Vis full versjon : Ødem og vonde ledd?????
Ja-ja, så har pølsefingrene og hobbit-føttene kommet hos meg også. En annen ting er at om morgenen når jeg våkner, er ikke fingrene mine bare skikkelig pølsete, men jeg har vondt i fingerleddene også!!! Har dette en sammenheng med vannet? Det er skikkelig ekkelt - jeg klarer ikke å bruke hendene til noen ting rett etter jeg har stått opp. Det bedrer seg utover dagen, men det går aldri helt bort. Er det noen som vet noe om dette, eller har det som meg?????
Rotehue 33+3
Dette hørtes veldig kjent ut. Mine fingre er veldig hovne hele tiden egentlig, men er ekstra ille om natten. Jeg våkner om natten med hender og armer som verker (i leddene!) og jeg klarer ikke å få tommeltott og lillemann til å møtes!. Begge hendene ser ut som kaker - meget ubehagelig og ikke så veldig delikat.
Jeg har fått vite av jordmor at dette har sammenheng med vannet samt at blodtilførselen er dårlig i håndleddet. Det er viktig å ikke bøye håndleddene om natten (prøve å være bevist på det!).
Jeg hadde det slik i mitt forrige svangerskap også. Det forsvinner kort tid etter fødselen.
Lykke til videre
Hilsen Maine, 29+6
...slike numne hender og fingre har jeg også. JM sier at det er vannet i kroppen som gjør det,som ligger og presser på nerver etc. og at det vil forsvinne etter fødselen. Ubehagelig, men ikke
farlig. Har ikke følelse i de 3 midtre fingrene på h.arm.
Har også denne verken i leddene, og det var hormoner som gjorde at brusken i leddene gled litt fra hverandre, som med bekkenet når fødselen nærmer seg. Jeg har også gått opp 2 str. i sko, og det var viktig og ha gode faste sko (ikke slippers) for å holde
"beina på plass" , sa JM, ellers kunne en risikere at en bruker 2 str større sko resten av livet..
Jeg har 2-3 i ødem, og det kan sees på lang avstand,... ser ut som en dampveivals har kjørt over ansiktet mitt, er så pløsete og hoven...:( Nok klaging fra meg, det går jo forhåpentligvis over, jenter !!
Lykke,T-27
Kjenner meg igjen i følelsen der ja, begynte en stund å lure på om jeg begynte å få leddgikt jeg...
Men fant fort ut at det var vannet som gjør det slikt, men gruelig vondt er det hvertfall.... heldigvis blir det bedre utover dagen....
Men hvordan skal jeg klare å være bevisst på at jeg ikke bøyer håndleddene om natten, går jo greit når jeg ligger og leser og ser søvnløs, men hva når jeg sovner..... :p
Du får kjøpt en plate som festes på håndleddet (rundt hånden). Vil tro det å få tak i der man får andre hjelpemidler.
Maine, 33+0
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.