PDA

Vis full versjon : Vondt i dag...

Tidl. bruker
15-08-2002, 21:12
I hele dag har jeg hatt smerter i magen. Det er som om jeg har hatt en eneste lang kynner hele dagen. Magen er kjemehard og det er vondt på høyre side. Smertene kan kanskje sammenlignes med sting/hold.

Noen som har en ide om hva dette kan være?

Havfruen (34 uker i dag!!!!)

Mormona
15-08-2002, 21:42
Hei, vennen :stakar:

Det kan være en luftboble i tarmsystemet ditt som ikke vil ut. Har du prøvd å komme deg skikkelig på do i dag??? Virker det som om babyen har det bra og sparker og rører på seg der inne??

Husker jeg hadde så vondt en dag at jeg nesten ikke klarte å gå. Det ble bare enda vondere hver gang babyen rørte på seg også. :( Monamannen ble ordentlig redd og ville reise på sykehuset. Men så plutselig så klarte jeg å komme meg på do og vips så forsvant den harde magen og smertene. Helt merkelig. Tror også at Miro har hatt noe av det samme.

Prøv å masser litt rundt der det er vondt, drikk masse og beveg deg for å se om det kan hjelpe....dersom det ikke gir seg i løpet av kvelden så kan du jo ringe føden og prate med de :)

god bedring :stakar:

klem fra Mormona T-17

Stini
15-08-2002, 22:01
Hei Havfruen

Vet ikke hva disse smertene er. Selv har jeg også hatt smerter i høyre side i dag.
Kommer faktisk rett fra føden nå - har sjekket det.
Smertene sitter i navle høyde ute i høyre side, i et område som er like stort som hånda mi.
De kom helt akutt og jeg fikk kynnere i tillegg.
Men babyen beverger seg og alt er ok.
Legen trodde at det kunne være flere ting (han visste ikke..):
Bindtarmen?
Muskler som strekkes?
Tarmer som klemmes?

Jeg fikk ultralyd og både morkaken og babyen var ok:D
Vil anbefale deg å dra inn til føden for å sjekke, det er beroligende for deg.
Ring på forhånd og si at du kommer - ta ikke et nei for svar.
Ring siden du har hatt smertene i hele dag.

Lykke til, Havfruen!

:klem: fra Stini 35+4

Tidl. bruker
15-08-2002, 22:39
Takk for tipset, Mormona!

Rart hvor fokusert man blir rundt babyen i magen og at noe kan være galt med den.. Skal ta med meg et ukeblad og innta toalettet for en stund!

Godt å høre at det ikke var noe galt med babyen din, Stini. Nå skal jeg ta en tur på toalettet, drikke litt samarin og melk, så håper vi på en liten eksplosjon....:p

Vimsen
15-08-2002, 22:50
Tiddelidu havfruen :)

Tipper du "bare" har vondt i magen jeg :)

Men jeg vet hvordan det er å gå runst å kjenne på alle vondter :stakar:

Det SIES ihvertfall at man klart kjenner det om det er rier vi får

Så da får vi vel tro på det ? :)

:findag:

Klem Vimsen T-19

Robyn
16-08-2002, 00:14
Håper du fikk en skikkelig utblåsning... ;)

Ikke godt å få vondt i magen som man ikke helt skjønner hva kommer av.
Hvis ikke turen på do hjelper får du ta en tlf. til føden.

Klem fra Robyn, 35+4

Polyanna
16-08-2002, 01:49
På yogaen denne uken har vi gjort noen øvelser som alle sammen masserer fordøyselsessystemet. Den jeg husker best er den som man også gjør forsiktig med babyer som har vondt i magen: Ligg på ryggen. På innoverpust: Ta tak rundt kneet og før det opp mot brystet (rent praktisk må du legge låret litt på utsiden av magen). På utoverpust: Før hodet mot kneet. Legg ned hodet og kneet. Gjenta med andre beinet, og til slutt med begge bein på en gang. Gjenta 3 ganger.

Kanskje dette hjelper?