Vis full versjon : Madrass!
OlleBolle
25-10-2002, 16:48
Hei.
Jeg sitter nå å lurer på hvilken madrass-type jeg skal kjøpe til sprinkelsenga.
Har lest litt her og der. Noen sier at det er best med fjær, mens andre hevder at skum er best!
På butikken anbefaler de selfølgeligvis det produktet de selger.
Men dersom jeg velger en type madrass, hvilket merke er det beste da?
Hva tror dere?
Jeg vet ikke hva som er best.
Men vi har kjøpt Svane madrass til sprinkelsenga, den kostet 600,-
Kanutten
25-10-2002, 17:57
Vi har kjøpt Simo sin madrass...den kostet kr 599,- Virker som den er bra...men jeg vet jo ikke
Kanutten
Hei! :mervink:
til dere som har kjøpt madrasser, valgte dere fiber- el fjærmadrasser??
sies at den med fjær er mer holdbar, og kan brukes til flere barn. den i fiber har vaskbart trekk igjen,..
- og er de madrassene som selges i baby-butikker bedre enn andre?
-førstegangsfødende- :gal:
Hei
Vi valgte en fjærmadrass til Emil, da de støtter mye bedre enn de andre i skumgummi eller hva de er laget av :???: Vi kjøpte den på Ikea, den kosta ca 380 kr tror jeg, og det er vaskbart trekk til den :klapp:
Vi kjøpte overmadrass også, og Emil ligger såå godt :D Vel verdt pengene :D
Han har faktisk sovet hele natten siden vi kom fra klinikken og nå er han 15 mnd, om det er madrassens verk, det vet vi ikke :p :p
Jeg anbefaler i hvertfall denne madrassen på det varmeste :D
Lykke til videre med babyen i magen :)
Skulle ønske det var meg :leiseg:
God klem fra Pludre :)
Takk for tipset! :D
Den hørtes jo både god og billig ut :klapp:
Jeg får ta en tur til uka, og se om de har den str jeg er ute etter!
-førstegangsfødende- :findag:
Men på IKEA, har de standard størrelser der da, dvs 120 * 60 cm?
Mener å huske at noen sa de hadde andre størrelser der!
Stemmer nok at de har andre mål på madrasser og sengetøy på IKEA ja, Oppsann. Skal man ha madrass fra IKEA må man også kjøpe seng der.......
Tror målene på IKEA er 55*112 cm, så man må være obs på at seng og madrass kjøpes der da.
Irriterende at de skal ha sine spesielle mål.
(Vi kjøper seng en annen plass for da er den litt større + at fleksibiliteten med tanke på madrass, utskifting etc. blir større.(Men det var en digresjon i denne diskusjonen.))
Sine
senga jeg har er av standarden 55*115, hva tror dere om det?
har kanskje ikke så mye å si om det mangler en cm på hver side, med tanke på at jeg skal ha sengekant rundt..
jeg får se på den, og høre om jeg evt kan få bytta den, om den ikke skulle passe...
hvor har dere andre fra tr.heim kjøpt madrass da? lurer på om det er bebito som har lavest pris.
-tusle- :)
Vi lurer på å kjøpe Svane madrass til babyen. Jeg tror de har disse på møbelringen. De koster 600 kr.
Ellers så passer ikke IKEA madrassen til sengen vi kjøpte på Bebito. De har sine egne mål. Og likevel, skal en kjøpe madrass og overmadrass på IKEA, så blir det vel nesten samme prisen?
sofieoglille
28-10-2002, 22:11
Heihei.
Jeg tror Bebito har lavest pris på fiber madrasser. Vi trenger en 58*90 madrass, men jeg tror det er like greit å kjøpe standar og klippe selv. Så lenge det er fiber da.
De madrassene på Ikea- inneholder ikke de skumgummi?
Vi har foresten en brukt fibermadrass, men jeg har hørt noe om at gammel urin kunne danne en gass. Har dere hørt noe sånt? Føles tryggest med ny.
Sofie og lille
Var og så på madrassene på Ikea idag, og som du sier LilleMy, fjærmadrass+ overmadrass blir 575,- og da kjøper jeg like greit en til 600,- for å få de tre "manglende" cm :)
hva er egentlig forskjellen på en fibermadrass og en skumgummimadrass, noen som vet?
Nei, jeg får vente litt med madrass gitt,.. god tid til å fundere på dette enda :D
-tusle- :findag:
Til den som spurte hvor folk har kjøpt sine madrasser i Tr.heim:
Vi kjøpte fjærmadrassen til sprinkelsenga på Barneutstyrsbutikken Troll på Rosten. Den kostet 498,- tror jeg det var.
-dimples og Henrik 26+0
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.