Vis full versjon : Tidlig ultralyd.
Hei.
Jeg har inntrykk av at veldig mange av dere allerede har vært på ultralyd opp til flere ganger .Hvorfor det:???: Gjør dere det privat eller? Er det bare jeg som må vente helt til uke 18 før jeg får se lille nurket mitt.:leiseg: Er fryktelig nysgjerrig på hvordan hun/han ser ut + og finne ut hvor langt jeg egentlig er på vei.det kan hende jeg etterhvert tilhører jenuarklubben.
Klemz fra Babycat.:findag:
JEG VIL OGSÅ SE LILLE-BABY`N MIN SNART!:leiseg: (BLIR IKKE FØR 27.SEPT):leiseg:
Det har jeg også lurt på! Her i Canada er det slett ikke vanlig med så mange UL besøk. 18. uke er det første og bare hvis det er noe spesielt gjør man det igjen.
UL dato 5. september!
stratos & #2 15+4
Hei!
Jeg var på tidlig UL. Grunnen til det var at vi uken etter skulle reise til Østen og det var greit å se at hjertet slo før vi dro dit. Man ser ikke så veldig mye mer så tidlig. Jeg gikk privat men jeg hadde henvisning så det kostet ikke noe.
Jeg har UL 23. september på Riksen. Jeg har også meldt mitt interesse på å være med i et forskningsprosjekt som kalles for STORK. Det skal de undersøke hvorfor fødselsvekten på barn går opp. Man får ta glykosetest (ufarlig) og så får man 3 ekstra UL. Jeg syns dette er veldig interessant ettesom jeg selv er veldig glá i sukker. Jeg drikker ikke brus og spiser sjokolade, men har alltid sukker i te og på morgen grøten osv.
Pelen 13+3
Mange av oss har hatt flere spontanaborter eller missed abortion, og får ekstra oppfølging med ultralyd ofte.
Jeg har en avtale med sykehuset her vi bor, om at jeg skal få oppfølging med ultralyd 1 gang i uka hele svangerskapet igjennom. Denne avtalen ble vi enige om i januar 2001, og dette pga. mange aborter og tidligere komplikasjoner.
Det er veldig gøy å se bebisenes utvikling. Du kan jo bestille en privat ultralyd når du er en 11-12 uker på vei, da begynner babyen virkelig å ligne på et ordentlig menneske:)
Ellers kan du følge med på tvillingene mine. Jeg legger ut bilde etter hver ultralyd på "ultralydbilder" her inne på sm. Nå er vel jeg litt kortere på vei enn deg, men dersom du ikke drar til ul, er det litt spennende å se andres bilder iallefall:)
Hei!
Jeg hadde første innvendige ultralyd i uke sju. Grunnen er at jeg er gravid med IVF, og da er det jo rimelig stor sjanse for tvillinger. I min mange er det imidlertid "bare" en. Så tidlig er jo embryoet knøttlite, min var 7 mm fra hode til sete, men det var fantastisk å se hjertet slå!
Skal på ny innvendig ultralyd i neste uke for å se hvordan det står til med avleggeren, og 1. oktober skal jeg på vanlig ultralyd. Dersom du ber om henvisning til gynekolog (det må man jo gjerne ha i disse fastlegetider), burde det gå i boks. Dessuten er det gratis - - -
Tidl. bruker
16-08-2002, 12:29
Jeg har også fått UL-time langt ut i september (25.9), men skal få komme inn tidligere fordi det er mistanke om tvillinger...eller at jeg er kommet lenger i svangerskapet enn jeg/legen har regna ut.
Vurderte sterkt å ta kontakt med privat gynolog fordi jeg selv har hatt mistanke om 2 :baby: ei god stund nå (fikk tidlig mage).
Men jeg avventet situasjonen, og ville vente til jeg hadde vært på 2.kontroll...og fikk dermed bekreftet mistanken om "uvanlig" stor mage.
Skjønner at du er utålmodig etter å se bebisen...du får vurdere selv om du greier å vente til ordinær UL eller om du vil betale for en privat UL.
(Skulle ønske at alle leger hadde UL-apparat på kontoret sitt...)
Klem fra Zafir 13+5
Ser at du har term 24 feb,så jeg lurte egentlig bare på hvorfor du kanskje tilhører jan.klubben..Bare litt nysgjerrig,jeg....
Klem hanne 15+0 i dag:klapp: :???:
Hei !
:) Pelen : Vet du noe mer om forskningsprosjektet STORK. Kan hvem som helst melde sin interesse ??
Siw Anita
19-08-2002, 14:47
Hei:)
Jeg var på ultralyd da jeg var 6 uker på vei.Jeg var der pågrunn av en liten blødning.Fikk se et lite hjerte som slo,barnet var 6mm da.Så ble jeg innkalt på Riksen da jeg var 13 uker og da var barnet ca 9cm.Var moro å se barnet bevege seg da,var en vilter krabbat der inne.jeh må sjekke oftere ,fordi jeg har epilepsi.Så skal jeg på den 18 ukers også.Så det blir noen ultralyder,men det syns jeg bare er bra.Jeg fikk termin 15 februar,Vi gleder oss masse til:baby: kommer:klapp:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.