PDA

Vis full versjon : Dere som ahr greie på graviditet...

Johanna
15-08-2002, 21:34
Er i dag 5+4 på vei, og ærlig talt så trodde jeg ikke at man kunne merke noe til dette så tidlig:

Jeg er en av de som liker å spise sunt, ikke for mange kalorier, minst mulig fett og sukker. Er hverken under eller overvektig av den grunn. De siste fire-fem dagene har jeg vært så INNMARI sulten!!:eek: Det er ikke nok med mine vanlige måltider, jeg må ha litt snacks innimellom, og får PLUTSELIG lyst på noe.. Akkurat nå står en sjokoladekake i ovnen, noe jeg IKKE hadde dyttet i meg en vanlig hverdag ellers...

Er disse lystene innbildt siden jeg er gravid, eller bør jeg lytte til kroppen fordi den faktisk har rett i at jeg trenger all denne maten?

Tidligere bruker
15-08-2002, 22:41
Når man er gravid, så kan man miste smaken på mat man er veldig glad i ellers. Og man kan som du nevner, få mange og rare lyster.

Det samme gjelder lukter og slik. Hvis du hadde en favorittparfyme før du ble gravid, så er det ikke sikkert du liker den nå.

Vimsen
15-08-2002, 23:10
Spis ivei !

Spis ihvertfall det du orker å spise.
Plutselig kan det hende at du mister matlysten:spy:

Ikke for å skremme altså :)

:stakar:

Klem
Vimsen T-19

K@trine
15-08-2002, 23:51
Jeg har også stort sett alltid vært sunn og vanlig flink med kostholdet mitt, men i starten når jeg ble gravid så spiste jeg alt jeg kom over, omtrent uansett hva det var for noe.
Nå er jeg 32+1 og har snart gått opp 20 kilo. Så det blir mye hard trening på meg i vinter :D
Lykke til :p
Klem fra BigMama :findag:

Linda1
16-08-2002, 16:46
Spis og kos deg :D
Det er det fine med å være gravid, vi har "unnskyldning" for å spise allt :klapp:

(10+4)

Østen
16-08-2002, 18:15
Jeg også "sliter" med sult.
En time eller to etter et stort måltid blir jeg igjen skrubbsulten. Og sulten kommer som kasta på meg. Ved noen anledninger har jeg stått opp nattestider for å spise.
Dessverre er ikke matlysten på topp, så jeg har et litt slitsomt forhold til mat nå.
Men vekta er faktisk uendret!

Hilsen Østen, 9+2

Pelen
16-08-2002, 18:36
Ja, akkurat sånn er det! De første 10 ukene kunne jeg ikke få i meg så mye mat, men fikk jeg lyst på noe så gjorde/kjøpte jeg det, jeg kunne nesten ikke la være - måtte bare ha det! Jeg gikk ned 3 kilo.

Jeg syns dog ikke at det bare er å spise masser/usunt bare for at man er gravid. Man må spise mer det er helt riktig, men det gjør jo ikke noe om man uansett holder et forholdsvis sunt kosthold. Selvsagt må man kose seg også, men når man har kommet over de første ukene som kan være tunge med tanke på mat så er det greit å tenke litt på hva man putter i seg.

Det er mine tanker, men jeg respekterer selvsagt dem som tenker annerledes!

Klem Pelen