller tapetsert e.l. men jeg har STRESSET!!! Og vært ansvarlig for at alle hadde det de trengte, innkjøp, sammenskruing av et helt nytt kjøkken samt pakking i den gamle leiligheten og noe vasking.

Er fremdeles ikke ferdig i ny-leil. men den gamle lverte vi nøklene til i dag.

Uansatt, jordmor formante strengt om viktigheten av å ta vare på seg selv...men noen ganger så må man bare...

Data fra kontrollen:

Blodtrykk: 105/70
Hemoglobin: 12,3
Urin: Ingen spor av sukker eller Protein(?)
Vekt: Opp 1,5 siden sist (totalt opp 4,7) Jordmor mente det var forlite med 1,5 kg på 2 mnd...synes ikke det når jeg tenker på de 10 jeg gikk opp etter MA i des-01 Har mao nokk å ta av...
Hjerteslag: 142 pr min
Symfyse - Fundus: 20 cm markert på uke 20. ilke over det grønne feltet (og jeg synes jeg er liten) Målet er faktisk mer normalt for uke 21 (som jo jeg mener jeg er)

Jernlageret mitt var noe lavt 26 så jeg måtte love å spise jernholdig mat...men slipper jerntilskudd da Hb-verdien er fin.

Ellers så var det visst kjempegøy at jeg allerede lekker...men ikke fullt så gøy at jeg sliter med superømfindtlig hud. Mener jeg lett kan bli sår under amming, og skal derfor masere/dra i puppvortene etter dusjing. Ikke mye gøy og sitte med puppen ute i friluft mens en dame driver å rar i den for å vise noe....:blush: men men, må vel bli vant til det...

Klemmer fra sliten Steinbukk 21+2 (UL 20+4) og :baby: som har første dag på jobb etter "ferie" :gal2: