PDA

Vis full versjon : Høyt blodtrykk :(

Kanutten
25-10-2002, 18:00
Hei!!

Har akkuratt kommet fra legen igjen.. Målte blodtrykket.. og undertrykket har steget nå til mellom 100 og 105...Ellers så har jeg ikke noen symptomer på svangerskaps forgifting.. men jeg er meget bekymret.. Hva skal jeg gjøre..?

Jeg synes selv at jeg tar det med ro.. Fikk beskjed om å ta kontakt med føden om jeg skulle få vann i kroppen og eller få panne vondt i hodet...

Jeg er engstelig nå..

Klem

Foxy
25-10-2002, 18:17
Det er normalt å få høyere blodtrykk mot slutten av svangerskapet. Så lenge du ikke har svangerskapsforgiftning og legen/jordmor ikke reagerer på blodtrykket, er det ikke noe å bekymre seg for! Lytt til kroppen, blir du svimmel når du feks. reiser deg, tungpustet o.l så hvil. Men, føler du at du er i unormal form, så kontakt lege/jordmor å sjekk blodtrykket igjen.

Håper du ble litt klokere

God helg!

Hilsen Foxy (38+3, andregangsgravid) :kidoki:!

Kanutten
25-10-2002, 18:56
Fikk beskjed om å komme tilbake på mandag og måle blodtrykket, men jeg har jo ingen andre symptomer så jeg skal vel ikke være bekymret.. men jeg føler meg sliten og trøtt.. men det er jo dritt vær ute også da.. og så begynner det jo å bli tungt.. skal bare slappe av i helgen.. Håper at det går ned eller iallefall stabilierer seg..

Klem