PDA

Vis full versjon : Hvilken barnevogn?

Tidl. bruker
19-06-2004, 16:29
hvilken barnevogn anbefaler dere å kjøpe?
Var å så på en del i dag men da klødde jeg meg i hodet :undrer: siden det var så mange av de...:urk:
Så på en som her Duo (tror jegdet het)den var på tilbud..
noen som har et godt forslag??

mamma_nemi
19-06-2004, 16:34
Jeg har duovogn og er veldig fornøyd med den.
Men det er opptil hver enkelt hva man liker ,og om man syns vognene er behagelige å trille osv.
Men jeg kan trygt anbefale deg duovogn.
Jeg er veldig fornøyd,og jeg har simo duovogn.
Lykke til med vognvalg.

mamma_nemi
19-06-2004, 16:36
Duovogna har separat bag og sportsvogn del,man putter ikke bagen inni sportsvogndelen hvis du skjønner hva jeg mener..
Helt ålreite vogner.Da slipper man også at sportsdelen blir nuppete inni pga bagen.

Happy
19-06-2004, 20:29
Jeg hadde ei Peg Pérego duovogn da jeg fikk førstemann og var veldig godt fornøyd med den! Det som trekker opp er det enkle systemet for å sette bag/sportsvogn på understellet. Det finnes også bilstol i samme serien som kan klikkes på understellet.

Denne gangen har jeg ei vogn som likner påSafari (http://www.barnevogna.no/index.php?LANG_CODE=NO&TYPE=page3&LEVEL=list&ID=3) . Blir å bruke den fra nyfødt med voksipose i.

Lill
19-06-2004, 20:48
Jeg anbefaler duo og helst av kjente merker som Emaljunga, Brio og Simo.

Kengu
19-06-2004, 20:53
Vi har ei Emmaljunga (http://www.emmaljunga.no/se/start.html) Duo-vogn, og anbefaler den på det varmeste.

Klump
19-06-2004, 22:21
Jeg er veldig fornøyd med Brio kombivogn (allumina). Vi kjøpte den da vi skulle ha førstemann, og nå har vi brukt den til 3 barn, og vi kommer også til å bruke den til Bittelille. Og den er like fin fremdeles. :hyper: Og den har vært mye i bruk, for med de to første hadde vi ikke bil så da ble den brukt til stor hanel også. Så den vil jeg anbefale. :nikker:

Hvis dere har bil kan dere gå for Chicco trio transformer. Da får du dypvogn trille og barnebilsete (som kan settes på vognunderstellet) i ett. KOster 4500-5000,- kr. for alt sammen. Det følger også med stelleryggsekk og bilbase til bilstolen (slik at du slipper å feste bilsetet med bilbeltet når du tar setet ut og inn. Du "klikker det bare på plass i bilbasen og når du tar det ut kan du klikke det på understellet. ) Vi har kjøpt denne nå fordi vi synes det er så greit å slippe å ta Bittelille ut av bilsetet (og dermed vekke Bittelille muligens) når vi skal hente storesøsken i barnehage og skole. Har ikke rukket å prøve den ennå da (bare trillen og den fungerer kjempefint), men det virker veldig lovende. :nikker:
Lykke til med vognvalget.

Chicco vognen kan du få kjøpt HER (http://www.skattkisten.no/) hvis du er interessert. (Ellers kan den kjøpes i babybutikker som fører chicco)

Sånn ser chicco trio transformer ut:

dazzl3d
21-06-2004, 22:02
Manuella: Siden du bor der du bor og har termin på vinteren; duovogn er lettere enn kombivogn da du slipper å dra på sportsvognsetet hele tiden. Noe å tenke på i snøkavet!

Pip
21-06-2004, 23:49
Kombivogn er veldig greit da du bare plasserer bærebagen inn i sportsvogna. Er utrolig greit å ha den bærebagen:nikker:

Ville anbefale kombivogn fra simo eller teutonia. Er disse to som har minst problemer med reklamasjoner ol.
Simo er norsk og godt egnet for våre forhold, bl.a. vann og vindtett. Teutonia er tysk og er dermed beregnet på et større marked, desverre ikke vanntett men følger med regntrekk til den.

Kjempebra vogner begge to, har hatt begge deler og kan absolutt anbefale dem!

Tidl. bruker
23-06-2004, 18:13
Jeg ville gått for en one tree hill duo vogn. Urban jungle er helt suveren på både trille egenskaper og vekt. Bagen er ikke liten som enkelte påstår. Vognen er bare skrelt for ekstra stæsj og fremstår som mindre.

Tidl. bruker
23-06-2004, 18:55
blir nok å kjøpe en duo vogn, dem så så praktisk ut:)
takk for gode råd.. men vi venter til høsten med å kjøpe den..