Vis full versjon : Hvordan vet man at man har bekkenløsning?
Jeg har begynt å få smerter i "halebeinet" området rundt der..
Sliter med å komme opp av sofaen, ut av bilen osv.. føler meg tung og uhamslig.. er bare 22 uker på vei da.. men..
Hvordan VET man at man begynner å få bekkenløsning?
Jeg hadde ikke det med min første, og jeg har danset magedans i 5 år, så jeg skal liksom ikke få det så lett...
Kan det rett og slett bare være at jeg er sliten i ryggen for tida? *ler*
*undrende hysterisk oktobermams*:undrer:
Cheyenne
09-06-2004, 09:32
Alle gravide har bekkenløsning. Men ikke alle kjenner smerter. Vanlig å få litt vondt i ryggen under et svangerskap, særlig viss en har vært veldig aktiv en dag:nikker:
Det finnes jo forskjellige grader av bekkenløsning, det er vel først når en har problemer med å fungere i hverdagen at man har skikkelig bekkenløsning kanskje. Vet ikke helt jeg...:flau:
Er det skikkelig plagsomt kan du jo høre med legen din, kanskje du blir henvist til fysio som kan gi deg et forebyggende treningsprogram?
Sikkert noen som har et bedre svar...:flau:
Hvordan VET man at man begynner å få bekkenløsning?
Jeg hadde ikke det med min første, og jeg har danset magedans i 5 år, så jeg skal liksom ikke få det så lett...
Kan det rett og slett bare være at jeg er sliten i ryggen for tida? *ler*
*undrende hysterisk oktobermams*:undrer:
Når det begynner å bli vanskelig å få med seg bena når du går, ikke kan løfte dem opp på neste trappetrinn o.l. Det kan gjøre vondt både i lyske, ben og rygg. Men det kan godt være du bare har vondt i ryggen også pga vektøkning, endring i kroppsholdning etc. Drøft symptomene med lege el. fysioterapeut.
At du har danset magedans er ingen garanti for at du ikke får bekkenløsning, da bekkenløsning forårsakes av hormoner. Jeg hadde danset tsifteteli (gresk magedans) i 4-5 år før mitt første svangerskap, og fikk bekkenløsning fra 8. mnd. I neste svangerskap fikk jeg det fra ca. 4 mnd. Nå er jeg 17+4, og har ikke kjent antydning. Og jeg sluttet å danse tsifteteli for mange år siden...
Lykke til videre!
Under forrige graviditet kjente jeg tidlig at jeg hadde press i halebenet. Etterhvert ble de litt verre og jeg fikk også vondt i skambenet når man presset der. Man kan også ha vondt for å gå opp trapper eller gå ut av bilen (får en vond vridning når man skal ut).
Jeg er ikke langt på vei nå, 6-7 uker og jeg kjenner antydning allerede til bekkenløsning :urk:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.