PDA

Vis full versjon : Erfaring med for lite fostervann?

Tripp
05-06-2004, 19:21
Heisann,
Jeg lurer på om noen av dere kan dele med meg hvis dere har hatt erfaring med for lite fostervann. Har prøvd å lese litt om det på nettet, og funnet ut at det kan bety alt fra "ingenting å bry seg om" til alvorlige misdannelser...

Ved siste kontroll sa jordmor at jeg hadde litt lite fostervann, men hun sa ikke hvor lite. Har skjønt at man burde ha noe mellom 25cm - 11cm'ers lommer med vann, og hvis det er under 5cm så blir man diagnostisert med oligohydramnios - og må ligge til sengs. Muligens må man også sette igang fødselen for tidlig i så tilfelle.
Jeg vet at junior ikke har noen alvorlige misdannelser (fikk "triple test" i uke 20), men det KAN være noe galt med urinveier eller nyrer hvis man har for lite fostervann. Eller det KAN bare være at man er dehydrert og drikker for lite uten at man merker det selv. (Jeg bor i utlandet, og her er det rundt 40'C nå, så jeg "håper" jo det bare er det).

Men setter stor pris på feedback og andres erfaring hvis noen har noe å melde :blunke:

maylen
06-06-2004, 04:09
jeg hadde det ene gangen en stund men det var fordi jeg lak f-vann. en veninne av meg hadde det en stund pga nyrene til babyen,men det ordnet seg selv.. kan være så mangt..

dazzl3d
07-06-2004, 19:40
Sorry, dette vet jeg ingenting om. Eneste jeg vet er at hvis det hjelper å drikke mye, så drikk for all del VANN! Brus blir ikke utnyttet av kroppen på samme måten da det stort sett virker vanndrivende.

:lykketil: