Vis full versjon : IVF og 1. kontroll
Scorpion
08-06-2004, 20:27
Hei :)
Lurer på hva som er vanlig når man har lykkes med forsøk, i forhold til det å bli innkalt til første ordinære kontroll!?
Skal jo på tidlig UL nå 38.06. og lurer på om det er sykehuset som gir tilbakemelding til legen min, eller om jeg skal bestille time selv :undrer:
Hvilke erfaringer har dere andre?
:klemme:
Tidl. bruker
08-06-2004, 21:31
Ved St.Olavs hadde de sendt en melding til fastlegen min med beskjeden om at jeg er blitt gravid vha IVF.
Det var legen min som innkalte meg, men dersom du ikke hører noe fra legen din, så kan du vel bestille deg en time selv rundt uke 8. Er ikke sikkert alle legene er like "ivrig" som min *ler*
Legen min hadde fått beskjeden fra St.Olavs da jeg var rundt 6+6, og han kalte meg inn når jeg var 7+1 og igjen en ny time nå 8+6 (for da hadde jeg vært til UL først og fått det bekreftet).
Varierer vel når legene vil ha oss inn til første kontroll, men du kan vel kanskje vente et par-tre uker og se om du hører noe fra legen din, ellers så synes jeg du skal bestille time selv rett etter at du har vært til UL. (for det er da betryggende for deg også, at du vet at det faktisk ER noe der)
Scorpion
08-06-2004, 21:38
Ok, takk skal du ha! :)
Får vente å se litt da, om det kommer en innkallelse.
Vet du når neste UL blir da? Blir det bare den ordinære som alle gravide får, eller får vi IVF-mammaer flere?
Tidl. bruker
08-06-2004, 22:33
Jeg får ikke noen flere UL'er enn den ordinære rundt uke 18, nei.
Men tvilling-mammaer får vel flere, etter hva jeg har forstått.
Har en først blitt gravid, så skal det vistnok ikke være noen grunner til å bli fulgt opp ekstra selv om en er en IVF-mamma (i normal risikogruppe). I følge den legen jeg hadde ved St.Olavs, så var et IVF-svangerskap "likedann" som andre svangerskap uten noen større risiko for noe (bortsett fra tvillinger da, men det blir jo "noe annet")
Scorpion
09-06-2004, 09:02
Javel :)
Jeg er tidligere conisert på livmortappen, så jeg vet i hvertfall at jeg skal ha tett oppfølging under svangerskapet. Det er jo for å se om livmorhalsen holder seg lukket da, så det er vel ikke sikkert det blir flere UL på meg heller.
:findag:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.