PDA

Vis full versjon : Slik var min første kontroll hos legen

Linejenta
25-10-2002, 13:18
Har vært hos legen i dag på første kontroll.. Greit nok men det blir vel til at jeg skal gå annenhver gang til jordmor og legen min tenker jeg.

- Fylte ut helsekort for gravide (er bare 160 høy og derfor blir det en ekstra UL undersøkelse for å sjekke om jeg må ta keisersnitt, tror de skal sjekke bekkenet mitt eller noe?)

- Målte blodtrykk (litt lavt ettersom jeg forstod 100/70, sikkert derfor jeg er litt svimmel også..)

- Snakket om litt forskjellig, syntes kanskje det gikk litt fort, men sånn er det vel med disse legene.

- Tok ingen underlivsundersøkelse fordi jeg var hos GYN veldig nylig og tok alle prøver....

- Tok en masse blodprøver og leverte urinprøve

Skal ikke til ny kontroll før 17.desember (?) Når jeg tenker etter nå syntes jeg det var veldig sent. Da er jeg 16+3 og han sa vi skulle ta UL i uke 18 eller 19. Får man det såå kjapt hvis ikke timen bestilles før 17.desember? Er det ikke dessuten vanlig at man har kontroll en gang i måneden? Vel kanskje han mente jeg skulle bestille time hos jordmor nå i november da kanskje?

Vel vel totalt sett er jeg fornøyd med timen, selv om jeg sitter igjen med en del spørsmål som dere ser...
:D

Klem fra

Gretchen
25-10-2002, 13:28
Du kan jo bare bestille time hos kommunal jordmor i mellom hvis du synes det blir lenge å vente. Du skulle jo gå annenhver gang hos lege og jordmor, så da passer ved det bra. Jeg har ringt til helsestasjonen selv og fått time hos jordmor. Legen min har også litt dårlig tid, så han hadde faktisk ikke informert meg om at de har jormor på sykehuset også, som jeg skal gå til etterhvert. Det fikk jeg greie på av kommunejordmora på Nøtterøy. Kjenner ikke helt til forholdene i Tønsberg, men jeg vil ikke tro at det er noe problem hos dere heller.
Klem Gretchen ;) 8+4