Vis full versjon : "Toalettsaker" og poser......
Hei.
Mine grubliner ingen ende tar. Har satt opp "den" utstyrslista i dag og mange tanker og spørsmål kommer.
Hva slags "toalettsaker" trenger den nye verdensborgeren? Badeolje, pudder, salver.....
Stadig nevnes voks-i-posen her.
Kan noen beskrive denne for meg - og hva er prisen?
Har noen prøvd Multiposen, som produseres i Bergen? Denne er for barn 0-9 mnd. Fordelen er at den kan brukes i bilstolen.
Av stelleprodukter trenger du egentlig ikke annet enn:
-olje til badevannet/skitten stump
-talkum/potetmel til stump og valker
-babyshampo hvis ungen har hår (det er ikke alle som blir født med hår og da er shampo bortkastet)
-evt. stellesalve
Og den første tiden trenger du også sprit-fri Klorhexidin til rensing av navlen. (Det henger igjen en navlesnorstump etter fødselen)
Dette er tips fra min mor som har 4 barn.
Klem fra
Voksi:
http://www.voksi.no/
Pelen
Jeg er også interessert i deres erfaringer med multiposen. Den høres kjempefin ut i og med at du kan ha den i bilen. Men viss den ikke er varm nok må man jo ha annen pose i tillegg....
jeg brukte aldri talkum/pudder på min datter. Bedre med zink. Ellers skal man bruke minst mulig av salver og dill dall når de er bittesmå. Det er foreldre som bruker å overdrive litt der tror jeg:bryn:
T 23
Først og fremst trenger du vann og kluter ;)
Jeg har i tillegg kjøpt inn Weledas babyolje, stellekrem og babypudder.Av såpe har jeg kjøpt inn lactacyd ;) Har hørt så mye negativt om natusan sine produkter,
og selv tålte jeg Weledas produkter veldig godt da jeg var beibi hvertfall ;)
Når det gjelder multiposen, virker den kjempefin. Har jo ikke tatt den i bruk enda, men den virker kjempepraktisk. Kjekt å slippe å kle på de små masse før bilturen. Multien er jo ikke veldig tykk, så i vogna skal vi ha voksi med ulldyne ;)
lykke til i utstyrsjungelen!
Puu T-7
Nå måtte jeg tenke meg godt om :). Prøver å finne ut hva vi brukte til Martin. På forhånd hadde jeg i alle fall både såpe, olje, sinksalve, stellesalve, massagegele, badesåpe og pudder og antagelig enda mer:gal: ! Det vi faktisk brukte var vann fra springen (!!) til å vaske med, bittelitt Lactasyd om det var mye bærsj, så kjøpte jeg sterilt vann på ampuller til å rense øynene og navlen med, da trengte jeg også sterile bommullspinner og vattdotter. Når vi bada hadde vi bare rent vann, det er aller best for huden til baby for da vasker man ikke av det natulige fettlaget h*n er født med. Det er jo til for å beskytte huden!
Alt i alt så jeg ganske fort at jeg hadde handla inn ALT for mye:uff: . Har i etterkant gitt bort det jeg så at vi ikke trengte, bare for å få plass i skapene igjen. På sykehuset fikk jeg en liten toalettveske med prøver fra SebaMed, denne holdt i litt over en måned, så til Knøttet i magen kommer jeg nok ikke til å kjøpe inn noe annet enn sterilt vann!
Enig med Happy!!!
Man trenger som sagt IKKE alle de forskjellige produktene!
T22
Berta:
Martin hadde en øyeinfeksjon og derfor fikk vi beskjed om å bruke sterilt vann... er jo slettes ikke umulig at man bare bruker vann fra springen ellers! Men nyfødte har jo enda ikke fått opparbeidet seg den bakterieresistensen vi har som voksne/større barn, og derfor koker man jo drikkevennet de første månedene... tror kanskje ikke at jeg da ville brukt kranvann rett på sårflatene i navlen? Hva tror du? *Er litt i det tenkende hjørnet i dag ;)*
Her er adressen til Multiposen`s sider på nettet.http://www.multiposen.no/
Takk for masse svar! Må lese mere nøye igjenom her før jeg legger inn noen komentar.
men takk til alle!
Flott og få nettsideadressen til voks-i-posen!
Bare spennende og gøy med felles hjernetrim Berta! :D
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.