PDA

Vis full versjon : Farlig å male?

*Trixie*
12-06-2004, 07:56
Skal male idag jeg, og fikk plutselig litt angst.
Vi skal male ett utegjerde hos mamma og pappa. Så det blir jo ute da. Men bør jeg bruke maske kansje? Hvor får jeg kjøpt disse? Vet ikke åssen maling de har kjøpt.

Happy
12-06-2004, 08:48
Jeg ville ikke engstet meg for å male ute. Der er det god ventilasjon og de beste forutsetningene for "trygg" malig, også for gravide! :)

*Martine*
12-06-2004, 09:33
Jeg ville ikke engstet meg for å male ute. Der er det god ventilasjon og de beste forutsetningene for "trygg" malig, også for gravide! :)
:nikker: Jeg hadde nok malt jeg også til kynnerne stoppet meg :lettet: Men inne har jeg litt mere betenkligheter med å male da.

Kumilla
12-06-2004, 21:17
Trpr ute er greit men ville ikke malt inne mens jeg er gravid...

Cilo
14-06-2004, 20:48
Ute er nok sikkert greit, men du kan jo ha på deg maske om du vil være helt sikker. Inne kan du male med vannbasert maling, men skal holde deg langt unna oljebasert! Du skal selvfølgelig heller ikke oppholde deg (sove) i rommet du har malt før etter noen dager. :klemme:

Lille Ru
14-06-2004, 21:06
Ville som Cilo sier holdt meg langt unna oljebasert, men ellers burde det går greit !
Var nemlig og spurte om det samme på Bergen Malingfabrikk i dag, ettersom vi skal pusse opp leilighet og det jo blir en del maling, men den som de produserer er ihvertfall ikke noe problem... Noe av Jotunmalingen og fra disse andre kan være fulle av gasser og sånn, men så lenge det er ute så burde det være greit vel ? Uansett, maske har de på malingsbutikker, koster rundt 500 kr. Kos deg med malingen!