PDA

Vis full versjon : Flere som er slitene og lei?

Malinmor
16-08-2002, 00:07
Jeg er iallefall sliten og lei, nå skal "luka" stenges i noen år fremover, to graviditeter på kort tid :uff:

Jeg blir mest sliten fra klokka 16.00 og utover kvelden, da står jeg opp klokken 07.oo om morran (blir vekt klokken 06.00) + Endel våken tid på natta pga, flying på do, magen ligger feil, halsbrann og lille skjønne gutten vår som ikke sover like godt alltid:uff: Holder det gåendes hele dagen uten et minutt for meg selv(tilogmed ikke på do):p For her må man jo ta seg av lille gutten også, noe som er valdig artig og korselig, men jeg er veldig glad når pappan kommer hjem fra jobb og kan se etter gullet vårt;)

Men da lager jeg mat, vasker opp, rydder det jeg ikke får ryddet på dagtid, vasker klær, støvsuger ca 3-4 ganger om dagen(det blir nemlig mye gris når en på 10 mnd skal spise brødskiver selv):D :D :D Så er det stelling før legging av gutten, da har vi famlilie bading isammen(stort badekar)dette gjør vi hver kveld alle 3 og er kjempe korselig. :klapp: Etter grøt og kos er det leggetid og da er både pappan og jeg med opp og legger gullet vårt(korselig) Når han endelig har sovnet så er det å sette seg ned og slappe av, men da er kroppen så gira at man ikke klarer å slappe helt av, ikke engang å se på tv er så lett:uff: Så blir man trøtt og rett i seng, her går det i et:p + at man har 100 talls kynnere og bekkenløsning.............

Men jeg vet det ikke bare er meg som er sliten, vet det finnes mange fler der ute med barn og uten barn. Nå vil jeg høre fra dere også. Det er jo flere som er i jobb enda, og det er sikkert slitsommt det også. Også er det de som sliter med bekkenløsning,og divers andre plager. Så jenter....kom ut med det nå, det er deilig å syte litt:D :D :D :D jeg vil høre NÅ!!!!!!!

Det var min syting, men tross all syting så er jeg ganske fornøyd også da, med sv. skapet, det har gått mye bedre denne gangen enn forige gang, og jeg er i mye bedre form:kidoki:

Klem
:stakar: :stakar: :stakar:

K@trine
16-08-2002, 01:22
Jeg sitter nå her og småspiser litt snacks (som vanlig :uff: )
Jeg har nå bestemt meg for at neste babyen her i huset kommer ikke før om 4-5 år, det er lenge til jeg skal gå gravid igjen. Så derfor så skjønner jeg at du er skikkelig lei når du har gått ca. 21måneder gravid nå :stakar: :stakar: :stakar:
Jeg hadde blitt :gal2: hadde det vært meg!
Jeg synes det hørtes så koselig ut med familiebadet deres :D Vi skal bytte ut badekaret vårt nå med sånt stort hjørnebadekar, så da kan vi også ha familiebad :klapp: .
Jeg synes ikke jeg gjør annet enn å syte og klage her inne, og nå er jeg så sliten at jeg orker ikke å klage så mye, selvom det var det du ville høre. Men jeg lover deg at jeg kommer sterkere tilbake med sytinga mi om ikke så veldig lenge :bryn:
Lykke til :stakar:
Klemmer fra BigMama 32+1 :findag:

-Marlene-
16-08-2002, 04:43
Legger ut denne jeg skrev på endelig mamma jeg, så skal du se at du ikke er alene..

å sååå koselig å være gravid!

er det virkelig det? for som meg så vet dere at det ikke var så koselig og morsomt som dere husker. Tenk nøye nå, var det såååå fantastisk?

Nå skal jeg få ut frustrasjonen min så det holder. OG DET SKAL JEG NYYYTE!!!

Det er sååååååååå varmt!!! Jeg får ikke sove og jeg svetter og svetter hele tia. Skal i dusjen for ente gang i dag (les: natt) og lurer på om jeg i det hele tatt skal gidde å dusje mer da jeg er gjennom svett etter en time! jeg peser og offer meg over alt jeg,

og sambo forstår ikke at jeg ikke kan dra ut på stranden og sole meg!! Det irriterer meg at mannfolk ikke kan være gravide, ihvertfall bare en dag.

Du skjønner kjære sambo: det er FORDI JEG DØR AV VARMEN, jeg får ikke puste, fordi jeg ikke kan ligge på ryggen fordi jeg syns det er ubehagelig, og på magen kommer jeg ikke, fordi jeg ikke klarer å komme meg opp når jeg først har kommet meg ned (vakkert syn av en flodhest prøve å rulle seg over for å komme opp), fordi jeg føler meg FEIIIT med denne magen, fordi jeg heller ikke har balanse pga bekken-dritt slik at jeg vakler meg ned over og skal klare å komme meg ut i vannet som jeg igjen syns er svine kaldt, fordi alle de mannfolka jeg før sjarmerte ser på meg nå å ler, fordi jeg peser og puster, svetten siler og jeg er FORBANNA over deg som ikke kan hjelpe meg når jeg ligger der på stranden som en strandet hval og ruller for å komme meg opp. Og fordi jeg heller ikke kan klare å sitte da magen min er en hard ball!!!

videre er det heller ikke gøy å stå opp ørten ganger i løpet av en natt fordi man må tisse, å føle at: nei dette rekker jeg ikke, blæra sprenger!!! Jeg kan ikke gå noen steder der det ikke fins dasser!

Jeg har ikke vært på do og "fått ut mitt nøden" uten å skrike og bæææle siden i uke 12, ja for det var da jeg fikk denne flotte forstoppelsen OG DEN SKULLE IKKE KOMME FØR PÅ SLUTTEN STÅR DET!!! Kvalmen ga seg i uke 20 den ALTSÅ 8 UKER SENERE ENN DET STÅR I DISSE FLOTTE BØKENE!!! i stedet fikk jeg halsbrann og det var det BARE NOEN SOM FIKK STOD DET!!!

Videre er det heller ikke gøy å stelle seg på vekta hver bidige dag og si til seg selv: Slapp av dette rener av deg så fort ungen kommer ut, ER DET NORMALT Å GÅ OPP 2 KG EI UKE DA???

Nå er jeg i uke 30, og syyyyter, og hvorfor gjør jeg det? for i følge andre er det nå morroa begynner. Huff og usj og ÆSJ!!!

Puhh... det var deilig.........

Skulle jeg kanskje i stedet kaldt meg HORMONA?

dette var min frustrasjon. jeg vet det er verdt det når den lille kommer, men huff for noe dritt også..

om det er flere som er lei? JAAAAAAAAA!! :D

Verdande
16-08-2002, 10:54
Hei!
Jeg er også lei, piss lei!
Stor og tung og varm og trøtt og dagene bare siger seg av sted. Og når jeg klager, får jeg dårlig samvittighet: Alternativet er jo så mye mye verre....

Mannen min forstår meg heldigvis, han gir meg komplimenter og hjelper til der han kan. Barna derimot, forstår ikke helt at mamma er sliten, at jeg gråter og at tålmodigheten er på bunn. Og det går ikke an å skylde på babyen heller.

Skal til lege om en time, regner med at han kommer til å bekrefte at babyen fremdeles liger i sete. Jeg får høre hjertelyden og eller bekreftet at alt er bra. For det vet jeg jo at det er...? Likevel er jeg usikker, sikkert forid jeg er så sliten. Kanskje på tide å be om en ny UL.

Prøver å se positivt på det: Det er midt i august, og den verste varmen kommer vel til å gi seg snart ( om vi ikke får en virkelig indian summer da) og om et par uker er det september og da begynner vel det så smått å fødes noen oktoberbarn også.

Tror det er lagt opp slik fra naturen side at vi skal bli leie og ønske oss ferdig med hele graviditeten. For min sin del er det nokså sikkert at det blir siste gang!

Men det nærmer seg, heldigvis!

Klem fra VErdande, 31+5

Stinemor
16-08-2002, 14:02
JAAAAAA!!!!!:sint:

Marlene, jeg kjenner meg SÅÅÅÅÅ godt igjen i alt det du skriver.
Natta er fæl; ingen stilling er god, halsbrann av en annen verden, doturer hver 2 time, masse ekle kynnere osv osv. Nå i det siste har jeg også begynt å våkne opp av at jeg er kjempedårlig og må opp for å spy... :spy: Nei, det er ikke morsomt!

Og denne forbanna bortkasta sommeren da? Kunne ikke finværet ha kommet FØR jeg ble en hvalross da??? Jeg forbanner hver dag sola steiker, orker ikke varmen. Soling og bading er helt håpløst, akkurat som du beskriver, Marlene!!

Kunne jeg bare slippe å være gravid i et par dager, slik at jeg fikk tilbake litt energi og tiltakslyst...??

Men der verste av alt er at ingen tror jeg sliter!! Når jeg treffer folk sier de bare:
"- Men du er jo så liten og slank og søt, du synes sikkert det er koselig å være gravid..." GRRRRRR!!:bonk:

De skjønner ikke at kvalme og oppkast/ bekkenløsning/ søvnløshet/ halsbrann etc. ikke synes utenpå og ikke har noe med hvor "liten og søt og nett" jeg er!!!

Nei, det blir ikke flere barn med det første, kanskje aldri!!
På toppen av det hele leste jeg nettopp to ikke så koselige fødselshistorier på forsiden av SM- sidene. Det hjelp IKKE på fødselsskrekken min akkurat!!!

Det var dagens utblåsning...

Stinemor (31+3)