PDA

Vis full versjon : Vær så snill...ang bekkenløsning.

Villemo
22-10-2002, 17:35
Heisann dere flotte magedamer!!

Jeg og mannen min prøver på en 3 :baby: , jeg var rimelig sterkt plaget med bekkeløsning forrige svangerskap (Fra 4 mnd av...klarte nesten ingenting de siste to mnd...måtte ha hjelp til ALT!
Lurer på hvordan bekkenløsningen har vært for dere som har vært plaget før? Værre eller likt? Noen gode tips til behandlling? Har likssom ikke den store troen på fysioterapi....deilig med varme og massasje,men hjelper det? Jeg syns ikke det...

Uansett håper dere kan svare meg jenter...er rimelig bekymret:(

Stooooor klem fra prøvende Villemo:)

Elma
22-10-2002, 18:14
Hei Villemo!

Jeg er nok mer plaget av bekkenløsning denne gangen enn sist gang. Har gått to ganger i uken til fysio siden uke 10 - uten at dette hjelper meg noe. Har nå begynt å gå til kiropraktor. Det hjelper litt bedre.

Både fysioterapeuten og kiropraktoren sier at det er ingen vits i å vente en viss tid før en blir gravid igjen. Bekkenløsning er hormonellt, og noen utskiller bare mer hormoner enn andre.

Noen dager har jeg det bare dritvondt og tenker i mitt stille sinn at "aldri mer...", men, men - slikt vet man vel ikke ennå....! :) :)

Lykke til med prøvingen! :) :)

Ladyen
22-10-2002, 19:10
Hei Villemo!

Jeg er på vei med nr 3 nå. Det er 10 år siden sist jeg var gravid. Hadde bekkenløsning både med nr en og to, men jeg må si det er litt verre denne gangen. Kan vel oxo komme av at jeg har hatt låsning i bekkenet som akkurat var behandlet når jeg ble gravid. Fikk bekkenløsning ganske tidlig og begynte med behandling hos fysioterapaut.

Får strøm og varme og litt forsiktig massasje på rumpa. Det synes jeg er deilig. Blir ikke verre av det ihvertfall. Har jo mine dårlige dager hvor jeg ikke omtrent kommer meg ut av senga, og andre hvor jeg omtrent kan hoppe rundt.

Så lenge jeg tar det med ro og lytter til kroppen går det bra. Jeg angrer ihvertfall ikke på at jeg ble gravid igjen, selv om jeg fikk bekkenløsning.

33+3

Steinbukk
24-10-2002, 16:05
Hei

Ville bare si at dersom man går til behandlig og ikke synes den hjelper, så kan det være at dere får feil (!) type behandling.

Er vist nokk mange fysioterapauter som tror de vet hva som kan hjelpe, men som gjør det helt feil.

Har vært med på noe nytt(?) i regi av helsestasjonen hvor jeg går til kontroll. De kaller det Bekken-skolen, og de som er er har spesialisert seg på bekkenløsning.

De fortalte at det var utrolig mange fysioter. som bruker øvelser o.l. som virker på andre plager i samme område...men når det er bekkenløsning i forbindelse med graviditet (under eller etter) så ble disse feil. Ba om anbefaling til en flink en, fikk noen som var populære, men også beskjed om å forsikre meg om at den jeg valgte hadde spesialkompetanse (?) innen bekkenløsning.

Tenkte bare jeg skulle si det :)

Villemo
24-10-2002, 22:17
Tuuuuusen takk for råd og at dere deler erfaringer med meg:)

Er helt enig med deg Steinbukk,er nok ikke alle som vet helt hvordan de skal gjøre det!

Skal høre med helsestasjonen nær meg!

Igjen tuuuusen takk jenter!

Stoooor klem fra Villemo

Tidl. bruker
27-10-2002, 21:21
Hei!

Jeg fikk bekkenløsning tidligere i dette svangerskapet enn forrige gang, MEN jeg er mye bedre!!

Jeg har gått til fysikalsk behandling begge gangene, men forrige gang hjalp det ikke, det ble vel egentlig verre. Denne gangen har jeg fått en fantastisk dame med et utrolig massasjeapparat, som røsker skikkelig i musklene!

Ja, jeg har vondt, men jeg kan faktisk sitte oppreist i sofaen, og også leke litt med "storebror". I forrige svangerskap klarte jeg ikke gå uten å få skikkelig vondt, og bare det å komme av og på do var et ork.

Mitt råd er å lytte til kroppen - og ta den alvorlig, så slipper man mye smerter. Lykke til!:)

Klemz