PDA

Vis full versjon : Jordnøttolje. Smøre eller massere?

Lynn
16-06-2004, 20:54
Hei!

Jeg lurer på om noen av dere der ute som allerede har fått barn, har noen erfaring med jordnøttolje?
Jeg har lest at det skal gjøre underlivet smidigere, og at man ikke sprekker så mye under fødselen. Det er jo verdt ett forsøk tenker jeg da :nikker:

Derfor lurer jeg på om det holder å bare smøre litt "rundt om kring" eller om det må mer massasje - lignende tiltak til for å ha utbytte av jordnøttoljen?!

Håper noen vil dele erfaringene sine med meg :flau:

Huba
16-06-2004, 21:02
Jordnøttolje heter vel peanutolje på "norsk"? ;)

Ideen er nok at du skal massere, ja.. Strekke og tøye littegrann, så du blir mer elastisk i åpningen.

:lykketil:

Tullejenta
16-06-2004, 21:35
Er det noen spesiell jordnøttolje eller er det bare å få tak i en hendig flaske der hvor de nå enn selger det? Hint hint, hvor selges det?

Når skal man begynne med det?

Huba
16-06-2004, 21:53
Jeg kjøpte peanøtt-olje i dagligvarebutikken. Prøv en med godt utvalg (Ultra/Supra, Obs!). Vi prøvde de siste par månedene frem til termin, men det er sikkert bare bonus å begynne tidligere! :blunke: Og det er nok aldri for sent. (Øh, eller, etter fødselen er det nok for sent, da.) :hehehe:

Maria73
16-06-2004, 21:59
Før fikk du kjøpt jordnøttolje på apoteket iallefall! Men dette er da sånn ca 15 år siden da jeg gikk på ungdomsskolen og smurte meg med dette for å bli brun... :dåne: :dåne: :dåne: herregud jeg begynner å bli gammel.... :dåne: :dåne: nå bruker jeg faktor solkrem.... jaja tidene forandrer seg...

Ingrid-jenta
16-06-2004, 22:01
Jeg har kjøpt jordnøttolje på Apoteket, en stor flaske til under 100 kr. Smører meg på magen(ingen strekkmerker enda :lettet: ) og eller's på kroppen. Synes den trekker fint inn, klisser ikke og er luktfri!

Har tenkt å smøre inn "hærligheta" hver kveld nå, med litt massering! Vi får se om det har hjulpet om ca 7 uker! :blunke: Skader ikke å prøve ihvertfall!

Tidligere bruker
16-06-2004, 22:30
Jeg kjøpte Weleda sin fødselsforberedende olje gjennom shoppen på BIM, men jeg vet de har den på helsekost også. Den inneholder hvetekimolje + vitamin E. Vitamin E skal visst nok gjøre mellomkjøttet mer elastisk i tillegg til oljen.
Bare et lite tips.

Athelas
16-06-2004, 22:33
Jeg har kjøpt hvetekim-olje, e-vitamin olje, om en vil, etter tips fra jordmoren min. Masserer litt "rundt omkring", og håper på at det hjelper!! Hjelper nok på litt psykisk, uansett.. :flau:

Elis@beth
16-06-2004, 22:37
Jeg har kjøpt hvetekim-olje, e-vitamin olje, om en vil, etter tips fra jordmoren min. Masserer litt "rundt omkring", og håper på at det hjelper!! Hjelper nok på litt psykisk, uansett.. :flau:
Her og....Masserer litt hver dag etter dusj, og satser på at det hjelper litt hvertfall....:sparke:

Shadine
17-06-2004, 09:02
Jeg kjøpte Weleda sin fødselsforberedende olje gjennom shoppen på BIM, men jeg vet de har den på helsekost også. Den inneholder hvetekimolje + vitamin E. Vitamin E skal visst nok gjøre mellomkjøttet mer elastisk i tillegg til oljen.
Bare et lite tips.Denne har jeg tenkt til å prøve!
Flere av jentene i juni-klubben sist år var kjempe fornøyd med den!
Og den skal masseres inn, for å øke fleksibiliteten i mellom-kjøttet