PDA

Vis full versjon : Bekkenløsning

K@trine
20-05-2004, 21:17
Jeg har nå begynt å slite litt med bekkenløsningen, jeg hadde ikke noe plager med dette i forrige svangerskapet, så jeg ble litt overrasket når jeg fikk det denne gangen. Spesielt at det har kommet så tidlig også.

Det jeg lurer på er, har noen av dere prøvd akupunktur, fysioterapi, kiropraktor, naprapat, osteopat eller noe sånt?
Har dere gode/dårlige erfaringer med noe?
Hva vil dere anbefale/ikke anbefale?

julibe
20-05-2004, 21:45
Jeg har gått jevnlig hos kiropraktor en stund, fra før jeg ble gravid. Nå som jeg er gravid, sjekker han bekkenet mitt nøye hver gang.

Når man får bekkenløsning (noe alle gravide får, men noen får mer plager og vondt av det enn andre), og bekkenleddene blir mer "slarkete", så er det fort gjort at det kan føre til låsninger i leddene (pga av at det er større bevegelse enn vanlig). Dette kan kiropraktoren hjelpe til med, ved å "knekke opp" låsningene.
Mange mistolker smerter i bekkenet som bekkenLØSNING, men det er faktisk vel så ofte bekkenLÅSNING det er snakk om.

Foreløpig har jeg heldigvis ikke hatt noen store plager fra bekkenet, og har nok så langt sluppet unna bekkenløsningsdiagnosen, men synes det er veldig betryggende at kiropraktoren min følger meg opp, og sjekker bekkenet mitt hver gang jeg er der (ca 1 gang per måned for vedlikehold og sjekk av andre ryggplager).

Ellers kan det kanskje være en del tips å hente hos Landsforeningen for kvinner med bekkenløsningsplager (http://www.lkb.no)

lisaoia
20-05-2004, 21:48
Jeg har bestilt time til akupunktur, den hjalp veldig godt på kvalmen min, så jeg håper den vil funke på bekkenløsninga å. Skal ha første time på man. Du kan få høre fra meg da. Det er flere her som vente på å få hør om det vil funke.:nikker: