PDA

Vis full versjon : Jeg prøver å unngå litt sex!!!

Tidl. bruker
16-08-2002, 01:08
For jeg sliter med blødniger i svangerskapet. Blødnigene begynte i uke 5. Hadde stort sett blødniger helt jeg skulle til legen i uke6.
Men siden jeg har hatt et svangerskap tidligere blødniger tok jeg ikke det alvorlig. Kom til GU i uke 7, nesten på grensen til å kunne se noe. Men vi så hjerte bevege seg.
Ellers de 2 siste dagene har jeg hatt veldig sterke blødniger, men ikke smerter / feber. Men jeg da jeg var på KK idag fikk jeg GU først. Men da så de ikke så mye. Mest skygge av fosteret. Men da UL ble tatt fikk vi se ungen vår. Alt så bra til med ungen, det vinket til mammaen og pappaen sin he-he. Pluss at det sprelte så mye, etter at legen vekke det til live med UL.
Jeg må i dette svangerskapet ha ekstra lege kontroll timer. Vedvarer blødnigene frem til Uke 24 da må jeg ha mer kontroller på KK også. Ikke bare å gå gravid alltid. Pluss at jeg har bekkenløsnigen som plager meg. Jeg var til fysio igår, fikk brekket det på. Idag er jeg derfor heldt utslitt. Problemer med å få med meg høyre foten idag. Huff jeg bare klager. Men jeg klager ikke direkte til noen.!!! Men jeg bør slutte med å prøve å være mer frisk og opplakt enn det jeg er.
Er så glad jeg skal ha gutten min på 15 mnd. til dagmamma i morgen. For det er på dagen jeg trenger avlastnig. Er så herlig å få slappet av. Men er ikke så ofte han har vært der i det siste. Men fra uken skal han der annen hver dag.

Noen andre som prøver å unngå sex pga blødniger!!!????

Tidl. bruker
18-08-2002, 02:59
.

Linda1
18-08-2002, 05:14
Så lenge du blør i et svangerskap, skal du holde deg borte fra sex :(

Lykke til!

(10+5)

Tidl. bruker
18-08-2002, 16:08
Jeg blødde hele første svangerskapet, klarer ikke å holde meg unna sex så lenge:(

Amasone
24-08-2002, 03:54
Hvis man blør skal man holde seg unna, ja. Men hva om man begynner å blø etter å ha hatt sex? Slimhinnene i skjeden er tynnere, slik at det kan komme rifter og sår etter sex. I min 6. uke klemte legen så hardt på magen min, at jeg begynte å blø om kvelden. Legen på Gyn. sa at det kunne være et blodkar som var sprunget. Men det var IKKE gøy. Har ikke blødd etter den tid. Nå er jeg i slutten av uke 29...

Vimsen
28-08-2002, 13:27
Som sagt så tror jeg man skal være LITT forsiktik med sex om man har hatt blødninger

Klem
Vimsen T-6

Lykke
01-09-2002, 04:23
... for tiden fra sex, etter råd fra KK. De sa at det var best å være avholden med samleie nå som jeg har hatt i en periode kraftige falske rier,og det er en selvfølge... ikke hadde jeg orket noe "hopla i halmen " med kynnere og vondt ! Sex er forresten ikke det viktigste i vårt forhold for tiden, mer ømhet og nærhet overfor hverandre og barnet . Lykke til , alle sammen ! (Vi får ta det igjen seinere...)
Lykke 26+4 :p