PDA

Vis full versjon : Noen må ha det med teskje...

Tidl. bruker
15-08-2002, 21:14
Kan vi ikke ta det en gang til, jenter?
HVA ER DET DERE HAR PAKKET I DEN BERØMTE SYKEHUS-BAGEN?

Jeg har nå kjøpt meg ei stor og god bukse (jeg vil ut av disse fordømte mamma-klærne så fort som mulig). I tillegg har jeg lagt klart tre truser (må jeg ha fler?). Amme-bh’ene ligger nedpakket i flyttelasset (kjeeeempe-lurt..), så jeg har funnet fram to andre bh’er. Morgenkåpe og nattdrakt –det var vel det jeg har pakket i bagen (les: plastpose fra Cubus:).

Tar dere med bleier til babyen? Og hvor mye klær til babyen?

Kjenner jeg meg selv, så står jeg nok der om en seks-syv uker i panikk på vei til sykehuset –med en halvfull Cubus-pose i hendene :)

Forresten så har jeg lært meg å overføre bilder fra videokameraet til pc'en. Her er resultatet: vogna mi -det eneste som ikke ligger nedpakket i flyttelasset:)

MariaS
15-08-2002, 21:21
Jeg er omtrent like blank som deg :p Holder på å pakke bagen i disse dager, og må si at det nok kommer til å ta et par dager til, ja!
Først må jeg finne en bag å pakke alt stæsjet i :gal2:

Jeg har tatt frem et par skift + ullsokker og en varm genser. Skal også ta med et par skift til babis og et par bleier. Tar forresten også med et par tykke bind til meg selv.

Ellers det vanlige; toalettsaker, linseutstyr o.l

Lykke til med pakking;)

Klem Maria S

Mormona
15-08-2002, 21:36
Hei, Havfruen :)

Det er sånn vet du at ammetåken tar noen før den tar andre...og deg har den tydeligvis tatt så det holder :latter: :latter: Men fatt mot....hjelpen er nær. Her har du i alle fall min liste....jeg har slett ikke pakket helt ferdig, men er nå i gang da ;)

Morgenkåpe/badekåpe (1 og samme ;))
Engangstruser (sånne nettingtruser du får kjøpt på apoteket)
Vanlige, men store truser (Sloggi)
1 amme-bh (skal kjøpe flere, men venter til jeg ser hvor store "de" blir :D )
Et par vanlige bh-er
Nattskjorte/pysj
Slippers + gode sko
et par litt lange T-skjorter/topper...forholdsvis vide også
vanlige topper/t-skjorte
komfortable bukser (i alle fall 3 stk)
Hårføner
Hårstrikk hvis du har langt hår....men det har ikke du :)
Hårbørste
Toalettsaker (shampo, balsam, dusjsåpe, intimvask, store bind, tannkrem, tannbørste etc...)
Sminkepungen
Ammeinnlegg (jeg har kun kjøpt vanlige, venter med ull til jeg ser om jeg får melk til å amme)

Også er det sånne småting som:
Mobiltelefon + lader til den
Titralac
Lypsyl
Noe å lese på (har kjøpt Ringenes Herre)+ kryssord (jeg er en ivrig kryssordløser :blush: )
Kamera + film/batterier
Penger (husk mynter til evt. telefonautomat + mat/drikkeautomat

Det er i bunn og grunn det jeg skal ha med meg på sykehuset når tiden er inne.

Til den lille babyen skal jeg ikke ha med noen verdens ting. Pappa og storesøster skal kjøpe hentesett som jeg skal få opp på sykehuset i god tid. Bleier får da sykehuset holde meg med, likeså stelleprodukter til babyen. Jeg skal selvfølgelig skrive opp en liten liste til pappa over hva den lille MÅ ha på seg og så er det opp til han å finne ut hva de kjøper :)

Håper dette hjalp deg litt på vei...hvis du setter deg ned og skriver opp det du vil ha med og legger den i bagen (eller bæreposen fra Cubus ;)) så hjelper det mye altså. Da er det mye lettere å pakke fort når tiden er inne ;)

Stor klem fra Mormona T-17

Camille
15-08-2002, 21:48
Får man låne truser og slikt på sykehuset? Har hørt mye om nettingtrusene, men hva med BH'er?

Ser ut til at dere har det samme på listen som det jeg har pakket i min bag. Har hatt lite å finne på, så jeg har pakket allerede enda det sikkert er seks uker til jeg føder.. (er jo førstegangfødende, og da kommer vel babyen over tiden..?)

Klem fra Camille T-26 :)

aja
15-08-2002, 22:21
Selv om jeg har noen uker på meg, så har jeg skrevet pakkeliste jeg også. Eller rettere sagt: Funnet fram den gamle og strøket over det jeg ikke fikk brukt for sist.

Min liste ser stort sett ut som Mormona sin, bortsett fra at engangstruser ikke blir pakket i min bag (AHUS har slike), og så mye klær fikk jeg aldri brukt sist. Da jeg fikk storebror brukte jeg kun skjortene som sykehuset hadde. Jeg hadde masse melkelekasje selv med ammeinnlegg, så jeg måtte skifte vannvittig ofte... Pysj var det altfor varmt å bruke, men det er jo forskjell på juli og september, så den tar jeg med meg denne gangen. Megastore bind var det også på AHUS, men denne gangen tar jeg med meg egne bind til hjemreise, for Saba er ikke mye selfsit i mine truser......

Jeg vil også anbefalle radio/CD-spiller til bruk under fødselen. Var den beste smertestillende for meg i alle fall!

HUSK SVANGERSKAPSPAPIRENE!

Åååå, som jeg begynner å glede meg til å få denne proffsparkeren ut:)

:klem: fra aja 33+5 (og denne uka har vært lang, men det er vel fordi alle dere andre har kommet så langt!)

Vimsen
15-08-2002, 22:58
Så skjønn vogn da !! :)

Jeg vet ihvertfall at jeg ikke trenger å ha med meg hverken bleier eller klær til den lille, men jeg skal føde i BErgen da :)

Er vel sikkert forskjellig praksis

Ellers tror jeg at jeg har fått pakket NOE av det mormona snakket om.... Høres ut som en grei liste

Tviler på at jeg klarer å få med meg alt uansett, men det er da ingen krise ?

Jeg fikk brev fra føden her i dag der det sto at jeg måtte huske morgenkåpe, helsekort, tøfler og toalettsaker

Om noe skulle bli glemt så kan vel sikkert noen andre skaffe deg det etterhvert :9

Lykke til

Klem
Vimsen T-19

Mormona
15-08-2002, 23:40
Flott vogn forresten...så ikke bildet før nå :)

Klem fra Mormona T-17

Robyn
15-08-2002, 23:57
Hei Havfruen! :)

Ser ut som om du har fått grei informasjon om hva du trenger å ha med her. Kan ikke si jeg kommer på mer.
Det viktigste syns nå jeg er toalettsaker og slippers. Resten kan evt sambo ta med seg senere hvis jeg skulle glemme.
Og så har jeg kjøpt meg ny morgenkåpe. Får den akkurat rundt magen nå, så da regner jeg med at den passer greit selv om ikke magen er flat igjen to timer etter fødselen. :latter:

Syns forresten vogna di var kjempefin!:)

Klem fra Robyn, 35+4

Polyanna
16-08-2002, 02:09
Jeg har jo ikke pakket enda, men jeg har da i det minste skrevet liste i dag, og her er det som står på den:

- Morgenkåpe
- Truser (av den store typen, får finne noen nederst i skuffen..)
- Sokker
- En mammabukse
- Et omslagsskjørt
- En god genser og et par skjorter
- Det jeg har av babytøy i størrelse 50 og 56 (så slipper jeg å tenke.....)
- Babyteppe
- Kamera + film (hvis vi ikke har somlet oss til å kjøpe digitalkamera til da)
- Pysj
- Innesko
- Ammebh-er (oups, det må jeg visst handle....:o )
- Ammeinnlegg (handle..)
- CD-spiller (nyinnkjøpt i går! NB: Husk å lese bruksanvisning på forhånd!)
- CD-er
- Toalettveske (står alltid klar pga. trening og sånt)
- Noen blader og bøker
- Bind
- Håføner (NB: Behøves visst til helt andre ting enn å tørke håret, skremmende nok....)
- Hårstrikk
- PAPIRER

Puh! Kommer til å trenge en hel koffert, jeg! :D

Må pakke i helga, jeg, tror jeg...

Anne M
16-08-2002, 12:51
:latter:
Når jeg begynte å skrive listen,ble den bare leeeengre enn lengst?

Bukser
Topper/singleter (store)
Amme BH
Truser
Bind (hater det,men nødvendig... :grrr:)
Hettejakke
Slippers
Sokker
Nattskjorte (lånt mannen min sin :blush:)
Hårføner
Hårstrikk
Hårbørste
Toalettsaker (bodylotion,tannbørste/krem,shampo,balsam,asan,dusjsepe,håndkrem,Qtips,lipgloss m.m)
Ammeinnlegg
Makeup (deilig å føle seg litt vel etter strabasene?)
Mobil+lader
Dig.kamera+lader
En god bok
Penger
Minidisc m.plater
CD`er å bruke under fødselen
Smokker?

Hentesett og andre ting til småen pakker jeg for seg, slik at pappaen kan ta det med når vi skal hjem...
Ellers så bor vi ikke så langt fra sykehuset, så det går nok bra om jeg har glemt noe...

Tenker jeg pakker den når jeg runder T-30 om to uker...

:findag:

Anne M + lillegutt 34+0 :baby:

Miro
16-08-2002, 13:08
Dette har jeg:

-Morgenkåpe
-Helt splitter ny og forhåpentligvis stor pysj (den ser stor ut)
-Engangstruser (jeg vil ikke ødelegge mine), og jeg vil ikke ha sykehuset sine, for de vaskes å brukes om igjen
-1 ordentlig truse til hjemreisen
-En joggebukse (det holder tror jeg)
-3 T-skjorter (tror også det holder)
-Sokker (har hørt at man gjerne fryser litt på bena rett etter fødsel)
-Go' sko
-Bind (Ordntli' Libresse Good Night)
-Toalettsaker: Shampo/Balsam, dussjåpe, bodylotion, tannkrem, tannbørste, børste, lypsyl, hårstrikker, krem til ansiktet, og mascara (må føle meg litt ok når det kommer besøk) og leppestift
-Klær til meg til hjemreise (har kjøpt helt nytt i stooooor størrelse)
-Undertøy til baby for hjemreise, da mannen skal kjøpe hentesett.
-Ammebh
-Ammeinnlegg

Andre ting:
-Mobiltelefon (har man lov til å bruke dette inne, trodde ikke det jeg)
-Cd spiller og cd'r
-Notatblokk, hvis jeg orker skal jeg skrive litt underveis på fødselen slik at jeg husker etterpå:)
-Penger
-Energidrikke, det var veldig lurt sa jordmor.
-Lesestof vet jeg ikke, vet ikke om jeg får tid, eller konsentrasjon til det. Kommer vel bare til å ligge å nistirre på baby som ligger i sengen sin ved siden av meg..:hjerter:

Jeg får sammenligne min liste og dere andres liste. Så kanskje jeg kommer på mer:)

Miro

Polyanna
16-08-2002, 13:18
Miro: Takk for tipset om energidrikk! Det hadde jeg glemt å få med på lista mi!

Har som du vet løpt NY maraton to ganger, og energidrikk var til kjempestor hjelp under en sånn utholdenhetsprøve. I tillegg skal jeg prøve å få tak i noen sånne energi "bars". Mot slutten av maraton fikk vi også noen små pakninger med Energy Gel, som var noe ufyselige greier med MASSE druesukker og koffein, som man bare skviste rett inn i munnen. IKKE godt, men SINNSYKT effektivt! Utrolig godt etter at man treffer "veggen" rundt 30-35 kilometer..... Kanskje jeg kan få tak i noe lignende her hjemme.

Klemz,
Polyanna, T-25

Wanja
16-08-2002, 15:32
Hei Havfruen:)

Kjempefin vogn dere har!!!:D
Det kribler vell i fingrene...snart KAN du jo faktisk bruke den
:klapp: :klapp:
Jeg har heller ikke pakket...hadde egentlig ikke peiling på hva jeg skulle ha oppi den...men slenger med det som er mest nødvendig.
Skulle tro mange av de andre her inne skulle til Nordpolen..Hehe:D
Har værtfall hørt at så mye klær til ungen får man på sykhuset...så tenkte bare på å ta med "hjemreiseklær" jeg.
Og bleier får man jo på sykhuset...bruker de jeg...bleier er jo så dyre,spare litt?!
Ellers...næi vet nå ikke helt...men skal prøve å skrive en liste jeg også. Og selfølgelig "ta" gode råd herifra:)
Men er det ikke nok å pakke baggen om 2-3 uker??
Da er vi værtfall kommet oss inn i det nye huset vi skal leie:)

Klem fra Wanja34+5:findag:

Polyanna
16-08-2002, 16:18
Wanja: Jeg trodde også at "det er vel ikke så mye som skal med" helt til jeg begynte på listen :p

Uansett så pakker jeg babytøy fordi jeg skal på Ullevål, og der får vi ikke babytøy, kun en sånn "denne side opp" body.

Men vi får visst 10 bleier og 10 bind, da.