Vis full versjon : Velkommen Monstra!
Gratulerer med de to blå :klapp: :klapp: og velkommen hit!!
Nå er vi tre her inne og flere skal vi bli, det er bra.
Jeg kaller meg Mossa, er 27 år og har ei datter på 3 1/2 år fra før.
Vi begynte å prøve med nummer to i 1 1/2 år og har på den tiden hatt to aborter og en pause de siste fem månedene. Nå håper vi at alle gode ting er tre!
Gleder meg til å bli bedre kjent med deg!
Klem fra Mossa (4+3)
Jeg er Millus, 25 år...har en gutt på snart 5, er samboer og bor på Jæren i Rogaland!
Kasta pillene i nov i fjor, men fikk ikke tilbake de stabile syklusene mine før jeg fikk Pergo i mai.
Måtte 5 runder i ringen med disse og en Profasisprøyte før den satt som et skudd og det ble :fest: i heimen!!!!
Nytt hus på gang og :baby: i magen....hihi Livet er perfekt for tiden!!!!
Gleder meg til og bli kjent med alle som skal fylle opp juliklubben!
Så langt er vi de tre M ene...
Vi blir sikkert flere her etter hvert... Det blir gøy:)
Tenkte jeg kunne fortelle litt om meg selv jeg også da. Jeg er 26 år og studerer ved Høgskolen i Gjøvik. Våren 2004 blir jeg ferdig sivilingeniør:) Av økonomiske og praktiske grunner ønsket vi å få vårt tredje barn før jeg var ferdig utdannet. (Får mindre studielån, samboeren kan lettere ta perm samt at de jeg har fra før ikke blir "for gamle".) Vi begynte å se litt svart på det når det gikk mnd etter mnd uten at noe spesielt skjedde, men forrige mnd fant vi ut at vi rett og slett ikke orket maset, stresset og jaget lengre... Vi har faktisk nesten ikke hatt sex denne mnd, men tenk... det gikk bra gitt:)
Jeg har fra før en gutt på 6 år som heter Remi Nicolai og ei jente på 5 som heter Victoria. Blir det gutt denne gangen kommer den til å hete Marcus (etter oldefar) eller Oscar (etter mitt ønske), blir det jente aner jeg ikke... antagelig blir det Carita tenker jeg.
Hm... Andre ting... Jo, jeg og samboeren kjøpte oss hus i fjor sommer etter å ha blitt veldig lei av å leie... Vi bor litt på bygda, men bortsett fra at vi blir litt lei kjøringen av og til - trives vi som plommen i egget;)
Veldig hyggelig om vi kunne fått god kontakt her inne... Jeg kjenner ikke så mange med barn i utgangspunktet, og selv om de som evt venter barn i juni/juli sikkert ikke forteller om det til så mange enda, så tviler jeg vel på at jeg kommer til å kjenne så mange.
Monica 4+1
Er du 4+1???:???:
hvorfor er jeg bare 3+6 da???
HMmMMMmmMMM....jeg også vil være 4+1..... :latter: hehe vi har jo samme termindato...
jeg hadde sist mens 27/9....EL dag 14 og lutealfasen bruker og være 15 dager...dvs at jeg får mensen den 15 dagen etter EL...
Hvordan er din syklus da???
Første dag i siste mens var 24/9, har vanligvis 28 dagers periode med EL midt i mellom... 14 dager altså... Terminen blir da 3. juli:) De to andre gangene ble den utsatt 3-6 dager etter UL, men vi får se... ganske sikker på at det var 14 dager denne gangen... (hadde ikke sex andre dager... - enn dag 12 altså... )
Når det gjelder selve fødselen pleier jeg å gå over tiden jeg da... så om du er 3+6 eller noe annet så har ikke det mye å si.... Eldstemann ble satt igang den 15. dagen over og født 16 dager etter termin.... Victoria kom uten hjelp 6 dager over termin....
Jeg tror terminen var feil på Remi altså... for han var like lang som Victoria, men lettere. Remi var 53 cm lang og veide 3990g, Victoria var også 53cm, men hun var 4320g.... Store barn med andre ord:) Det var flere som var litt grinete på meg for det der... Ikke nok med at man nesten ikke så at jeg var gravid før de siste to mnd, men jeg fikk jo store barn også... Jeg har selv bare en god forklaring på hvorfor det er slik. Jeg er 1.80 m høy og har plass til ganske mye inni meg før det begynner å "tyte" utover:) Huff... jeg skravler i veg... Det er rimelig frustrende å være så tidlig i svangerskapet. Jeg har ikke lyst til å fortelle det til noen enda siden det er såpass tidlig, men på den andre siden skulle jeg gjerne ha skreket det ut så ALLE hørte det... Hm.. Nå er det bare jeg og samboeren som vet det... og vi skal nok klare å holde på hemmeligheten en liten stund til. Problemet er at jeg har et vanvittig snakkebehov... MÅ bare snakke med noen... holder på å bli gal:( PUH:uff: Godt å få lettet litt på trykket. Må bare fortelle dere en litt anne "hemmelighet" også... Jeg røyker egentlig 20 sig om dagen... men var fast bestemt på at jeg ikke skulle/skal røyke under svangerskapet eller i ammeperioden... (like greit å aldri mer røyke kanskje...)... og siden jeg testet positivt i går har jeg ikke vært i nærheten av å ta en røyk.... har t.o.m. røyk liggende her... men rører den ikke *stolt*... Problemet er bare at selv om JEG sier at: "NEI! kropp! Du får ikke røyk!!!" - så er ikke den helt enig med meg... Jeg kjenner et kraftig nikotinsug i tillegg til å være utrolig irritabel og .... (Huff! Stakkars unger! Jeg er neimen ikke noe snill med dem i dag, kjefter og smeller og klager på alt...) Håper det blir bedre i morgen... Selve nikotinsuget skal vist forsvinne etter kort tid, det er vanen som som regel henger igjen... og den skal jeg nok takle!!! (Klapper meg selv støttende på skulderen)....
Monica
Kjempebra, du er den beste i hele verden!:klapp: :klapp:
Vet av erfaring at det er vanskelig å kutte røyken når man blir gravid og som mange andre er jeg en av dem. Dette er tredje gangen jeg har lagt røyken på hylla det siste året, har begynt igjen hver gang jeg har mistet. Sikkert dumt at jeg ikke har holdt opp mellom svangerskapene også, men det har jeg altså ikke klart. Nå er det jo ekstra vanskelig å slutte når man er nygravid, hormonelle og full av følelser som vi er. Nå er jeg så heldig (?) at jeg er blitt syk akkurat nå, derfor har det ikke vært vanskelig for meg så langt å holde meg unna røyken.
Men, som jeg tenker - hvis jeg ikke skal klare det når jeg er gravid, nei - da vil jeg aldri klare det. Første gangen jeg var gravid så hadde jeg tatt meg noen røyk av og til og jeg sleit veldig da jeg mistet på grunn av det. Mente at det var årsaken til at jeg mistet osv., denne følelsen vil jeg ikke sitte med hvis det skal gå galt igjen. Derfor vet jeg at jeg skal holde meg unna!
Så får mannen bare "takle" alle de hormonelle utbruddene som kommer i den første tiden!
Stå på, dette greier vi!
Er så glad ikke jeg røyker.....det kan ikke være så lett og bare legge det av seg...
Hormonelle utbrudd derimot har jeg nok av!!! Vi holder på og bygger hus, og skulle endelig i går begynne og male. Noe som har blitt utsatt i snart en uke pga at snekkerene ikke har blitt ferdige...
Så kom vi der i går etter jobb med 55 ltr maling og ruller og lys og alt....så trør vi inn i huset...og der er ingenting ferdig ennå!!! :grrr:
Jeg eksploderte...ringte hjem til byggelederen (som lå på sofaen og hvilte middag) og skjellte han ut!!!:sint:
Så dersom ikke huset er strøkent i dag kl 15.....åååååååååh!!!
Etterpå begynte jeg jo og :leiseg:
Dårlig dag....
Kødder ikke med en nygravid hormonbombe altså!!!:lol:
Ellers har jeg så smått begynt og bli kvalm...uuuuurg! Må småspise hele tiden....
Går dere andre også 100% på jobb???
Ha en fin dag
:vink:
Vinker til Mostra jeg oxo :)
Og vet alt ang røyking:gal2:
for jeg sluttet for 4 måneder siden:D og det tok 1 1/2 år!!!!
Du er kjempeflink som ligger unna røyken!!!!
:klapp: :klapp: :klapp: :klapp:
:gal: :gal2:
Dag 2 uten røyk og jeg kjenner at suget begynner å lette litt... Var innom ei side i sted hvor det sto at kroppen trengte 48 timer på å bli kvitt selve nikotinsuget... håper det er riktig... Gikk forbi en som røykte ute før i dag... det lukter skikkelig pøk med rå røyklukt forresten!!!, og jeg kjente magen og lungene bare trakk seg mot ham... selv om det faktisk stinket sur røyk... Hm...
Må bare spørre dere om noe... Når har dere tenkt å fortelle omverdenen om deres tilstand? Er det noen som får vite det før andre? Noen spesielt innvidde tidlig?? Jeg og samboeren prater frem og tilbake rundt det der. De to forrige gangene visste alle at vi prøvde og den nærmeste familie fikk vel vite det etter ei uke tror jeg... Nå er det ingen som vet at vi har planlagt en til, så det blir nok en STOR overraskelse. Sambo mener at vi ikke bør si noe enda til noen i tilfelle - slik at ikke fler enn nødvindig blir skuffet hvis det ikke skulle gå bra. Jeg har veldig lyst til å fortelle det til NOEN i hvert fall - trenger noen å prate med...
Jeg er forresten fulltids student + litt jobbing på si... Bra timet med fødsel i ferien, samt to mnd's fullamming før skolen begynner igjen:) Pappa'n skal være hjemme fra september - jeg tar over når han begynner i jobb igjen, holder da på med diplomoppgaven og håper at jeg får jobbet med den selv om jeg går hjemme med nurket....
tenkte vi skulle spare det til julaften!!!
Mamman og pappan min vet det, og besteveninnen min! Ellers ingen....
Godt og ha en liten hemmelighet for seg selv *:hjerter: *
Jeg jobber 100 % og kjenner det tar på humøret og trettheten allerede! Var også småkvalm i dag.....så det spørs hvor lenge det går nå til jeg begynner og
:spy:
Kastet opp i 9 mnder sist gang......urrrrrgh!
Er litt ufattelig ennå egentlig....ENDELIG har vi klart det liksom!!!hihi
Vet ikke om jeg klarer å vente HELT til julaften... hm... men det hadde jo vært moro å kommet med nyheten da:soh:. Tenk om UL-bildene hadde vært klare til jul a:) Det hadde vært noe å pakke inn det *ler*
Skal på første UL 18 november jeg :kry:
Skal gå til priv gyn på UL tre ganger, og til jordmor utenom!!!
Kan tro fjeset på folk da, når de så den pittelille bebissen på bildet!!!ÅÅÅÅrets julegave!!!:D :latter:
Klarer nok ikke vente så lenge vi heller....kjenner jeg oss rett!!!
Foreløpig er det bare lillesøster som vet det uten om oss :) og slik blir det vel en stund til..
Men om det blir som forrige svangerskap.. så popper magen ut om 3 - 4 uker og da hjelper ingen bortforklaringer..
Jeg var som deg Millus da jeg ventet jr. ... spurte legen hvor lang tid det ville ta før kvalmen gav seg.. og han sa at han kunne garantere at det gikk over etter 9 mnd:lol: og det gjorde det jo!!!
Foreløpig er jeg i fin form, ingen kvalme.. men svimmel og verden går litt rundt til tider
Blir nok til at jeg bestiller privat UL i uke 11 for da kan man se om micro`n har nakkeødem som h*n ikke burde ha.....
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.