PDA

Vis full versjon : Enda mere om blødninger..

TonjeKB
01-06-2004, 13:30
Som dere sikkert har fått med dere (hvertfall dere som følger med aktivt her) har jeg slitt litt med småblødninger.. I dag kom svaret fra en gynekologisk undersøkelse tatt i forbindelse med UL og GU etter en blødning på sykehuset..

Jeg hadde en underlivsinfeksjon som het Gardnerella vaginalis.. dette var vist en helt vanlig bakterie som skal være i skjeden, som de vanligvis ikke behandler for, men ved graviditet så kan denne bakterien ekplodere i utvikling og det kan føre til blødninger og for tidlig rie aktivitet!!!

og dette har ikke legen min funnet ut av!!!! heldigvis at jeg tok denne testen på sykehuset! :lettet:

Så jenter.. Er dere plaget med småblødninger, og gjerne en del utflod i tilegg, så be legen deres om å ta en test og sende til dyrking.. Kjedelig om vi skulle få for tidlige fødsler pga en bakterie som lett stoppes av en 3 dagers kur..

maylen
01-06-2004, 21:43
jepp... har blitt sjekket for det... blir sjekket senere også.. (for sikkerhetskyld)

Mumitrollet2
01-06-2004, 22:05
Godt å høre at de har funnet ut hva blødningene kom av! Jeg hadde også mye blødninger i forrige svangerskap, men det kom av en utposning av en vene på livmorhalsen. Den begynte å blø hvis jeg gikk for mye, løftet, hadde :sengekos: med Mumimannen osv....med andre ord det skulle ingen til. Begynte vel å venne meg til blødningene etterhvert, når jeg viste hva de kom av, men før det var det et mareritt. Var sikker på at det var i ferd med å gå galt hver gang det startet.

Hvordan behandling skal du få?
Lykke til videre:lykketil:

tøtta
01-06-2004, 22:28
Godt at de har funnet ut av det da:nikker:

TonjeKB
01-06-2004, 22:46
Legen har skrevet så J**** slurvete.. men tror det står Dalacin eller Palacin på resepten.. Skal hente den i morgen tenkte jeg... Nå er jeg dritt lei medesiner og behandlinger.. Akkurat ferdig med urinveis innfeksjons medisin! :mumle:

Cilo
07-06-2004, 19:12
Så bra at de fant ut av det!!! Hadde vært kjempedumt med for tidlig fødsel fordi legen ikke hadde klart å finne ut av det! :mumle:

julibe
08-06-2004, 00:03
Legen har skrevet så J**** slurvete.. men tror det står Dalacin eller Palacin på resepten.. Skal hente den i morgen tenkte jeg... Nå er jeg dritt lei medesiner og behandlinger.. Akkurat ferdig med urinveis innfeksjons medisin! :mumle:
Det er nok Dalacin, som er en type antibiotika.
Regner med at du får vagitorier, som brukes lokalt i skjeden da?
I så fall bør du være spesielt obs på sopp-infeksjon i etterkant av kuren!

Lykke til, bra de fant ut av det, og at du nå får behandling! :klemme:

Tania
08-06-2004, 00:47
Så godt at de fant ut av det da :) Nå slipper du å tenke mer på det...heldigvis!

God bedring..