PDA

Vis full versjon : Pelen var hos sin vanlig gyn i dag

Pelen
15-08-2002, 22:01
Hei jenter!

I dag var jeg hos min vanlige gyn. Jordmor syntes at det var lurt at jeg fortsatte å gå til ham på min årlige kontroll ettersom jeg tar selleforandringstester der. Jeg hadde selleforandringer en gang for 7-8 år siden.

Han har ikke UL men alt virket greit. Livmorhalsen var helt lukket (ikke tegn på SA). Livmoren lå mer til venstre som den pleier å gjøre i begynnelsen av et svangerskap og livmoren var i den størrelsen den skulle være.

Han syntes dog som jeg at det var rart at jeg ikke skal ha noen kontroller mellom uke 9 og 3 uker etter UL, d v s uke 22. Det er egentlig veldig lenge! I tillegg er det rart at jeg ikke kommer å gå til noen lege på helsestasjonen. Men jeg føler meg rolig foreløpig.

Etter legebesøket slo jeg til og kjøpte et par sorte bukser som passer til jobb på Svangerskapet på Kirkeveien i Oslo. De kostet "bare" 600 kroner... De er for store nå, men de satt bra.

Kos og klem Pelen 13+3

lil
16-08-2002, 01:58
Ja, det var litt lenge! Spurte du ikke om å få en time litt før, eller er det kanskje slik de gjør det:???: Ifølge "boka" så skal jo 1. gangs ha kontroll hver 4. uke. Men det er vel ikke så mye som skjer som kan oppdages på kontrollene i denne periodene. Svangerskapsforgiftning er jo ikke før senere. Men jeg skulle tro at det var lurt å holde øye med blodtrykk, symfyse og vekt, om ikke annet så for å holde øye med hva som er normalt, slik at man lettere kan oppdage noe unormalt?? Men jeg er ikke lege, så jeg skal vel ikke uttale meg. Bare mine egne funderinger.

Jeg har også kjøpt meg min første gravidbukse, den slenger på meg:uff: Men magen vokser jo, så det blir vel bedre etterhvert. Jeg eier ikke bukser lengre, alle buksene mine er stramme, og med min lille søte kul så passer de ikke lenger. Så jeg går i kjoler, skjørt og min ene store gravidbukse eller gravidshortsen min. Skal kjøpe klær i helga:D

lil 14+3

Pelen
16-08-2002, 12:24
Ja, det er lenge! Men jordmor sa at de pleide å gjøre sånn nå og at det bare var å ringe om jeg ville komme dit.

Det er en hel del bukser jeg ikke kan ha nå, men klarer meg foreløpig med noen av de andre. Jeg har også arvet noen fra min søster, så nå har jeg totalt 3 bukser og 2 skjørt som jeg kan ha hele graviditeten.

Klem Pelen