Vis full versjon : Vann i kroppen – drikke mye eller ikke?
Jeg begynner å bli alvorlig plaget med vann i kroppen. Jeg vet at jeg skal holde meg unna salt, men syns det er litt motstridende oppfatninger når det gjelder å drikke. Noen sier man ikke skal drikke for mye fordi det allerede er vann i kroppen, andre sier man nettopp skal drikke mye sånn at kroppen skjønner at den vil få nok væske og lar være å holde på den...
Jeg er tørst hele tida og drikker flere liter vann om dagen, men det kommer jo nesten ikke noe ut igjen! (OK, svetter en del i varmen da, men dog... :urk: ) Og jeg lurer altså på om det er galt...
Noen som har et kvalifisert råd? :snill:
*Martine*
12-06-2004, 10:37
Jeg fikk beskjed av lege og jordmor om å drikke mest mulig vann når jeg fikk vann i kroppen :nikker:
Siterer: Vann skal vann fordrive..
Om det er helt rett aner jeg ikke...
men salt er som du vet meget FYFY;)
Jeg har fått de samme anbefalingene som *Martine*. Det fikk jeg høre i begge mine svangerskap, fra 2 ulike jordmødre og 4 leger (gjennomtrekk i helsevesnet, ja).
HAr også hørt at man skal drikke mye.
Er ikke særlig fristende..
Føler meg kjempe hoven i fingrenen nå..
Skikkelig ekkelt!
Og det hjelper jo ikke direkt med denne varmen heller.
Noen som har noen gode tips på hva man skal gjøre så det kjennes litt bedre ut?
Noen som er like plaget som meg?
Det stemmer som alle de andre sier her. Det kan jo høres rart ut, men med vann fordriver du vann.
Har også hørt om en te som er vanndrivende, men jeg vet ikke hvilken det var og om den er så bra for gravide. Hør på helsekost!
Kjerringrokk-te virker vanndrivende, men jeg ville nok begrenset meg til en kopp om dagen. Eplejuice har også litt vanndrivende effekt.
Tidl. bruker
14-06-2004, 07:34
Tror ikke rådet mitt er vanndrivende, men det har i alle fall hjulpet meg til å få sove mer enn en gang med vannurolige bein og armer: vifte. Er ikke så mye som skal til, bare en liten luftings i rommet. Forskjellen er armer og bein som jeg før ikke visste hvor mye jeg kunne kappet av og hengt i kjøleskapet for å få sovet - mot nå å dra dyna godt over hele kroppen og sovne tungt.
For varme er i alle fall det stikk motsatte av vanndrivende (det merker vi vel "alle" nå?)!
Jeg har også fått beskjed om å drikke mye.........
annemede
20-06-2004, 18:18
ananas er vanndrivende, funker for meg. spiser litt hver dag!
Samme her, har fått beskjed om å drikke mye vann!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.