Vis full versjon : Hva synest dere om navnet Alicia!?
marianne71
23-10-2002, 22:32
Tenker litt på om dette kan være navnet for oss om vi får ei jente.
Har ikke hørt så mange som heter det. Synest det er vanskelig med navn denne gangen. Fra før har vi ei jente som heter Linnea og en gutt som heter Benjamin. Vi har ikke kommet på noe guttenavn enda.
marianne71:)
Alicia har vært/var mitt favoritt navn i mange lange år fra jeg var barn. Det kommer av at det var en så hyggelig hallådame på svensk TV som het Alicia. Så du på svensk TV når du var barn så har du helt sikkert sett denne flotte gråe/lyse dame. 2815 har navnet i Sverige og 92 i Norge.
Klem Pelen
Det er et fint navn som du sjelden hører noen andre som heter her i Norge:) Synes det er litt fint med navn som ikke alle andre har!
Lica (33+6)
Hvordan skal dere uttale det?
Hmm... Får prøve meg med en slags "lydskrift"
Skal det uttales Alishia eller Alisia?
Det siste er vel mest "norsk", og da synes jeg det er et fint navn. Den andre varianten blir kanskje litt vel "utenlandssklingende" så da spørs det om det passer med et norsk etternavn. Men navnet er uansett fint.
Zurufa
Jeg uttaler det Alisia!
Klem Pelen
Tidl. bruker
24-10-2002, 14:30
Flott navn Alicia!:klapp:
Men det er liksom ikke helt "norsk"..... litt filmstjernepreg over det synes jeg!;) :D
Syns kanskje det ble litt annerledes enn navnene de andre barna dine har... Men det er et fint navn!
:hjerter:Alicia:hjerter: er et NYDELIG navn...
Vurderte det selv til Elize!!
Klemmer fra
:findag:
Men jeg syns ikke det klinger så bra på norsk :uff:
På svensk derimot blir det mye mer "koselig"... rart det der... ;)
Men det kommer vel helt ann på dialekten din også, hvordan du utaler det på norsk :)
marianne71
28-10-2002, 12:12
Takk for respons!
Har tenkt å uttale det Alicia. Det kjennes rett for oss i allefall og blir det en jente så tror jeg nok vi tar dette navnet. Men så var det guttenavn da..... Håpløst! Må fundere litt så kommer jeg vel inn med et nytt innlegg.
Tidl. bruker
28-10-2002, 12:49
Jeg synes at navnet er kjempefint, og så passer det så godt sammen med dine to andre barn!
Jeg har forresten en veninne som heter Alicia (hun uttaler det Alishija)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.