PDA

Vis full versjon : jordbær og gravide

Rose1
28-05-2004, 22:28
Kan babyen bli allergisk mot jordbær hvis moren spiser det når hun
går gravid?:gravid: :undrer:

Spiser jordbær nesten hverdag jeg:juhu:

Lille Ru
28-05-2004, 22:33
Niks!
Jordbær er bra, fullt av jern i dem!
Graivde behøver ikke å ta noen forholdsregler for å forebygge allergi hos barnet - sier statens næringsmiddeltilsyn (www.snt.no (http://www.snt.no)) og de hører nå jeg på!

Shelly
28-05-2004, 22:41
Mannen min er kjempe allergisk mot jordbær, så jeg rådførte med med jordmoren min, og hun sa at jeg kan spise så mye jeg bare vil mens jeg er gravid! :)
Det er først når jeg begynner å amme, at jeg må kutte de ut. Bra det er høysesong for jordbær fremover! 15 kr kurven på Rema 1000! Mmmmmm, nam nam :klapp:

Enellerto
28-05-2004, 23:24
Det var goe nyheter til en som :vilha: , jeg spiser mye søtt om dagen og erstatter gjerne med jordbær!!

Ingvild
01-06-2004, 09:00
Jordbær er bra! Inneholder mye folat også...et godt suplement til pilleglasset i de første 3 månedene!

dazzl3d
01-06-2004, 09:47
Jordbær er bra, noen hevder at det faktisk kan forebygge allergi hos barnet dersom mor spiser det i svangerskapet. Det er delte meninger om akkurat det er sant eller ikke, men det er iallfall enighet om at det ikke er skadelig.

Husk bare å vaske dem godt så du får bort all jord og rester av evt. sprøytemidler.

http://www.snartmamma.com/plassen/images/icons/smile.gif

Tidl. bruker
01-06-2004, 10:47
Ikke noe problem med jordbær som gravid eller ammende i forhold til allergi - har jeg lest. Men jordbær kan visst gi kolikk hos babyer som blir ammet...

Athelas
01-06-2004, 12:12
Spurte min jordmor-svigermor om dette, og hun sa at det går helt fint å spise jordbær når man er gravid! Etterpå også, men det kan være lurt å begrense seg litt, ikke sitte med hele korgen. :nikker:
Da tenkte nå jeg; hva er da vitsen??? :sparke: men får i hvertfall jordbær, da!! :fnis:

Jeg er litt allergisk mot jordbær selv, så jeg må nok begrense meg en hel del når jeg ammer... :nemlig:

shamu
02-06-2004, 14:01
Jeg spiser jordbær med fløte og MASSE sukker på sånn ca annenhver dag, og da selvsagt en hel kurv... *ler*

Er håpløst glad i det.
Hadde samme kick med min første datter, og det er ikke særlig bra for vektkurven... men pytt... GODT er det.

Og kan man ikke spise det når man ammer så MÅ man jo benytte sjansen nå syns nå jeg! :nikker:

Stor klem fra jordbæret!!!

Nuta
02-06-2004, 17:46
Å nam! her spises det jordbær nesten hver dag med melk og sukker, var faktisk akkurat på butikken å kjøpte meg en kurv:D

K@roline
02-06-2004, 19:07
Niks!
Jordbær er bra, fullt av jern i dem!
Graivde behøver ikke å ta noen forholdsregler for å forebygge allergi hos barnet - sier statens næringsmiddeltilsyn (www.snt.no (http://www.snt.no/)) og de hører nå jeg på!
Samme her!

Mae-mor
03-06-2004, 15:08
JEG VIL OGSÅ HA JORDBÆR :hyper:

Men her er ikke sesongen helt i gang enda tror jeg.... shit at jeg ikke har bil i dag - fikk så INNMARI lyst på jordbær nå...!!!!!!!!!

trinemora
03-06-2004, 15:57
Har spist en kurv jordbær om dagen i hele vinter. Legen sa heldigvis at det ikke var noe problem. :)