PDA

Vis full versjon : Halsbrann - dette hjalp meg!

Pelen
24-10-2002, 23:37
I dag var jeg på apoteket og kjøpte Titralac mot halsbrann. Dette ble jeg anbefalt av lege. Og det hjalp meg mye bedre enn Gaviscon! I tillegg kan man svelge dem hele. Den neutraliserer syren i stedet for bare å legge et skum over den.

Om man tar Titralac så skal man ikke ta ekstra kalk i tillegg (hvis det er noen som gjør det) for det er kalk i tablettene.

Vært å prøve!

Pelen

Tidl. bruker
25-10-2002, 12:51
ÅÅååå...??? takk...

Dette må prøves ut. For det jeg har prøvd av tab, ahr ikke funka... min råe potetspising har ikke helelr effekt lengere... :(

Alan
25-10-2002, 16:53
Jeg driver å "misjonerer" for Titralac hvor enn jeg ser at folk har problemer med halsbrann - den hjalp meg veldig forrige gang!!! Synes de andre smaker dritt og som du sier, den kan svelges hel.

Anbefaler den varmt jeg også!!!

Hilsen Alan 10+5

D'Arcy
25-10-2002, 17:13
Dette må prøves ut. Kjenner at jeg vil :spy: av Link nå. Og Gaviscon er det jo så mye tull med. Siste partiet ble jo trukket tilbake grunnet feil.

Så i morgen skal jeg løpe til byen og prøve!!

:D

Tidl. bruker
29-10-2002, 03:43
Den virker nemlig slik at man må ta flere og flere tabletter for å holde halsbrannen borte. Med andre ord, det hjelper der og da men er samtidig med på å produsere mere magesyre. Dette sa damen i kassa til meg i allefall....

Pelen
29-10-2002, 09:36
Om jeg husker riktig så kan man ta 20 tabletter pr. dag og jeg tar foreløpig maks 2 og det hjelper meg. Så jeg tror ikke det er noen fare for overspising for meg. Det er under en begrenset periode vi har halsbrann - når vi er gravide. Så det er jo ikke noen veldig lang periode.

Men det virker! I vært fall på meg!

Pelen

P.S. Det er min egen mann som er legen og han anbefaler ikke noe som jeg ikke bør ta.

Tidl. bruker
29-10-2002, 11:53
Damen på mott apotek ville ikke selge meg dette :(

Pelen: Vet jo at mannen din er lege, og synes det er rart at apotekerdamer kan si noe annet en legen sier. Skal til min lege i morgen og prate med han. Så skal jeg vel få kjøpt av apotekerdamen!!! Vil ha det nååå.... sliter innimellom... :(

solan
29-10-2002, 13:34
Jeg ble også frarådet titralac(?)
Men de anbefalte Novausid, en grønn og rød eske med tyggetabletter. (Smaker pepermynte, og er slettes ikke ille.) Den hjalp meg gjennom hele svangerskapet da jeg gikk med førstemann. Den er også sytenøytraliserende. Det der skumgreiene var jo bare hæslig!
Jeg drakk mye melk på dagtid, og tok novalusid til kvelden. Slik ble halsbrannen levelig....

Pelen
29-10-2002, 17:52
Gjør som dere vil ;)

Men i felleskatalogen står det at det er ufarlig for gravide. Og jeg har foreløpig ikke blitt avhengig av dem :p ;) Jeg tror ikke han skulle gi meg noe "vanedannende" medisin. Når jeg ikke er gravid lenger så har jeg ikke halsbrann og da har jeg ikke heller behov av dem.

Og hjelper det gjør dem virkelig - i vært fall på meg.

Klem Pelen

Tidl. bruker
29-10-2002, 19:48
Har jo sett på nettet at det ikke er farlig for gravide, er bare merkelig at de på apoteket ikke vil selge det til meg.. er det jeg er irritert over :sint:

Gretchen
31-10-2002, 13:54
- og er i grunnen fornøyd med dem. Forrige gang slet jeg med halsebrann til og med etter at ungen var født!! Det er nok en smaksak hva man bruker, så lenge de ikke er uegnet for gravide.
Gretchen 9+3 - som regenr med å ha halsebrann leeenge ;)