Vis full versjon : Har dere tenkt på navn til den lille?
Linejenta
24-10-2002, 16:52
Vet det er litt tidlig men:p
Jeg la frem et forslag til min samboer for mange år siden på at hvis vi får jente velger jeg og hvis det blir gutt velger han. (Med en viss innflytelse hvis vi absolutt ikke liker navnene da....)Han sa det var greit.. Så nå står vi her da og de sannsynlige navnene er:
Gutt: Lars
Jente: Tine
Jeg har alltid villet ha Tine så det blir nok det.. Lars syntes jeg faktisk er veldig fint dersom det blir gutt:klapp:
Hva syntes dere om disse navnene? Har dere tenkt på navn?
Klem fra
Det er tidlig ennå, vet det, men vi snakker litt om det.
Er litt gøy å se i navnbøker, se hva navnene betyr, og sjekke dem på www.ssb.no/navn/ for å finne ut hvor mange som heter det.
Synes du hadde valgt fine navn. Vi har ingen favoritter foreløpig.
Ja, det er litt vanskelig med disse navnene....
Tenker hos meg blir det:
Gutt: LUCAS
Jente: MARIELL
Ha en fortryllende kveld!
Klem Beate2
MokkMokk
24-10-2002, 20:28
Må innrømme at jeg ikke har tenkt på navn i det hele tatt ennå.
Ikke har jeg diskutert det noen gang med min kjære heller,
så det kan jo bli spennende å se om vi står "langt fra hverandre" navnemessig når den tid kommer.. :eek:
Satser på at det går bra :)
Det eneste jeg vet, er at vi begge er ganske "konservative" generelt, så det blir nok et "vanlig" navn vil jeg tro,
og jeg tror også at det blir kun ett navn - altså ikke dobbelt.
..... litt, men bare inne i hodet mitt. Synest guttenavn er så vanskelig!
Jeg har lagt så mange restriksjoner på navnevalget at det nesten er for lite å velge i! Først og fremst, vi har et etternavn som begynner på B, så vi kan ikke ha navn på H eller O. Tenk dere initialene da, HB og OB??? Dernest må vi ha et navn som passer til navnet til førstemann, og han har et norrønt navn. Det må ha to stavelser, for jeg synes det blir for vanskelig å bare ha et enstavelsesnavn når man f.eks. skal rope inn til middag..... (Dette henger faktisk igjen fra den gang jeg skulle velge hundenavn) Det er egentlig litt synd, jeg synes Lars er et veeeldig fint navn!
I tillegg vil jeg ikke ha et ti-på-toppnavn.
Ja, jeg er gammel mor, og eldre mødre tenker mye mer på navn enn de som er litt yngre, det er det gjort forskning på.
Men vi har da noen måneder igjen å tenke på, ikke sant?
Hilsener fra Albertine som ikke har noen termin ennå.
har tenkt litt på navn.. men ikke noen spesielle ennå, ingen jeg vil nevne ihvertfall;) ;)
skrev ned den linken lenger opp, så kanskje jeg får flere ideer:p
Gretchen
26-10-2002, 19:28
hvis det er en gutt.
Nå vet jeg ikke helt, ha rlitt skrekken for at Märtha får en gutt og kaller ham for Olav, da vet jeg ikke helt. Vil ikke ha et in-navn. Hvis det er i jenta har jeg lurt på Aurora, men synes det er så mange som heter det nå. De to første heter Linnea og Nikoline, så det bær vel passe sammen med dem.
Gretchen 8+5 ;)
LillianL
28-10-2002, 23:29
Hehe, vi har prata om navn siden lenge før jeg ble gravid vi... Bare snakka om det sånn løst og fast...
Nå er vi begge temmelig enige om at hvis det blir jente så blir det sannsynligvis Saga (evt doobeltnavn), hvis det blir gutt er vi mer usikre. Vi prata tidligere på enten Tengel eller Ulv, men vi har egentlig gått litt vekk fra dem nå.
Men vi vil ikke bestemme noe sikkert før barnet er født, vi da...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.