PDA

Vis full versjon : Heidim har født

Heidim
16-08-2002, 01:07
Hei alle.

Endelig er jeg ferdig med graviditeten for denne gangen. Det begynte å bli litt varmt på slutten.

Natt til onsdag i forrige uke, gikk vannet. Hadde akkurat lagt meg, trodde det var slimproppen som gikk. Skulle gå ut på badet for å sjekke...det bare randt. Jeg ble litt engstelig, for jeg visste jo ikke hva dette var. Vekket mannen og ringte til sykehuset og de ba oss komme. Ble sendt hjem igjen for jeg hadde ingen rier.Da var klokken 03.00

9.30 var vi tilbake igjen. Hadde da hatt rier med seks minutters mellomrom helt siden vi kom ifra sykehuset. Så det sier seg selv at det ble minimalt med søvn.

Kl. 11 - 12.30 satt jeg i badekar. Synes ikke det var noe særlig smertelindrende, men det er jo alltid deilig med et varmt bad.

Nå begynte riene å gjøre vondt!!(det gjorde de egentlig hele tiden).
Kl. 1500 fikk jeg epidural. Gjett om det var deilig. Fikk endelig slappet av og sovet litt. Kjente absolutt ingen smerter. Husker ikke engang hvor vondt det gjorde før epiduralen kom. :)
Så satte de drypp kl. 1700.
17.30 kom jordmor inn og sa at det nok snart var på tide å begynne å presse. Da begynte jeg å grine, var livredd. Tenk om jeg ikke skulle klare dette.
17.40 var det bare å presse og etter mange harde pressrier og litt klipping, var vesle jenta ute.

Hun veide hele 4160 gr og var 51 cm lang. hodeomkrets 35cm.
langt svart hår, markerte øyenbryn og skikkelige bollekinner, det er min lille baby.

Revnet ganske mye i tillegg til klippinga. Legen måtte komme å sy, da endetarmsmuskelen også var revnet litt. Det gjorde ganske vondt å sy og det tok 1 time. Dessuten så var det kjedelig å måtte ligge der, da det eneste jeg ville var å se og ta på mitt lille barn.

Alt i alt synes jeg det gikk greit. Det var ikke så avskrekkende å føde som det jeg trodde på forhånd. Gleder meg til neste gang jeg skal ha barn.

Heidim

Karius
16-08-2002, 01:32
:klapp::klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp:

Gratulerer så masse med "vesle" jenta!:fest: :fest: :fest: :fest: :fest: :fest: :fest: :fest: :fest: :fest: :fest: :fest: :fest: :fest: :fest: :fest:

Så flink du har vært da!
Godt å høre hvordan det gikk med dere, har jo tenkt på deg i disse dager.

Hjertelig tillykke med en vel overstått fødsel!

Kos deg masse med frøkna deres og lykke til videre:)

:findag:

Abe
16-08-2002, 02:16
Gratulerer med den lille jenta!!!:klapp:

:findag: fra Abe

Ineke
16-08-2002, 02:47
Juhu:D

Så kos med ei lita jente og at alt er bare vel!!!
GRATULERER så mye:klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp:
Du får kose deg videre og jeg vagge videre...he he:uff:

Klem Ineke 31+0

Dolci
16-08-2002, 05:46
Gratulerer så mye med lille jentemoren :):):)
Kos dere masse i tiden fremover.

T-8

Frost
16-08-2002, 05:53
Gratulerer med prinsessa!!!! :klapp:
Lykke til videre :)
Gleder meg til det er min tur. En uke på overtid nå :)

Sinka
16-08-2002, 13:48
Gratulerer så mye med jenta, Heidim!!! Kos dere i tiden framover!

Klem fra Sinka og lillemor:baby: T+8

Pius
16-08-2002, 14:06
SÅ FLINK DU VAR!

:klapp: :klapp: :klapp:

Det med masse revning og klipp hørtes ikke noe godt ut - men det viktigste er jo at jenta er kommet!!

Jeg håper å unngå revning, smører med hvetekimolje hver kveld uten at jeg tror det hjelper noe, men da har jeg ihvertfall prøvd noe...

Hege72
16-08-2002, 14:29
:klapp: :klapp: GRATULERER MED JENTE!!!!!!!!!! :klapp: :klapp:

Lykke til hjemme i tiden fremover!!
Gøy å se at det skjer noe her i Augustklubben:):)

Klem Hege T-2

Huskestua
16-08-2002, 16:02
:klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp:

GRATULERER SÅ MYE MED JENTA !!!
deilig å ha det overstått tenker jeg.

Så får bare vi andre iaugustklubben smøre oss med tolmodighet, og veeeeente..........

det blir vår tur også

Hilsen Huskestua