PDA

Vis full versjon : For deg som har bekkenløsning

Pelen
15-08-2002, 22:36
Har du bekkenløsning (ønsker kun svar fra dem som har det)? Trente du noe før eller under graviditeten?

Pelen

Polyanna
16-08-2002, 14:33
Litt vanskelig spørsmål, egentlig. For iom. at alle egentlig har mer eller mindre bekkenløsning, bare er plaget med det i ulik grad, så er det litt vanskelig å bedømme om man "har" det eller ikke.

Selv har jeg hatt moderate bekkenplager i 4-5 måneder, men er ikke på noen måte invalidisert.

Men min erfaring er uansett at det ikke ser ut til å ha noen sammenheng med fysisk form, sånn som jeg trodde før.:( Derimot mener jeg å ha hørt om en sammenheng med p-piller? Noen som har hørt noe om det?

Rebekka
24-08-2002, 14:55
Forstod ikke helt hensikten med spørsmålet jeg. JA jeg har alltid vært aktiv og trent masse FØR graviditetene. Etter at jeg ble gravid første gang har jeg hatt bekkenløsning som ikke forsvant mellom graviditetene. Trening gjorde det definitivt mye verre. Prøvde å jogge noen ganger 6 mnd etter fødsel, men klarte ikke å gå etterpå.

Min erfaring er at det er kun HVILE som virker for at ikke plagene skal bli uutholdelige. Jo vondere man får, jo vanskeligere å bli god etter fødselen tror jeg på.

Tidl. bruker
26-08-2002, 12:27
Jeg sliter med bekkenlløsnig fra føste svangerskap. Går til hyppige kontroller for å vedlikeholde bekken på plass. Ikke gøyt å slite så lenge med det.:(

koala
28-08-2002, 17:17
Tror kanskje det genetiske spiller inn også. Både min søster og min mor var tidlig plaget av bekkenløsning. Selv merket jeg det første gang i uke 16 etter å ha båret stein dagen før til støping av brygge... Har alltid vært med og sjauet og tenkte at bare jeg ikke bar så tungt at det merktes i magen var alt greit. Etter det har jeg passet på å ligge på sofaen om kvelden, gått turer 2-3 ganger i uken for ikke å stivne, unngått trapper og bæring osv. Og er ikke så veldig plaget nå i 25. uke. Jeg fungere i hverdagen men merker med engang hvis jeg gjør noe "feil". SMåløping for å rekke bussen er f.eks. bannlyst.
Koala 24+3