Vis full versjon : Kynnere??
Hei.
Jeg er i 26 svangerskapsuke..Den siste tiden har jeg hatt stramninger i magen.. Det er ikke vondt,bare ubehagelig.
Kjenner det bare når jeg går. Men det kommer så fort jeg reiser meg opp og bare skal gå fra stua til kjøkkenet...
Kjenner masse liv og er egentlig ikke så bekymret,men bare lurer på om det er dette som er kynnere..
Har ikke vondt i ryggen eller noe..
Annika 25+3
karlista
24-10-2002, 15:44
Hei.
Ja dette høres ut som kynnere. Ifølge svangerskaps lengden er det også nprmalt å få kynnere på dette tidspunkt (med store variabler).
Det skal i utgangspunktet ikke være noe å bekymer seg for, det er livmoren som "trener" seg.
Hvis dette øker på, kan du jo ta en tlf. til lege/føden, for å få skjekket livmorhalsen. Litt kjedelig hvis den begynner å åpne seg nå.
Lykke til
Hilsen Karlista
Det høres ut som det er kynnere du har, ja.
Jeg føler kynnere som et belte strammer seg over magen, og magen blir helt hard. Kynnere kommer gjerne når du beveger deg. Spør jordmor/lege om dette på neste kontroll. De vil fortelle deg hvor mye kynnere som er vanlig.
Tusen takk for svar.
Jeg ringte legen min nå og spurte.Greit og være på den sikre siden. Han mente det var helt ufarlige kynnere,men at jeg skulle ringe igjen hvis de økte på.
Siw Anita
28-10-2002, 23:31
dette svaret fikk jeg av jordmora da jeg lurte på om kynnere som jeg plages masse av
Kynnere kan være vonde i perioder og ta godt i selv om du er i uke 21. Ofte er det et tegn på at du har gjort noen bevegelser som stimulerer livmoren til å trekke seg sammen og tatt i litt vel mye over for lang tid.
Det er meget sjelden at dette gjør at fødselen starter i uke 21. Det er mer et tegn på at du må ta det litt roligere og bruke litt lenger tid på å vaske, støvsuge etc.
Kroppen har behov for hvile i en rugetid som svangerskapet er.
Dette er ditt tredje svangerskap, og det gjør at det vil bli mere kynnere enn i andre. Slik er bare naturen, men du skal også passe på å ta hensyn til deg selv og hvile/ruge godt i dette svangerskapet.
Prøv deg forsiktig frem på hva du kan gjøre uten å få for sterke kynnere. Hvis du jobber i full stilling ved siden av familie, hus, hjem og to små barn, kan det være du trenger noe tid med ro og hvile. (kanskje delvis sykmelding i en periode ).
Som du selv erfarte var det godt med en dusj, så det kan du benytte.
Hvis det blir for intense smerter, som du erindrer som rier, må du ta kontakt med legen/jordmoren din eller ringe rett til sykehuset der du har fødeplass.
Lykke til videre med svangerskapet!
Hilsen jordmor Torill i Bam
Tidl. bruker
29-10-2002, 11:55
Virker sånn.. har også vært "plaget" med det flere uker nå!
26+0
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.