Vis full versjon : Hvordan ble dere gravid ?
Sarah_74
31-05-2004, 13:36
Her kommer enda en spørreundersøkelse.
Jeg selv ble gravid med prøverør, av typen ICSI. Dvs. de insaminerer en sædcelle direkte inn i egget. Lurer på om det er en del av oss her inne, eller om vi er i mindretall. Prøverør blir jo brukt mer og mer nå.
Lurer på hvordan dere ble gravid. Det er jo mange forskjellige måter det kan ha skjedd på, :fnis: naturmetoden, prøverør IVF eller ICSI, insaminasjon, Pergotime, har jeg glemt noen nå ?
Hjemmelaga. Satt på første forsøk både første gang og nå.
Jannike_79
31-05-2004, 18:09
Naturmetoden.. 6 pp..
Tidl. bruker
31-05-2004, 18:24
Etter nesten 4 års prøving og 3 pergo-kurer, satt den på 1. IVF-forsøk for vår del
Naturmetoden...3pp etter SA :klapp:
Denne gangen gikk det bra ved naturmetoden etter utrolig kort tid (ikke egentlig prøving, kanskje derfor??). 3pp blir det vel tror jeg.
Har tidligere strevd halvannet år, og hatt 2 kurer med Pergotime. Da ble jeg gravid men hadde en SA. Men det var med en annen enn han jeg er med nå.
Lille Ru
01-06-2004, 20:58
Naturmetoden etter 6-7 pp!
Satt selvsagt med en gang jeg trodde vi hadde totalbommet på EL... :flau:
Naturmetoden alle tre gangene:nikker:
K@roline
02-06-2004, 00:10
Natur måten her!
To første var naturmetoden.
Denne gang satt spiren på tredje pergokur :juhu:
LilleMy69
02-06-2004, 08:52
Assistert befruktning. Dvs. første fryseforsøk etter første ICSI forsøk.
Krysset av for Pergotime, selv om det var i måneden etter jeg tok kuren underet skjedde. (Men har jo hørt man har en "gratis-effekt" av pergo'n også måneden etter.)
Har gått på to kurer før også, uten hell. Kan også nevne at jeg har prøvd masse kjerring-råd osv, bl.a. Bidronningelèkapsler, solvipect, Wild Yam, salvie-te, akupunktur, fotsoneterapi.. (Spiste til og med en marihøne, men det var på kødd.. :flau: )
Og så skjedde dette i en pp der jeg ikke tok noe som helst, og var på masse fyllefester. Sambo var til og med på sjøen, men han var jo "innom" et par ganger, og det var tydeligvis nok. :woohoo:
Naturmetoden her...vi hadde planer om å vente til neste år...Så ble det et lykkelig uhell i magen :elsker:
lykkelit
05-06-2004, 21:37
Svarte ved hjelp av pergotime. Tok første kur med pergo i slutten av januar i år, da ble jeg gravid, men oppdaget en MA i uke 8. Så ble det ny pergokur i slutten av april, og jammen satt den ikke denne gangen også! Så hos meg er det tydelig at pergo hjelper ja... :nikker:
sex.. :nikker: på sofaen enda... i tvstua.. :nikker:
mamma_nemi
16-06-2004, 17:43
naturmetoden........
Naturmetoden, trodde også vi bomma skikkelig på EL... Så mye peiling hadde jeg på kroppen min.... Hadde forsøkt i fem måneder.
Naturmetoden.
Klarte det etter 9 pp.
LilleLeo
28-06-2004, 01:48
Vi hadde sex. :flau:
Hehe, for et sammentreff! Det hadde vi også :fnis:
Prøvde i 5 mnd. Eller ble det faktisk 6 mnd? Tror det.
Mmmm.. nei.. 5 (måtte telle to ganger :geni: )
Naturmetoden begge gangene her i gården.
Marthe-mor
03-07-2004, 17:30
Naturmetoden! Vi skulle vente med barn vi....
Naturmetoden på første forsøk!:nikker:
Naturmetoden her ja...uten prøvetid :skratte:
kvakk-kvakk
03-07-2004, 19:33
:sengekos: på oss, etter 3pp.Veldig planlagt også...
Tidligere Bruker
03-07-2004, 19:35
Jeg har blitt gravid med naturmetoden alle gangene. :)
Vi hadde sex. :flau:
:knegg:
Raquelita
11-07-2004, 00:05
helt 100% naturlig:nikker: men me Victoria tok det sin tid...litt over ett år:undrer: men me lillebror gikk det fortere...( før eg hadde fått mensen tilbake etter første fødsel og alt...:undrer: )
Her kommer enda en spørreundersøkelse.
Jeg selv ble gravid med prøverør, av typen ICSI. Dvs. de insaminerer en sædcelle direkte inn i egget. Lurer på om det er en del av oss her inne, eller om vi er i mindretall. Prøverør blir jo brukt mer og mer nå.
Lurer på hvordan dere ble gravid. Det er jo mange forskjellige måter det kan ha skjedd på, :fnis: naturmetoden, prøverør IVF eller ICSI, insaminasjon, Pergotime, har jeg glemt noen nå ?Hei
jeg ble også gravid med prøverrør (ICSI) det måtte 3 forsøk til før det satt:nikker:
:klemme:
Tidl. bruker
07-08-2004, 14:00
Vi trente hjemme først. Så dro vi til legen som hjalp eggcellene forbi mine blokkerte eggledere, ned i et varmeskap hvor gutta til mannen fullførte jobben de hadde trent på mange ganger :nikker:. Etter fem forsøk var det endelig noen som likte seg når de ble satt tilbake igjen også :gravid:
Selve befruktningen skjedde vel med naturmetoden, men først måtte jeg få hjelp til å skylle opp en av to tette eggledere. 5 års prøving, en dum liten hsg-røntgen, og tre måneder etterpå skjedde det et under... (Krysset altså av for annen hjelp.)
Vi ble gravid med naturmetoden, men måtte gjennom 3 negative IVF-forsøk før vi var så heldige å klare det selv.
Eller kanskje jeg burde ha skrevet annen hjelp, for vi fikk faktisk hjelp av en refleksolog til å klare det selv.
Jaja, jeg har nå stemt naturmetoden, og det kan jeg ikke gjøre om nå.
Ble naturmetoden her å. Etter å ha sjekket mannens svømmere, og UL på meg. På UL så de ett stort fint egg, og da fikk vi beskjed om at vi vist hva vi måtte gjøre.. Så satt den der da, uten hormoner å alt etter 9-10 mnd prøving..
Naturmetoden... etter 3 års prøvetid
Tidl. bruker
08-09-2004, 19:43
jeg ble gravid på første forsøk "naturmetoden" på befrukningsdatoen...:nikker:
Hmm, jeg har en stor mistanke om at sex kan være årsaken her..
For oss slo det til på naturmetoden,Har hatt et forsøk med prøverør for
2 år siden, men det ble ikke vellykka.....
Hadde så store smerter når de henta ut egg at jeg ikke ville ta flere forsøk.
Men etter 5 år klarte vi det selv :lettet:
Håper bare nurket klorer seg fast denne gangen, da vi hadde en sa i juli-04.
Naturmetoden etter 13 pp...endelig!
Var med i FF-klubben de 2 siste prøveperiodene, tempet for å
finne eggløsning. Fant ut at eggløsningen var 6 dager seinere enn
vi trodde og dermed satt den :hyper:
Prøvende
07-10-2004, 13:48
Dette var en morsom tråd! Det gikk på den vanligste måten her også. vi trengte heldigvis bare 3pp for å treffe! nå håper jeg bare den holder seg der til mai/juni!:gravid:
Naturmetoden alle tre gangene:nikker:
:nikker:
ble gravid når jeg hadde mens jeg..:flau: :flau:
Tvilling
15-10-2004, 00:48
:hjerter: :sengekos: :hjerter:
Jeg måtte trekke på smilebåndet da jeg leste overskriften :knegg: Lillegutten var laga med naturmetoden ja :nikker:
Naturmetoden -her også ....omsider!!
Etter uendelige pergokurer ,(6-7 tror jeg!:urk: ) et par akupunktur timer, og til slutt en hsg-røngten(der alt så helt fint ut!:vetikke: ) - reiste vi på en 2 ukers ferie til Spania ............og der "satt`n" , jammen meg , etter å ha prøvd i over 2 år !! :gravid:
:sengekos: Bompet i vei i et års tid før vi lyktes. Men tror :bryn: er fornødy at det tok såppas med tid,for det ble mye :sengekos: på han i disse månedene. Er nok ikke like fornøyd med :sengekos:nå :fnis:
Ble gravid ved inseminasjon. (på Maigaard i Danmark)
Tidl. bruker
07-05-2005, 18:21
Naturmetoden begge ganger, første gang satt den på første forsøk etter avsluttet p-pillebrett, andre gang ble det ca. 3 pp., og hadde vært "av" p-pillen i over 1 1/2 år pga bivirkninger.
På den vanlige måten, førstemann blei til på pilla, mens denna satt på 2 førsøk
Den gode gammeldagse måten :knegg:
LilleVirre
16-05-2005, 22:25
Her var det naturmetoden 3 pp
Naturmetoden, første forsøk :)
Tommeline81
27-07-2005, 23:47
Ble gravid med pergotime jeg :snill:
Vi hadde et misslykket IVF forsøk. Ble gravid med nedfryste egg fra dette forsøket månenden etterpå...
kakklanes
05-10-2005, 13:41
naturmetoden......
Etter tre perioder med Pergo og to perioder med Puregon (for å modne egg) og Pregnyl (for å få EL) og 1 1/2 års pröving satt den...
Fölte meg som en fabrikk, så jeg kan absolutt ikke skrive under på at det var naturmetoden :shock:
Her gikk det 20mnd og 6 pergokurer før spiren satt :shock:
Er veldig fornøyd nå da :snill:
Gravidada
04-06-2006, 11:50
Naturmetoden alle tre gangene :jupp:
Plutseliten
09-06-2006, 21:51
Naturmetoden for tredje gang
Pergotime her! Andre runde med 150 mg.
dette er noe vi kan, regelmessig:sengekos:har ført til 6 graviditeter, og forhåpentlig 5 barn:rørt: Alle på første forsøk (aldri mer enn en menstruasjon før det klaffet:rødme:) -men nå er det nok:jupp:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.