PDA

Vis full versjon : Dunking i magen

Miro
16-08-2002, 00:41
Lurer på en ting, kjenner dere av og til sånn dunking nederst i magen, akkurat som pulsslag?? Jeg kjenner det f.eks. hvis jeg ligger på siden av og til, eller som nå sitter litt foroverlent. Er det min puls eller baby sin?? "dunk, dunk, dunk" med jevne slag ikke fort, men akkurat som hjertedunk.

hmmmm lurer på hva det er?

Miro:) T-17

Vimsen
16-08-2002, 00:45
Miro jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Herlighet har hat MASSE av det der i går og i dag

Mitt gjett er hikking altså men jeg er ikke sikker.

Svar os noen... anyone ??? :lol:

Ta vare på deg :)

Klem
VimsenT-19 som har tenkt å snike i køen :o

Malinmor
16-08-2002, 00:48
Tror det er hikking:p det kjennes iallefall slik ut:)

Lykketil:stakar:

amor
16-08-2002, 00:51
Heisann! :D

Er helt sikker på at dette er hikking jeg :p

Jeg har en som ligger med hodet ned og en som sitter med hodet opp og de har en egen tendens til å hikke samtidig. Vel, den ene :baby: begynner og litt etter så setter :baby: nr. 2 i gang. Da har jeg dette altså helt oppe og helt nede....:D

Det må være hikking ja. Jeg kjenner det igjen fra mine andre sv.skap også og jeg husker at jeg lurte da jeg gikk med nr. 1 for hun kunne holde på leeeenge av gangen og det var så raskt liksom. Men da hun kom ut, så hikket hun på akkuratt samme måten. Ofte. Da var jeg sikker ja....:p

Flott med hikking egentlig! Forteller oss at systemet til :baby: er iorden! :)

Mormona
16-08-2002, 00:53
Hei, Miro :)

Det kan være som Vimsen sier her, hikking fra den lille. Det oppleves jo litt ulikt etter som hvilken vei den lille har kroppen sin. Det det også kan være er navlestrengen...visste du at den også gir fra seg pulsslag?

Det kan jo være at navlestrengen noen ganger ligger slik at det kjennes ut som disse små rytmiske pulsslagene som minner om hjerteslag. Mitt siste alternativ er at det er hjerteslagene til den lille du kjenner, men jeg vet hva du snakker om og det kjennes jo ikke ut som det heller.

Uansett så er du ikke alene om å kjenne dette. Jeg også har lagt merke til det ofte og for meg så kjennes det ikke ut som hikking for da hikker liksom hele babyen....når disse små dunkene kommer så ligger ofte babyen helt stille.

Satser på at det er pulsslag fra navlestreng eller hjerteslag, jeg ;)

klem fra Mormona T-17

ps. synes ikke du at Vimsen er litt vel tøff i trynet som sier hun skal snike i køen??

Frida1
16-08-2002, 00:54
Kjenner stadig noe lignende, og tenker at det er babyen som hikker ja.:) Har faktisk blitt sjeldnere nå i det siste. En periode skjedde det stadig, det var nesten litt slitsomt, ble sittende og følge med på rytmen:uff:
Klem Frida T-24

Miro
16-08-2002, 01:33
HA, akkurat som om Vimsen tror hun kan snike i køen..:bryn:

Miro:)

Og ja, kanskje det er hikking, men da har det vært mye de siste dagene syns jeg, stakkar. Ikke får han drukket vann eller holdt pusten for at det skal forsvinne, eller f.eks. bli skremt av noen.

Jeg har kjent dette før også jeg, men det er lenge siden nå. Trodde det var pulsslag jeg. Mormona; Pulsslag fra navlestrengen?? hmmm

Polyanna
16-08-2002, 01:38
Jeg har også hatt MYE mer av dette den siste uka, og de er svakere og mer rytmiske dunk enn før. Så enten endrer hikkingen seg, ellers så er det kanskje noe i det med navlestrengen?

Kanksje jeg skal brøle BØH så høyt jeg kan, og se om det hjelper? :lol:

Stini
16-08-2002, 01:52
Helt garantert hikking ja :lol: :lol: :lol:
Dette har jeg hatt MYE av i mitt svangerskap.
Babyen øver seg på å puste på den måten :)
Les her: http://www.barnimagen.com/show.asp?xSideId=96

:)

:vink: Stini 35+4

Tidl. bruker
17-08-2002, 15:29
Faktisk trening på å strekke seg ut, og det kan kjennes ut som dunking (sitat: Gro Nylander, i hennes nye bok) de er aktive skjønner dere:D

Wanja
18-08-2002, 00:20
Miro:)

Jupp..og hikkingen er jo koslig å "kjenne"..men kan være irriterende:p
Har også hørt at det er for h*n svelger for mye fostervann??
Men det har vell sammenheng med at han øver seg å puste??
Noen som vet?? At jeg nå ikke er Helt på bærtur!?:bonk:

Wanja35+6
:findag:

Snoopygirl
18-08-2002, 02:38
okey.

dette står i bladet gravid:

Hvis du nå og da føler en rytmisk banking i magen din,er forklaringen enkel: ditt etterlengtede barn ligger der og hikker!

så det så:D

Snoopy:)
T-23