PDA

Vis full versjon : HASTER *hjelp ønskes fort*

Shady
18-06-2004, 17:36
Jeg er 13+4 på vei med nr 6. Og i natt så blødde jeg litt. Gikk til legen i dag. Hun fant hjertelyd og tok gu. Hun fant da bare ut at blødningen hadde stoppa, og det var bare brune rest tråder der inne etter blødninga.

Fikk komme inn til UL i dag. Der så vi en sprellende baby. Jordmora der fant ikke ut hvorfor jeg blødde.

Har ikke hatt blødning i hele dag. Men har hatt vonde menssmerter.
Etter at jeg kom hjem fra UL, så gikk jeg på do. Der var det masse friskt rødt blod! Truseinnlegget var fullt, og papiret rødt! Tørka og tørka, men det slutta ikke. Kjenner det renner her jeg sitter!

HVA GJØR JEG NÅ?????

Tidl. bruker
18-06-2004, 17:40
Jeg ville ringt legevakta og forklart situasjonen.
Kanskje fått en ny henvisning til UL slik at de får se hvor blodet kommer fra...

Lykke til

mamma_nemi
18-06-2004, 17:42
Ring legevakta og forklar situasjonen,de er plikta til å ta blødninger under svangerskap alvorlig.
Håper at alt er bra . :klemme:

Shady
18-06-2004, 17:51
Vet ikke om jeg skal vente litt jeg. Var og sjekka igjen nå, og da var det ikke så mye som kom ut. Bare litt. Ser ut til at det stopper igjen!

Bør jeg ringe alikevel?

mamma_nemi
18-06-2004, 17:54
Ja jeg syns du burde ringe egentlig ,så får du det sjekka på nytt igjen .
Uff disse blødningene er ikke no morsomme :klemme:

Tidl. bruker
18-06-2004, 17:56
Ja jeg syns du skulle ringe med en gang!! :nikker: det er bedre med en gang for mye enn for lite...

mamma_nemi
18-06-2004, 18:05
Ja jeg syns du skulle ringe med en gang!! :nikker: det er bedre med en gang for mye enn for lite...

Helt enig :)

Klump
18-06-2004, 18:10
Ring Gynekologisk avd. ved sykehuset der du bor og snakk med vakthavende gynekolog. Forklar situasjonen og si at du ønsker å komme inn til undersøkelse. Understrek at du vet at fosteret var levende tidliger i dag, så tar de deg nok inn der uten noe mer om og men. Der kan de undersøke deg med UL og evt. ha deg til observasjon. De kan også gi deg medikamenter for å stoppe blødningen og riehemmende midler om nødvendig.

Jeg har hatt noen blødninger i min tid, og så lenge det er rødt, friskt blod og du har murringer/smerter tar de det gjerne alvorlig på sykehuset. Ring direkte til Gynekologisk avdeling. Ikke gå innom legevakten, der har de ikke nok ekspertise på området og du kan risikere å bli sittende å vente.

Legg deg ned mens dere ringer så du er mest mulig i ro.
LYKKE TIL. Jeg krysser alt jeg har for deg nå jeg.

Stor :klemme: fra KLUMP

Lavendelen
18-06-2004, 18:22
Er enig i det som blir skrevet her!!!
Dra nedover igjen!!!!!

Tenker på deg!!! :klemme:

Safir
18-06-2004, 18:33
Jeg er veldig enig med det som er skrevet. Ta signalene alvorlig, og ring gyn.avd. på sykehuset slik som Klump foreslår. Det er etter min mening ikke mulig å være for forsiktig og påpasselig når det kommer til slike ting!

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for!

:klemme:

Cilo
18-06-2004, 19:10
Jeg er veldig enig med det som er skrevet. Ta signalene alvorlig, og ring gyn.avd. på sykehuset slik som Klump foreslår. Det er etter min mening ikke mulig å være for forsiktig og påpasselig når det kommer til slike ting!

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for!

:klemme:
Enig, man kan ikke bli for sikker!! :klemme:

Tidl. bruker
18-06-2004, 19:14
jeg hadde ikke tvilt ett sekund, hadde ringt legevakt..
Lykke til :)

Mamablue
18-06-2004, 19:22
Dette er ikke normalt Shady!!!!
Håper at du er reist til legevakta!
Gi oss beskjed med en gang du får vite noe....
Tror ikke jeg får sove om jeg ikke får vite noe:niks:
Uff, jeg kommer til og sitte med dataen til du har vært der:trøtt:
mange varme :klemme: Fra meg

thera
18-06-2004, 19:33
Blødninger er aldri noe moro. Jeg hadde det selv i mitt første svangerskap uten at noe var galt. Håper du får kontakt med en lege snart og at han/hun kan gi deg et beroligende svar. Forøvrig vet jeg at det er relativt mange som blør litt etter en gyn. und. - kanskje det er grunnen? Jeg tror det kommer av at slimhinnene "der nede/inne" er mer sensitive enn de pleier.

Lykke til :)

Thera

Klump
18-06-2004, 19:56
Ser du er pålogget igjen. Hvordan går det Shady?

dazzl3d
18-06-2004, 19:57
Jeg støtter Klumps innlegg! Dr*t i legevakta, reis rett på gynekologisk/føde på sykehus, det er de som har ekspertisen. Du har kommet såpass langt i svangerskapet også, at dette må de ta på alvor.
Lykke til!

Tania
18-06-2004, 20:13
Enig med dazzl...
Lykke til og hold oss oppdatert :klem:

*Martine*
18-06-2004, 20:31
Hvordan går det med deg nå? :comfort:

Andrea_mor
18-06-2004, 22:15
Får håpe det har gått bra med deg!
Ikke alltid lett å finne ut hvor blødningene kommer fra:leppe:

Kikkan
18-06-2004, 22:28
Håper det går bra! :klemme:
Syns det er litt rart at de bare konstaterte at du hadde sluttet å blö... De burde ha prövd å finne ut hvorfor du blödde syns jeg... Dersom morkaka ligger langt ned, over livmoråpningen så kan du blö litt pga det forexempel. Så det trenger ikke å väre noe farlig, men det er aldri göy å blö...
Sier som "alle andre" snakk med legevakta, eller dra dit igjenn du!
:lykke: Håper det slutter å blö :lykke:

Shady
19-06-2004, 11:15
Hei alle.

Jeg sluttet som sagt å blø i går kveld. Og menssmertene og murringene ble borte de og, så jeg la meg i senga og sovnet. Trengte virkelig søvn etter bare litt søvn natt til i går.

I dag har jeg bare litt spotting, og litt mensvondt/murring. Hvis blodet kommer tilbake, så reiser jeg strax til gyn.pol.

Morkaka mi påul i går, lå i forkant, og gikk nedover. Hun sa ingenting om den lå over åpningen til livmoren, men det så egentlig slik ut.

Lurer på om der er fler av dere som har blødd litt nå og litt da i svangerskapet jeg?

dazzl3d
19-06-2004, 11:28
Morkaka mi påul i går, lå i forkant, og gikk nedover. Hun sa ingenting om den lå over åpningen til livmoren, men det så egentlig slik ut.
Hvis morkaken din dekker limoråpningen har du forliggende morkake, og det kan være alvorlig. Jeg synes du burde forlange å få en skikkelig undersøkelse av gyn/fødselslege for å få det avklart. Inntil det kan skje; hold deg i ro, helst sengeleie. (Og nei, du skal ikke bare henge opp den klesvasken og bare ditt og datt! Sitt/ligg stille!)

Mamablue
19-06-2004, 12:35
Helt enig med dazzl jeg!
Du skal ligge HELT i ro nå, IKKE rør deg!!!:fy:
og med en gang du kjenner at noe er galt, så ringer du gyn.pol og får deg en GOD Sheck up!

God bedring god pia vår, dette går nok bra skal du se:comfort:

Gode :klemme: fra meg

Nikkodemus
19-06-2004, 12:45
Hei alle.

Jeg sluttet som sagt å blø i går kveld. Og menssmertene og murringene ble borte de og, så jeg la meg i senga og sovnet. Trengte virkelig søvn etter bare litt søvn natt til i går.

I dag har jeg bare litt spotting, og litt mensvondt/murring. Hvis blodet kommer tilbake, så reiser jeg strax til gyn.pol.

Lurer på om der er fler av dere som har blødd litt nå og litt da i svangerskapet jeg?

Hei, Shady.

Så hva som hadde skjedd i går, og har tenkt sånn på deg...

Vi er ca like langt på vei, jeg har termin julaften, og jeg hadde blødninger tre ganger forrige uke.

Var på Riksen og tok UL, og da sa legen at det nok kom av at morkaken lå langt ned.

Jeg vet heller ikke om den ligger helt over åpningen, men for meg så ser det sånn ut på UL-bildene.

Håper virkelig det går bra med deg, og at du blir undersøkt ordentlig.

Jeg har ikke blødd på en uke nå, og har levd helt som vanlig, med løfting og andre ting, så det ser bra ut så langt.

Du må fortelle hvordan det går...

Klem

majsa
19-06-2004, 17:05
Synes du er utrolig tøff, Shady. :tøff:
MEN - som de andre jentene her sier; du må ikke bli for tøff. Ring gynekologisk avd. med en gang hvis det skjer noe mer, vær så snill. Vi vil ikke miste flere her nå.
:comfort:

Kikkan
20-06-2004, 14:24
Jeg hadde blödninger en del forrige gang jeg gikk gravid, men ikke senere en i uka 13. Hvert fall så skyldes mine blödninger at morkaka lå over livmoråpningen. Det er vanlig at den gjör det tidlig i graviditeten, men i de fleste fall så flytter den seg oppover litt ut i svangerskapet. Dersom man har morkaka over livmoråpningen i uke 13-15, så er det ikke sikkert at den fortsatt ligger der i uka 18. Når livmoren vokser er det nemlig vanlig at den "drar med seg" morkaka oppover. Det er når morkaka fortsatt ligger over åpningen når man begynner å närme seg födseln som det kan bli problemer. Det går ikke å föde ut en bebi med morkaka iveien, å når livmoren begynner å åpne seg så kan morkaka lösne. (De som har morkaka over åpningen ved UL i uke 18 får ekstra oppfölging. Dersom morkaka ikke flytter seg blir det keisersnitt.)