PDA

Vis full versjon : Jeg ble så irritert på jordmora!!!!! (langt)

Tidl. bruker
24-10-2002, 12:33
Jeg har en slitsom jobb, jobber mye, også om kveldene etter at sønnen min har lagt seg. I tillegg har jeg en mann som jobber mye, og som reise mye.

Men sånn er nå det engang, vi har jo selv valgt dette livet, og jeg klager ikke. Jeg har en spennende jobb. Den jeg aller mest ville ha da jeg var ferdig med studiene, og vi er veldig flinke til å passe på familielivet vårt og verdsette det, kanskje nettopp fordi vi jobber mye og MÅ tenke aktivt på det. Det er jo bl.a. fordi jeg velger å jobbe korte dager på jobb og ikke la sønnen min være hele dagen i barnehagen at jeg jobber inn igjen tapt tid om kveldene.

I alle fall, jeg var på første jordmorbesøk nå i uken, og hun var helt sjokkert over jeg kunne ha planlagt denne graviditeten. Greit nok det, men det var noe med den utrolig nedlatende tonen hun hadde! - "Har dere virkelig planlagt denne graviditeten???" og, "hva med familielivet da? Dere har vel ikke noe tenker jeg!"

Jeg ble sittende der å unskylde meg og forklare, og det er jeg nesten enda mer irritert på meg selv at jeg gjorde nå i ettertid.

Jeg ble bare så utrolig provosert!!!

Hva er eg. en jordmors rolle? SKjønner jo at hun vil det beste for barnet, men det kan da ikke være ensbetydende med at mamma skal gi opp karriere under graviditeten. Trodde vi var forbi det stadiet da man satte likhetstegn mellom graviditet og sykdom, for lenge siden...

Tidl. bruker
24-10-2002, 14:24
Hadde jeg vært deg ville jeg byttet jordmor!!!!!
En ting er sikkert og det er vel at en jordmors jobb ihvertfall ikke er å dømme andres valg!
Jeg blir regelrett forbanna når jeg leser hvordan hun behandler deg!:grrr::grrr::grrr:
Det er deres valg og avgjørelse å få barn..... En jordmor har da ingenting med omstendighetene rundt det valget å gjøre!

Happy
24-10-2002, 18:10
Æsj! Nå blei jeg hissig og sint igjen:grrr: ! Jeg hisser meg opp noe så enormt hver gang jeg hører om overtramp gjort av helsepersonell!!

Kjære ELT, gi blaffen i alt dama sa! Det er DITT liv og det er DU som vet hva du vil og hva du orker å gjennomføre! I fremtiden får du stå på kravene dine (jeg tror nok at du er typen til det, men blei litt overrumpla denne gangen). Neste gang, om det blir noen, og hun begynner på samme leksa, så får du heller fortelle henne hva du mener:sint: !

:klem: Lykke til!

Jeg håper at hun ikke har ødelagt dagen for deg.

Tidl. bruker
25-10-2002, 13:14
at hun også klarte å trykke utav seg, da hun spurte meg om jeg kjente masse liv, noe jeg må si at jeg ikke gjør (Jeg vet knapt om jeg kan si for sikkert at jeg faktisk har kjent liv enda, synes det er vanskelig) at det burde jeg da ha gjort, men at jeg -nok hadde det for travelt til å kjenne etter
:sint:

Jeg ligger jo hver kveld å forsøker å kjenne, men selv om jeg venter nr. 2, synes jeg ikke det er så lett å si om det er rumlig i magen eller bevegelser. Er slett ikke sikker!!!

Gretchen
25-10-2002, 13:23
Hun har jo ikk enoe med deres liv. Dere må selv bestemme om dere ønsker å ha barn eller ikke. Jeg husker venninna mi, da hun var på helsestasjonen med barn nr. 2 "Nå skal jeg ned dit å lyve litt igjen" Hun fikk så mange dumme kommentarer at hun til slutt bare sa det de ønsket å høre, og fikk da være i fred. Helsepersonell har ingenting med vår jobb og familiesituasjon å gjøre så lenge du greier å ta deg av barna på en god måte. Det å jobbe kortere dager og jobbe om kvelden etter at barnet har lagt seg synes jeg vitner om en ansvarsbevisst holdning til familielivet! Ikke la dem knekke deg, og velg å få så mange barn du ønsker selv.
Gretchen 8+4 ;)

Ginger
31-10-2002, 14:46
Jordmorens utsagn vitner som at hun igrunnen er en sneversynt person som abolutt ikke "lever i tiden". Jeg synes det virker som om dere gjør en kjempejobb og du skal være stolt over at du klarer å balansere hverdagen på en slik måte at du t.o.m. kan planlegge nr. 2 i din hektiske hverdag. Det skal du ha skryt for!
:klapp:

Ellers helt enig med Happy. Om hun fortsetter får du fortelle henne "hvor skapet står" og at du ikke finner deg i å bli behandlet på en slik nedlatende måte.

Dessuten, t.o.m. vi som ikke er utdannet helsepersonell vet at det er mange faktorer som kan spille inn slik at du ikke kjenner spark. Kanskje ligger livmora som en støtdemper? :???: Du skal ikke bekymre deg, spark får du tidsnok!

Lykke til videre og ikke la en teit jordmor ødelegge selvtillitten din i.h.t familiesituasjonen din!

:stakar: fra Ginger og lille trille

viwi
15-11-2002, 20:47
Å jeg blir så opprørt og lei meg når jeg hører sånt:grrr::grrr:

Jeg jobber selv i helsevesenet og vet hvor viktig det er at man behandler folk med respekt og forsiktighet.
Men jeg har jo opplevd helsepersonell selv som absolutt aldri burde hatt en slik jobb. Dessverre er det noen sånne...:trist!:

Jeg vet ikke jeg, men jeg tror vel kanksje jeg ville forsøkt å bytte jordmor. For med en sånn start, er det ikke sikkert at det blir bedre. Da er det bedre FOR DEG om du går til en jordmor som er glad på dine vegne og viser deg respekt!!!

LYkke til!!!

Angelique
16-11-2002, 09:15
BYTT JORDMOR!!!

HUn der var ihvertfall ikke en støtte eller til hjelp for deg

Hadde aldri i verden funnet meg i slik behandling

Lykke til
7+6