PDA

Vis full versjon : Egoistiske lille meg

Mormona
15-08-2002, 22:36
Ja, for det er i grunnen slik jeg føler meg om dagen. Jeg synes jeg syter og klager mye....hovne ben som er skikkelig vonde å gå på så og si hele tiden. Jeg har halsbrann, sover dårlig om natten...i et hele tatt ting dere har hørt om før som jeg ikke trenger å gjenta i det uendelige....

Jeg gleder meg til babyen er født...og det er her det egoistiske aspektet kommer inn. Jeg har begynt å tenke litt på hva jeg gleder meg mest til....og vet dere hva det er??? Det er å få ut krapylet slik at jeg kan gi henne til pappaen sin en stund :uff:

Jeg gleder meg aller mest til å IKKE ha baby i magen som sparker og spreller og hikker og tumler rundt hele tiden. Jeg gleder meg som en liten unge til å ligge på magen og soooooooove. Jeg gleder meg til å kunne ligge flatt på ryggen uten å få kvelningsfornemmelser eller bli spykvalm. Jeg gleder meg til å kunne bevege meg fritt uten bekkenplager eller bli sliten for den minste ting, jeg vil ha tilbake kroppen min for godt, jeg gleder meg til å drikke kaffe & Bailey's....

I bunn og grunn så er dette ting jeg tenker mest på når jeg tenker på hva som skjer etter at babyen er født. Babyen er altså ikke i fokus....det er meg som topper listen over ting som prioriteres. Superegoist tenker jeg om meg selv da, og skammer meg litt....men bare litt, for jeg kan jo ikke undertrykke det jeg føler og tenker.

Er jeg helt alene om å tenke sånn...??

klem fra Mormona T-17, selværklært egoist :D

Tidl. bruker
15-08-2002, 22:43
Egoist eller ikke -det skal ikke jeg uttale meg om, men jeg tror nok dette er tanker enhver gravid har!

Når jeg er på mitt værste tenker jeg på hvordan det var for fire-fem måneder siden... Jeg forgudet den lille kulen på magen og jeg så fram til hvert spark, hver bevegelse. Trodde ALDRI at jeg kunne bli lei av å være gravid, nei...

Jammenmeg tok jeg feil:uff:

Vimsen
15-08-2002, 22:46
Å nei du Mormona, du er nok ikke alene :)

Tror vi to kunne vært tvillinger jeg ;)

men du ?? Vi er snart ferdige !!

Superklem
Vimsen T-19

Anne M
15-08-2002, 23:31
Som om jeg skulle sagt det selv; jeg gleder meg til å få ha kroppen min for meg selv igjen.
I tillegg til alt det andre du nevnte...
Det er deilig å gå gravid,men det er også et slit på mange måter.
Og da er det lov å klage,spesielt i dette forumet hvor alle er i samme båt? Her vil vi ikke bare ha solskinnshistoriene,vi vil ha sannheten! Og den er nok sånn som du beskriver for de fleste av oss... en dag av hvert,liksom...

Ønsker deg en deilig søvn i natt :sover:, og håper dagen i morgen er flott!

:klem: Anne M + lillegutt 33+6 :baby:

amor
15-08-2002, 23:40
Hei du! :)

Det var flott skrevet det innlegget ditt synes jeg :klapp: Tror ikke at du er alene om å tenke slik nei. De aller aller fleste av oss har nok tanker som ligner på dette om dagen vil jeg tro ja ;)

Selv føler jeg at jeg har vært høygravid i evigheter. Fikk jo kjempemage veldig tidlig i sv. skapet og det er helt utrolig at den faktisk har fortsatt med å vokse....Trodde ikke det var mulig når jeg var i uke 30 omtrendt. Men nei da....amor tok feil :leiseg:

Vi er snart ved veis ende nå. Ved slutten av denne fantastiske reisen. Det har jeg tenkt mye på i dag. Gleder, tanker, de første sparkene, ultralyd og alt...ja....det er et tilbakelagt stadium snart. Tankene og opplevelsene vil forbli i våre hjerter og sjel, men det er ugjennkallelig over snart....

Hvis vi tenker bittelitt sånn og forsøke å "nyte" tiden vi er inne i nå i disse siste dagene. Selv med vonde kropper og alt som vi sliter med de aller fleste av oss, så får vi noe positivt med oss på ferden frem mot fødsel. En ting er ihvertfall helt sikkert og det er at nå går det mot slutten!! :baby: og :baby: :baby: kommer snart og et helt nytt eventyr starter i livet!

Men altså....du er nok helt normal Mormona....prøv alikevell å ta godt vare på deg selv og nyt de siste dagene.

En ting er helt sikkert ja; de kommer aldri tilbake - og veien blir til mens du går ;)

Robyn
16-08-2002, 00:08
Jeg tenker selvfølgelig ikke sånn i det hele tatt... :p

Er det en ting jeg veldig gjerne skulle ønske i svangerskapet så er det at jeg kunne "tatt av" magen når jeg la meg om kvelden og heller tatt den på igjen om morgenen.

Men det er faktisk ikke lenge igjen, og det har vært verdt hver eneste plage! Tror faktisk jeg kommer til å savne magen litt også når den ikke er der lenger, men bare litt!
Det skal bli så godt å fungere normalt igjen!

Klem fra Robyn, 35+4

Polyanna
16-08-2002, 01:54
Javisst, Mormona, det er akkurat det jeg forbinder med deg: En skikkelig KJEMPEEGOIST! :p

Ta det med ro, du er HELT normal, det er alt jeg kan si.:)

Robyn: Ja, det ville vært noe det! Men jeg skulle kunne kompromisset med en heiseanordning over senga også, jeg....

sabrina
16-08-2002, 02:00
Det er veldig godt å høre at man er flere. Syntes veldig synd på meg selv nå om dagen. Samtidig som jeg gleder meg til babyen kommer i og med at det blir min første så skal det bli veldig godt å kose med den UTEN alle svangerskaps plager!:p

Syntes vi har lov å være litt egoistiske nå etter alt vi har vært igjennom :D

Sabrina og knøttet T-20