PDA

Vis full versjon : Noen med erfaring fra Emmaljunga Duovogn?

Tidl. bruker
03-06-2004, 15:34
Har mulighet for å kjøpe en Emmaljunga Duovogn til 1000,-. Den er snart 5 år gammel, men visstnok god som ny og med alt utstyr... Får baby i oktober og har hørt at de vognene er litt små. Må ha plass til lammeskinn eller voksipose osv, men hun mente at voksipose går helt fint. Noen som har noen synspunkter?

Veldig glad for tips og råd:nikker:

thera
03-06-2004, 23:30
Har en Emmaljunga Duo Edge 2002. Jeg tror ikke Emmaljunga er spesielt liten, men det er klart at en voksipose er diger! Jeg har arvet både voksipose og skinnpose, og jeg brukte bare skinnposen den første vinteren (jente født sent i august). Vet egentlig ikke hvor stor plass voksien ville tatt i bagen, for det ble aldri aktuelt å prøve. Brukte bare skinnpose, evt. skinn med dyne/teppe.

Når jenta mi ble over året, og den neste vinteren stod for døren, brukte jeg bare voksien, men denne gangen i sportsvogndelen. Passet helt fint! Praktisk med en litt større pose til et større barn. En dyne ville hun bare sparket vekk, og skinnposen var nå for liten. Lunt og godt!

Hvis jeg ikke hadde arvet, ville jeg kanskje heller kjøpt en av disse posene som er litt nettere; en termopose eller en dunpose. Voksien er god så lenge ungen sover, men når h*n skal sitte og posen er åpen, så ligger den utover i alle retninger...

Lykke til :) Håper du får noen litt bedre svar enn dette fra meg...

thera

Pyrasitten
01-07-2004, 18:22
Emmaljunga er vel en av de største når det gjelder bag. Jeg brukte min med voksipose til barnet var 9 mnd. Det gjorde også en venninne og hennes sønn er STOR! Pakket vekk vogna i dag etter 2 års bruk - nå skal de vente på nestemann. :baby:

Hvis du har fått tilbud om en sånn kvalitetsvogn til 1000- kr, så slå til - da har du råd til å kjøpe deg noe annet i tillegg.

M2B
02-07-2004, 15:46
Jeg har emmaljunga edge duo vogn. Og er kjempefornøyd!! Kunne ikke tenkt meg å selge den jeg. Tar vare på den til alle mine framtidige barn. Den er skikkelig robust og god. Litt liten plass til voksipose oppi bagdelen er det. Men, jeg brukte lammeskinn og dyne jeg.
Veldig greit at det hører med sete til barnet blir større da! Den har jo alle slags finesser og er en veldig fin vogn å kjøre!