PDA

Vis full versjon : Jeg klør og klør...

hegmau
24-10-2002, 19:01
Er det flere av dere som holder på å klø dere "ihjel" til tider?
Det føles sånn for meg av og til - på kvelden da kommer kløen..særlig på ryggen og gjerne etter at jeg har lagt meg også..
Jeg blir gal! :bonk:
Men det er vel noe som heter svangerskapskløe...:p

Happy
24-10-2002, 20:21
Hva med å ta en tur innom legen og snakke om dette? Det kan jo, som du selv sier, være svangerskapskløe men det er jo ikke umulig at det er noe som kan gjøres noe med! En lege trodde jeg hadde fått svangerskapskløe men det vioste seg å være en allergisk reaksjon og jeg var fin etter to doser med antihistaminer...

Snakk med legen du! Og håper kløen din gir seg :klem:

Linejenta
24-10-2002, 20:30
har noe med svangerskapet å gjøre men... derimot noe jeg selv opplevde for noen år siden.

Fikk intens kløe over hele kroppen og til slutt spurte tanta mi om jeg brukte noen av disse nye typer shampo/krem med fruktsyre..

Joda det stemte; jeg hadde akkurat gått til innskjøp av den grønne shampoen og balsamen, Fructis tror jeg den het/heter. Jeg sluttet med denne da jeg fikk vite dette og så tok det ca 3 dager så var kløen over.. Og husk i såfall å skifte dyne/putetrekk også i såfall, gjerne hånklær også...

Tanta mi fortalte at disse fruktsyrene som man også finner i blomster kan være altfor sterke for oss mennesker og noen er da mer utsatt enn andre...

Så prøv å tenk igjennom om du har endret vaner i forhold til merker osv på shampo/balsam/kremer/body lotions osv. Kanskje dette rett og slett kan være årsaken??

Klem fra

IzziCreo
24-10-2002, 21:49
Joda, kjenner desverre til svangerskapskløe :uff: Har utslett over hele kroppen, men noen steder klør mer enn andre... Ryggen klør sinnsykt til tider.

Legene vil gjøre minst mulig med svangerskapskløe, men det er noen ting man kan gjøre for å lette kløen noe:

- Smører meg godt med Decubal uparfymert lotion etter hver dusj/bad

- Har Natusan babyolje i badevannet

- Gått over til kun uparfymerte vaskemidler/softner til klesvasken

Har aldri reagert på parfymerte vasketing og tang før, men etter flere uker med sterk kløe så ble huden min så sart at den tydeligvis reagerte på alt :uff:

Noen anbefaler også hvitvask (sånn man får kjøpt på apoteket mot vannkopper).

Faktisk så er det enkelte jenter som blir forløst før tiden grunnet svangersksapskløe ;)

Lykke til :)

Klem Suzie Q 34+3

Tidl. bruker
24-10-2002, 22:54
Ja, klør noe helt sinnsykt jeg også. Blir masse småe sår overalt... spes. rygg og mage :sint:

Jeg har ikke kjøpt noen nye "vaskeprodukter", bruker det jeg alltid har brukt. Men det klør likevel. Lurer også litt på dette med svangerskapskløe.... det er etter jeg ble gravid at jeg fikk slik intens kløing..... Holder på å klikke.... det holder meg våken på kveldene, får liksom ikke ro til å sove.

Skulle ønske jeg kunne komme med gode råd, men det kan jeg desverre ikke... bare fortelle at jeg er i samme båt... :)

25+2

IzziCreo
25-10-2002, 00:14
Emja :)

Jeg brukte også bare de vaskeproduktene jeg alltid har gjort, men testet ut med uparfymert - og det hjalp noe faktisk. Kommer nok til å gå tilbake til Eple Softlan'en når babyen er ute ;) For som sagt - aldri reagert før, men det er nok bare huden som er så "tynnslitt" etter all kløen ;)

Klem Suzie Q 34+3

Tidl. bruker
25-10-2002, 02:49
spesielt om morgenen på innsiden av låra. Klør også på framsiden av leggene og ikke minst puppene!!!! Særlig nå!! :gal2:
Krafser løs noen gang slik at jeg begynner å blø bittelitt. :( Smører meg masse med fuktighetskrem, det hjelper litt.

Tidl. bruker
25-10-2002, 12:43
Suzie Q: Jammen jeg bruker jo parfymefritt....:( (gjorde det før jeg ble gravid også... Og sebamed dusjolje, fra apoteket... men men..

Huff og jeg som har lovt sønnen min å gå i bassenget i dag. Han elsker det. Men det var før jeg tenkte på at jeg ser ut som ...tja vet ikke hva.... etter all kløingen. Klorvann er vel helelr ikke det beste da nei, vet det. Men har man lovet noe, så er det bare å holde :D

Linejenta
02-12-2002, 16:34
For nå har også jeg fått svangerskapskløe:p

Litt flau , trodde ikke det var noe som het det jeg da......:D

Klør som bare det, mest på legger og rygg. Dette skal jeg ta opp med legen den 17.des... så får vi se hva det blir til

klem fra