PDA

Vis full versjon : Trenger deres hjelp!!!

Tidl. bruker
22-10-2002, 21:09
Vi har bestemt at jenta vår skal hete Aurora, men hun trenger et navn til.

Synes at Tiril er veldig fint, men har jo noen betenkninger om å sette det sammen med Aurora, ettersom Aurora bor i Tiriltoppen....

Hva synes dere er finest?

Marie78
23-10-2002, 14:38
hadde aldri falt meg inn å tenke på ... syns Tiril Aurora var kjempefint jeg!

Neelie
23-10-2002, 14:46
Må hun ha et navn til? Aurora er jo så fint alene :)

IzziCreo
23-10-2002, 14:57
Aurora er et nydelig navn :) Og hadde ikke vi hatt familie fra Skien så hadde det navnet vært på vår topp 3 liste (der blir det nemlig Ævvrora... ikke videre sjarmerende ;) )

Hva med:

Anna Aurora
Aurora Elise
Kaisa Aurora
Aurora Emilie
Celia Aurora
Stina Aurora
Milja Aurora
Emma Aurora
Tilda Aurora
Aurora Fredrikke

Navnet er egentlig ganske enkelt å sette sammen med et annet :)

Lykke til :)

Klem Suzie Q 34+2

Stinemor78
23-10-2002, 15:31
Emma Aurora :klapp: :klapp:
Det var et nydelig navn:)

Ellers så syns jeg Tiril Aurora går fint også jeg.. ville ikke tenkt på Aurora og Tiriltoppen..

Noen forslag fra meg også da..:)
Tilde Aurora
Leah Aurora
Sara Aurora
Hanne Aurora
Synne Aurora
Aurora Mathilde
Aurora Mathea
Aurora Christina
Aurora Marie

:findag:

Eirill
23-10-2002, 16:17
Tiril Aurora er et kjempefint navn, synes nå jeg!:)

Tidl. bruker
23-10-2002, 19:07
Dette med navn er ikke så lett... Liker veldig godt Mia, Cecilie, Natalie, Martine og Tiril.... Har så veldig lyst på to navn. Heldigvis har vi en stund på å bestemme oss.

Noen i familien fnyser av et navn, og andre av et annet. Og så kommer de med slike formaninger om at "dersom hun får hete Aurora Mathilde så skal hun få seg en skinnpose til oss...."

En ting er sikkert og det er at slike "bestikkelser" faller jeg ikke for...

Vi får vel se hva mer enn Aurora lillesøster blir hetende.... Men selv er jeg som sagt en stor beundrer av Tiril, men så er det dette med Aurora og Tiriltoppen da....

Tidl. bruker
23-10-2002, 19:32
Tiril Aurora var fint det, men tror du at begge navnene blir brukt?? Litt tungvint kanskje?

Til deg som har slektnigner i Skien::lol: :lol: :lol: Det er ikke alle som sier Ævvrora....men fatter poenget så absolutt!!! :D

IzziCreo
23-10-2002, 21:37
Villblomst :lol:

Hehe, nei, det er ikke alle - og jeg tror faktisk ikke så mange i familien hadde kommet til å kalle henne det - men får rett og slett panikk med tanke på at en eller annen ville uttalt det akkurat på den måten :lol:

Klem Suzie Q 34+2

Tidl. bruker
24-10-2002, 09:58
Jeg har det samme "marerittet" :(
Min manns mormor er snart 80 år og der i gården kan du ikke tro at noe blir uttalt på riktig måte... Hun klarte ikke engang å uttale Tobias hun (ble Tobbias). Nå mistenker vi at den lille vil bli kalt Øvrrorra... Ikke så sjarmerendes det heller.
Heldigvis har ikke resten av familien noen problemer med å uttale navnet som det skal. -Takk og pris :klapp:

Vi vil kalle henne bare Aurora, men hun bare Må ha et navn til. Aurora alene matcher ikke etternavnet :lol: og dessuten så er jeg en beundrer av to navn...

Tidl. bruker
24-10-2002, 14:28
Tiril Aurora er nydelig!:klapp:
Jeg har aldri hørt om Tiriltoppen.....:uff:

Shanti
24-10-2002, 19:21
Du kommer til å bli spurt om hun er oppkalt etter figuren uansett, så hvorfor ikke slenge på Tiril også, det vil ikke gjøre noen forskjell!?! Snakker av erfaring, selv liker jeg helst enkeltnavn. Aurora er jo et ganske langt navn, så jeg syns det blir tungt med dobbeltnavn der. Men vil du ha det, syns jeg ikke du skal la deg stoppe av hva enkelte måtte mene!

Mamarazzi
25-10-2002, 02:28
Hei!

Prøver meg med noen forslag her (synes ikke at Tiril Aurora klinger særlig godt...)

Linn Aurora
Vilde Aurora
Eva Aurora
Liv Aurora
May Aurora
Synne Aurora
Aurora Helen(e)
Aurora Kristin (lang i)

Mamarazzi:bryn: