PDA

Vis full versjon : Strekkmerker...

Ingvild
10-06-2004, 16:20
Noen som har gode tips og råd til hvordan man, om mulig, kan unngå strekkmerker i svangerskapet? Hva smører man seg for eksempel med? Har kostholdet noe å si?

I forrige svangerskap for 8 år siden fikk jeg nemlig mange strekkmerker på nederste del av magen (under navlen), noen oppover magen fra et gammelt piercingarr i navlen og et mangfold av merker på rumpa og hoftene..ikke kjekt da, som 20-åring...

I dag kan man jo selvfølgelig se dem, som lyse spor av levd liv i huden. De er akseptert og slik jeg er.

..men jeg har ikke spesielt lyst på nye i dette svangerskapet! Så dersom det er noe jeg kan gjøre for å slippe er jeg takknemmelig for råd!

Labbis
10-06-2004, 21:18
Min første dette, så jeg har ingen erfaringer å dele, men ifølge det jeg har klart å lese meg til så er det visst ingenting som hjelper..Er visst arvelig. Mange gode råd og dyre salver, men ikke med dokumentert virkning.
Leste et par steder at salver med E-vitamin kunne hjelpe, og tenkte å prøve det selv. Uansett så har huden godt av å bli smurt og massert hvertfall..

Noen andre som har erfaringer???