PDA

Vis full versjon : Haarfarging og gravid?

Tidl. bruker
30-05-2004, 11:42
Har hoert at man ikke skal farge haaret naar en er gravid... er dette bare tull, eller er det noe i det? Klarer liksom ikke helt aa se sammenhengen mellom baby i magen og haaret paa hodet :undrer:

Indy

Athelas
30-05-2004, 11:46
Bare farge håret ditt, det går helt fint. Bare ikke sniff eller spis stoffet, så går det flott! :kidoki:
Du kan forresten oppdage at fargen ikke setter seg slik du er vant med, men det er jo bare spennende! :jupp:

Vennen
30-05-2004, 11:46
Hei!

Jeg ventet med å farge håret til jeg var over tre mnd. Grunnen til at det er en sammenheng mellom håret og barnet, er hvis du får en allergisk reaksjon, vil dette gå inn i blodomløpet. Derfra over til barnet.

Jeg vet det var en diskusjon om dette for ikke så lenge siden. Gå på søk funksjonen og søk etter hårfarging. Der kanskje ligger det fler svar som du trenger. Hvis ikke kan du jo høre med frisøren din, hva han eller henne synes.

Klem

Rita83
30-05-2004, 11:49
Jeg farga håret da jeg var 10 uker på vei, og når jeg var 25 uker på vei :) Det gikk helt fint :nikker:
Det som er "faren" med farging av hår når man er gravid, er at det kanskje ikke blir den fargen du hadde tenkt deg på håret. Har visst ett eller annet med hormoner å gjøre tror jeg.

Kos deg hos frisøren :)

K@trine
30-05-2004, 11:56
Jeg har også hørt at pga hormoner og slikt, så kan utfallet blit helt annerledes enn du hadde tenkt deg.
Jeg tror da at jeg farget ¨håret sist jeg var gravid, jeg tror ikke det har noe å si ellers.
Men som nevnt over her, hvis du aldri har farget håret før, så du ikke vet om du kan få en allergisk reaksjon eller ikke, så burde du kanskje være litt forsiktig.

Tidl. bruker
30-05-2004, 11:58
Takk for raske svar!!!

Tenkte jeg skulle farge haaret selv, hjemme. Har gjort det foer, saa boer vel ikke faa noen allergisk reaksjon. Og det blir jo bare mer spennende aa se hvilken farge det blir!!!

BlueNails
30-05-2004, 12:27
Jeg har unnlatt å farge håret nå mens jeg er gravid. Tenkte å gjøre det her tidligere og spurte svogeren min som er frisør og driver salong, han anbefalte det ikke.
Han sa at om jeg absolutt ville, burde jeg iallefall vente til jeg var godt over halveis i svangerskapet.
Min svoger sier det er påfallende høye abort tilfeller innenfor frisør yrket, og han ønsker mer forskning på dette.
Mer enn dette vet jeg ikke, er ikke hysterisk men har tenkt at "ja, ja jeg kan jo vente med det"

:)

Vennlig hilsen
BlueNails

Termin: 19-06-04

Mata Hari
30-05-2004, 19:22
Det går ikke an å sammenligne en frisørbesøk med frisøryrket. Det er forskjell på å sitte en time eller to i frisørstolen å få farget håret et par ganger i løpet av svangerskapet, enn å stå i en salong med dette hele dagen 5-6 dager i uka i 9 måneder.
Malere er et eksempel på en gruppe som ikke får lov til å holde på med sitt vanlige arbeid fra den dagen de oppdager at de er gravide (de blir omplassert eller mottar svangerskapspenger). Kanskje frisører også burde komme inn under en slik risikogruppe ?

Har hatt en mini-coloration og tatt striper to ganger. Skjedde ikke noe annet enn ventet, men som sagt så reagerer mange på en annen måte fordi håret er litt annerledes under svangerskapet (at håret er "dødt", tungt, fett, mer krøllete, mindre krøllete, tynnere osv.).

Men hvis en er engstelig eller redd for at noe kan skje, så er det bedre å la vær enn å bekymre seg over det i etterkant.

Pip
31-05-2004, 23:06
I et tidligere nummer av foreldre og barn stod det om danske forskningsrapporter som beviste at det kunne være farlig å farge håret mens man er gravid. Frisøren min sa at han ikke kunne garantere for at det var trygt. Ingen vits i å sjangse på dette synes nå jeg:nikker: