Vis full versjon : Frynsete etter motgang
Diamanda
24-10-2002, 16:03
Er såå nervøs!
Har stått konstant på antibiotika siden uke 10( er nå i u.18), og har fått beskjed om å stå på dette ut svangerskapet:(
Er det noen av dere som har lignende erfaringer, er redd det skal gå utover barnet.
Mistet min førstefødte datter i 2000 av en infeksjon, og dette som nå skjer skremmer meg.
Legen har sagt at barnet kan dø i magen min hvis man ikke får bukt med urinveisinfeksjonen som jeg er plaget av.:leiseg:
Tidl. bruker
24-10-2002, 16:10
Jeg kan desverre ikke si jeg er kjent med problemet. Ville bare sende deg en klem :klem: og si jeg heier på deg jeg!!!
Krysser alle fingrer, det går helt sikkert bra siden du blir så tett oppfulgt og alt!
Snoopyjenta
24-10-2002, 16:10
Uffda, dette hørtes trist ut. Jeg har ingen erfaring med dette selv, men vil ønske deg lykke til og håper at alt ordner seg!
:stakar: klem
snart mamma IGJEN !
24-10-2002, 16:17
Har heller ikke erfaringer med sånt, men med den oppfølgingen som du tydligvis får så er det nok trygt. hadde de ment at det hadde blitt store skader på barnet hadde du nok blitt rådet til å ta abort.
Huff, det høres jo litt voldsomt ut med antibiotika hele svangerskapet!!! Trodde ikke det var vanlig.
Når det gjelder urinveisinfeksjon så har jeg et godt råd som har fungert bra for meg. TRANEBÆRKAPSLER!!! Hvis infeksjonen er ganske voldsom så må du nok ta antibiotika, men tranebærkapsler sammen med masse veske fungerer veldig bra som forebyggende og på begynnende infeksjon. Det har ihvertfall fungert bra for meg tidligere, men jeg har ikke fått urinveisinnfeksjon etter at jeg ble gravid.
Hvis du er bekymret så ville jeg ha snakket med legen om det (eventuelt gått til en annen lege hvis denne legen ikke er så lett å snakke med). Kanskje kan du ta en kur for å bli kvitt infeksjonen og deretter prøve noe alternativt som f.eks. tranebær eller akupunktur (så på TV om dette i går). Hvis infeksjonen alikevell kommer tilbake så kan du jo begynne med antibiotika igjen da! Men det kan da ikke skade å prøve noe annet?!?
Antar at dette er en Streptokokk B infeksjon. Jeg har det samme og vil derfor få antibiotika intravenöst under födselen for å unngå at barnet blir smittet. Iflg. legen min (avd.overleg på Aker - födeavd.) var det ingen forskning som viste at barnet kunne blir smittet i magen - men her er forskerne uenige iflg. info jeg har funnet på nettet. Det har blitt oppdaget infeksjon hos meg to ganger i löpet av svangerskapet og begge har blitt midlertidig kurert med antibiotika. Streptokokken kommer dessverre alltid tilbake - kan kun kureres for en liten periode. Grunnen til at de velger å holde streptokokken borte er fordi den kan före til for tidlig vannavgang för barnet er levedyktig. Antar at dette også er slik i ditt tilfelle. Det som er litt merkelig med denne uvi er at den ikke slår ut på stiksen. Jordmoren min skal derfor sende en urinpröve til dyrking i uke 38.
10-20% av alle kvinner har denne bakterien i kroppen. Den utgjör kun en risko for barnet dersom moren har utviklet en infeksjon pga streptokokken.
Du skal väre utrolig glad for at du får den oppfölgingen du får. Jeg har hört om flere som går på antibiotika hele svangerskapet, og de har fått velskapte barn. Tipper at du også får antibiotika under födselen. Legene strides veldig om hva som bör og ikke bör gjöres mht denne streptokokkinfeksjonen. Jeg har fått en lege som velger noe midt i mellom - antibiotika ved påvist infeksjon og antibiotika ved födselen. Det er faktisk ikke alle som får antibiotika under födselen - man venter heller og ser om barnet blir smittet - GROTESK spör du meg.
Husk at nå har jeg antatt at du har uvi pga streptokokk B! Det kan jo finnes lignende saker som jeg ikke vet om....
Lykke til!!
Diamanda
24-10-2002, 22:27
Hei Chloe!
Det er ikke streptokokker jeg har, men den plagsomme og vanligste årsaken til uvi, nemlig e-coli. Denne finnes naturlig i tarmen, men pga. at den glatte muskulaturen i bl.a urinrøret er så avslappet, pga. hormoner, har denne ufyselige lille jæ.... lettere for å innta plasser han ikke har noe med å være på:sint:
Men takk iallefall for engasjementet, håper du har det bra og ønsker deg lykke til:)
Cinnamon
25-10-2002, 00:25
Slenger meg på rådet om tranebærkapsler! Kurerte min UVI helt forrige svangerskap, uten bruk av antibiotika. Ta det i tillegg til antibiotika, tranebær gjør at bakteriene ikke festes så lett i urinrøret. Drikk mye i tillegg, særlig ting med mye c-vitaminer som appelsinjuice ol. Det har ingen innvirkning på antibiotikakuren din. Fås kjøpt både på apotek og helsekost.
Cinnamon
... siste innlegg: Jeg gikk ett helt år på antibiotika pga kronisk uvi og det hjalp ingenting! Immunforsvaret mitt ble svakere og jeg ble mye syk etter at behandlingen var over. Den nye legen min (som også er homeopat) foreslo tranebærkapsler og c-vit og det har hjulpet meg masse. Har nesten ikke uvi lenger og de få jeg har er ikke så vonde og varer mye kortere! Jeg har også fått noen dråper som jeg har i vann når det er ille. Jeg kan sjekke hva disse heter.
Har hatt en skikkelig uvi etter at jeg ble gravid og da fikk jeg antibiotika så en kombinasjon er kanskje ikke så dumt?
Lykke til videre- det er ubehagelig, men det går nok bra til slutt!
:stakar: fra oss
Har vel ikke så mye å komme med utenom det som allerede er sagt, men tenkte jeg skulle fortelle at jeg gikk konstant på Penicillin i de to første svangerskapene. Bare én gang testet jeg negativt for UVI og da ble jeg lagt inn på sykehuset et par uker etterpå med nyrebekkenbetennelse og penicillin intr. ...legen min mente at penicillinen ikke ville skade barnet og at uvi'ene var mye farliere... (men uansett -> jeg anbefaler IKKE nyrebekkenbetennelse!!!!!! )
Jeg har streptokokk B. Da mitt lille gull var 3 uker utviklet hun hjernehinnebetennelse streptokokk B. Det begynte med blodforgiftning og utviklet seg til hjernehinnebetennelse. Hun svevde mellom liv og død i 3 døgn. Det var grusomt. Vi fikk ikke ta på henne fordi hun hadde store smerter. Hun var så hvit at hun nesten var gjennomsiktig. Når vi fikk vite at hun overlevde var man ikke sikker på om hun kom til å bli normal. Hun kunne bli døv, blind, hjrneskadet o.l. Men hun er gudsjelov erklært frisk. Hadde ikke jeg sloss for å få henne inn hadde hun antagelig ikke vært frisk i dag eller kanskje død.
Nå er jeg gravid med nummer 2. Jeg vet fortsatt ikke hvordan behandling jeg skal ha, men legen min har sendt spørsmål til sykehuset.
Jeg minner på at det ikke er mange som utvikler hjernehinnebetennlse. 0,5 promille eller 1 av 2000 barn. Men mange kan få blodforgiftning.
Diamanda
25-10-2002, 16:48
Spørsmål til Ginger og Monstra.
Ginger, lurer på om du husker hvor mange mg. c-vit du tok for dagen, og hvilken type tranebærkpsl. tok du og sist, vet du hva som forårsaket uvien din??
Monstra, legen din sa at det ikke var fare for barnet, og det er nettop det jeg er mest redd for. Merket du noe på den lille etter fødselen?
Takker alle for svar med det samme:findag:
Jeg har ikke merket noe spesielt på noen av ungen etter fødslene jeg... jeg stolte på at legen gjorde det som var best både for meg og ungene så... for å være helt ærlig... tenkte jeg veldig lite på det... Det eneste problemet som har oppstått i ettertid er at jeg har fått allergiske reaksjoner på penicillin... Jeg bør vel kanskje nevne at jeg har brukt MYE penicillin opp gjennom årene... helt til de var så vennlige å fjerne mandlene mine for 3 år siden:klapp:
Men som sagt: Ingen av ungene mine hadde noe mén... og begge har hatt henholdsvis 1 og 3 penicillinkurer siden de ble født uten å reagere på dem...
Diamanda
26-10-2002, 02:14
Nei, du skjønner det Monstra at jeg har jo nesten slitt ut fastlegen min med spørsmål og bekymringer rundt denne antibiotikaen. Kan ikke hjelpe for det, men jeg er så utrolig redd for at noe skal gå galt. Derfor var det veldig godt å høre fra deg, for det er klart jeg må forsøke å stole på legen min, men det betyr noe helt annet å høre en reell historie. TAKK :findag:
Det finnes også en årsak til at jeg ikke tar legen på alvor, men det er en heelt annen historie..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.