PDA

Vis full versjon : Millus lurer på om hun kan male eller ikke???

Millus
25-10-2002, 16:40
Jeg er jo 4+1....og vi holder på og bygge hus.

Det store spørsmålet....bør jeg ikke male??? Er det så farlig som folk vil ha det til??

Jeg malte i 4 timer i går med vannbasert maling. Men så fikk jeg vite at det var minst like farlig som oljemaling, for det avga gasser....

:eek: :eek: :eek:

Vil ikke utsette bebissen for noe farlig, samtidig så jeg føler meg som en slask dersom jeg bare skal la være og hjelpe til i huset!!!

Ikke lett det der...men fosteret deler jo ikke blod med meg ennå....men så er det det at jeg puster jo inn disse gassene....

Vart litt skræmt no ja....

Trudelutt
25-10-2002, 17:59
Kjære Millus.

En venninne av meg var nygravid og hjalp meg med oppussing. Det hun gjorde var at hun kjøpte en ordentlig maske. Det koster vel en 300,-, men det er vel en god investering!

Jeg ville ha gjort det så slapp jeg bekymre meg..

Lykke til med malingen.

Klem Trudelutt og :baby:

Mossa
25-10-2002, 18:02
Vi kjøpte oss leilighet rett etter at jeg ble gravid med Mossajenta og det var en masse som måtte gjøres. Da hadde jeg ikke så mye greie på at det var en masse en ikke skulle spise eller gjøre, så jeg holdt på med limfjerner, malte og bar tungt! i den første tiden. Mossajenta er i alle fall ei frisk og sprek jente! Heldigvis!

Jeg har ikke hørt at vannbasert maling skal gjøre noe, men det kan jo hende at dem har funnet ut at det ikke er så heldig.

Jeg har de to andre gangene - og jeg vil nok denne gangen, ta litt mere hensyn (siden jeg vet at det ikke er bra). Men, jeg er av den troen at helt hysterisk går det vel ikke an å være. Jeg ville ha valgt å unngå oljebasert maling ( for det er vel sterkest der og da , eller :???: ). Så lenge du ikke oppholder deg over lang tid i det rommet som males (og ikke sover i det huset, for det gjør du sikker ikke) så vil nå jeg tro at det skal gå bra.

Men, du må kjenne på hva du selv føler er redd - og ikke ha dårlig samvittighet om du sniker deg litt unna sånnt nå. Vi har lov til
det nå, vet du! :)

Lykke til med oppussingen!

Nøtteliten
25-10-2002, 18:03
ingen maling på deg nå Millus - la det hele være og så får mannen gjøre det...så får du heller ta deg til andre ting - vet det ikke er helt enkelt, vi malte i sommer og jeg kutta tvert da de to blå kom...og mannen måtte ta både soverom, gjerde og takskjegg alene han stakar...

Mossa
25-10-2002, 18:03
......føler er rett (ikke redd) mente jeg selvfølgelig!

Mildrid
25-10-2002, 18:04
Hei!

Vet ikke om jeg kan gi noe veldig godt svar, men jeg spurte legen min om det samme da jeg var ca 5 måneder på vei. Han mente at jeg i alle fall burde sørge for veldig god utluftning, og at det var bedre å male i store rom enn i små, tette rom. Ellers kunne han ikke si så veldig mye, bare at det uansett er fint å holde seg i aktivitet under svangerskapet (men det greier jeg jo på andre måter, da).

Jeg bestemte meg til slutt for ikke å drive med noe maling, for jeg tenkte som så at hvis noe skulle skje med fosteret, så vil jeg alltid bebreide meg selv etterpå hvis jeg tror jeg kan ha gjort noe som KAN ha forårsaket skaden.

Lykke til med svangerskapet!!! :)

Hilsen Mildrid (på besøk fra januarklubben)