PDA

Vis full versjon : Dette begynner å se bra ut

trøtt
22-10-2002, 23:54
Har skrivd et par innlegg om at legen trodde jeg hadde svangerskap i den ene eggstokken. Det ser ut som det ikke er tilfelle:klapp:

Jeg var til ul igjen i går og han mente nå at det bare var en cyste. Den hadde ikke vokst i takt med at hcg hadde stigi og da var det lite sannsynlig at det var graviditet der.

Hcg har stigi bra: 546 på onsdag, 1230 på fredag og 4340 på mandag. Det lover veldig bra.

Han kunne ikke se så mye på ul enda, men han så en "plommesekk" i livmora, men ikke noe foster enda. Jeg var da 6+1. Sist jeg var gravid så man fint fosteret på samme dag, men det kan kanskje være forskjellig fra svangerskap til svangerskap

Skal til ny ul på tirsdag og er veldig spent på om han ser noe mer da. Det er jo mulig at jeg er kortere på vei enn jeg tror. Kjenner når jeg har eggløsning, men forrige mnd var det to forskjellige dager med el symptomer.

ER det noen som har erfaring med at de ikke ser så mye så tidlig i svangerskapet:???:

Jeg syns det er lenge å vente men jeg håper det går bra.

Hilsen trøtt

MokkMokk
23-10-2002, 00:04
..så er denne situasjonen din nesten identisk med min.. :eek:
Jeg mistenker at du kanskje er kommet litt kortere, ut fra hva de ser i livmora. Kanskje bare et par dager?

Da jeg var 5+1 så vi en liten mørk "flekk" i livmora, 5+3 så vi et litt større hulrom, som de mente var fostersekken,
5+6 så vi fosteranlegg i sekken, og 6+3 så vi hjertet slå. :klapp:

Jeg vet det er forskjeller her, så det kan godt være du regner rett også.
Uansett anbefaler jeg deg å gå ut fra det seneste tidspunktet du tror du hadde EL;
om du er usikker, det er tross alt bedre å bli skrudd litt fremover enn bakover ved den ordinære UL'en vel? :p

Godt å høre at alt ser bra ut, og hCG-stigningen din er kjempefin.
Lykke til videre! :D

Klem fra

bobla
23-10-2002, 00:15
det gleder meg å se at alt er normalt :klapp: :klapp: :klapp:

håper du får litt mer ut av UL på tirsdag...skal selv på første UL på onsdag...så dette blir spennende.

jeg vil da være 8+2 uker på vei

lykke til da...

trøtt
23-10-2002, 00:28
Takk for svar.

Ja jeg håper det blir like positivt som hos deg verene, det ligner nå ihvertfall veldig:)

Ja jeg tror det er mulig at det er den andre el datoen som er riktig. den kom 9 dager senere enn den første. Det er litt rart da siden jeg har vært helt regelmessig før det, emn det var første prøvemåneden og mye rart kan skje når man er for fokusert:D

Foreløpig sier jeg at jeg er 6+2 på vei siden det er riktig ut fra siste mens, men må kanskje regne med å bli satt tilbake en uke. Neste gang burde de ihvertfall se noe, men dagene går jo så sakte:(

Skal oppdatere videre når det er ny utvikling

MokkMokk
23-10-2002, 00:36
Jeg hadde EL på dag 23 i syklusen, altså 9 dager senere enn det de regner ut fra, når de snurrer dette "hjulet".
Derfor, for at det skal bli riktig i mitt tilfelle, går jeg ut fra EL-dagen, som var 17.sept.,
går så 14 dager tilbake fra denne dagen, det blir da 3. sept., og er dagen da jeg skulle hatt mens,
om jeg hadde fulgt "gjennomsnittet (hadde egentlig siste mens 26.aug.).

Men i og med at det er befruktningen som teller her, og ikke mensdatoen
(når denne avviker altså), så blir det riktig å gjøre sånn, for meg.
Jeg teller så 280 dager fra denne fiktive mens-dagen, og får da termin 10. juni.
Og med denne tellemåten, er jeg 7+0 idag :)

Jeg har hatt mye uregelmessige sykluser med varierende antall dager mellom EL og mens,
derfor ble regnemåten som tar utgangspunkt i gjennomsnittlig lengde på syklus/ tida mellom EL og mens, feil for meg.

Håper det var litt til hjelp..? :uff:

Klem fra