Vis full versjon : Anskaffelse av katt
Lille Milla
02-06-2004, 21:32
Vi har planer om å skaffe oss en innekatt til høsten. Og i januar venter vi vårt første barn.. Har hørt mye om det å ikke skaffe oss katt før en baby. Saken er og at jeg er litt redd for å "miste" den da vi skal få den av bestemora mi. Kan noen hjelpe oss????
Hilsen fra Lille Milla og JanuarPappa
jeg har alltid hatt katter , så mine barn er oppvokst med dem. hatt masse kattunger også. tror folk er litt mer hysteriske ang katter enn det som er tilfellet. det er iallefall min mening.. lykke til :lykketil:
Bluelady
02-06-2004, 21:56
Jeg har hørt at om man ikke har hatt katt før så skal man ikke skaffe seg det mens man er gravid, men jeg tror nok også det er mye hysteri rundt dette med katter og hvis man tar sine forholdsregler så går det helt fint.
Jeg har hatt katter i alle svangerskap, og det har gått helt fint. Vær imidlertid obs. på at en kattunge gjerne har endel "uhell" med hvor den gjør fra seg, og du bør ha minst mulig med katteavføring å gjøre. Timingen for anskaffelse er kanskje ikke den aller beste..
Hvis din bestemors katt er en innekatt og ikke jakter på fugl, mus ol., er sannsynligheten for at den (og dermed også kattungen) har toksoplasmose atskillig mindre, og det hjelper jo en god del.
Tidl. bruker
03-06-2004, 10:03
Uansett så ville jeg anbefalt å holde katten inne lengst mulig.. Alle mine katter har vært innekatter det første året..
Og vasker du hendene godt hvis det skulle skje små uhell.. en kattunge må også oppdras, ved og gå i kassen osv..
heldigvis har jeg vært heldig med alle mine 3.. Og den siste katten fikk jeg i det tidsrommet jeg ikke visste at jeg var gravid.. Og hun er 6 mnd nå. alt har bare gått bra her..
Lykke til:)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.